TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> > חדשות כלכלה

חברות PixCell Medical ו- CorNeat Visionהן הזוכות בתחרות הסטארט-אפ החדשני ביותר בתחום מדעי החיים


אירית יניב, גלעד ליטווין מחברת CorNeat Vision ועמי אפלבאום
היום (ה', 17.5) הכריז ד"ר עמי אפלבום, יו"ר רשות החדשנות והמדען הראשי במשרד הכלכלה והתעשייה, על חברות PixCell Medical ו-CorNeat Vision כזוכות בתחרות הסטרטאפ החדשני ביותר בתחום מדעי החיים

חברת PixCell Medical פיתחה טכנולוגיה פורצת דרך לביצוע דיאגנוסטיקה של תאים חיים באמצעות בדיקת דם של דקירה בודדה באצבע וחברת CorNeat Vision פיתחה קרנית מלאכותית.
ההכרזה על הזוכות התקיימה במסגרת תחרות אותה הובילה רשות החדשנות באירוע MIXiii Biomed 2018, האירוע המוביל של תעשיית מדעי החיים

הבוקר (חמישי, 17.5), הכריז ד"ר עמי אפלבום, יו"ר רשות החדשנות והמדען הראשי במשרד הכלכלה והתעשייה על חברת PixCell Medical שפיתחה טכנולוגיה פורצת דרך לביצוע דיאגנוסטיקה של תאים חיים באמצעות בדיקת דם של דקירה בודדה באצבע וחברת CorNeat Vision שפיתחה קרנית מלאכותית, כזוכות בתחרות הסטארט-אפ החדשני ביותר בתחום מדעי החיים.


ההכרזה על הזוכות התקיימה במסגרת תחרות סטארט-אפים שהוקדשה לחברות המציעות פיתוחים פורצי דרך בתחום מדעי החיים, אותה הובילה רשות החדשנות באירוע MIXiii Biomed 2018, האירוע המוביל של תעשיית מדעי החיים, שהתמקד השנה במגמות המעצבות את עתידן של מערכות הבריאות ומדעי החיים. מבין עשרות המועמדים שהגישו את הבקשה נבחרו 45 חברות להציג במתחם הסטארט-אפים הייחודי שהוקם בהובלת רשות החדשנות במסגרת התערוכה. מתוכן, 10 חברות זכו להשתתף בתחרות הסטארטאפים של הכנס, במסגרתו הציגו בפני המשתתפים את הטכנולוגיה פורצת הדרך שלהן.


חברת PixCell Medical פיתחה טכנולוגיה פורצת דרך לביצוע בדיקות דם במשרד הרופא ללא צורך בהעברתן למעבדה. ™ HemoScreenהינו מכשיר נייד, קטן וקל לשימוש אשר מבצע ספירת דם מלאה תוך 5 דקות באמצעות מחסנית חד פעמית. לביצוע הבדיקה דרושה טיפת דם אחת בלבד הנלקחת מדקירה באצבע. בנוסף המערכת מאפשרת אבחנה בין 5 סוגים שונים של תאי דם לבנים וכן זיהוי תאים חריגים המצביעים על פתולוגיות שונות. המכשיר אינו דורש תחזוקה או כיול ולכן ניתן להפעלה ע"י כל משתמש וללא צורך בתשתית מעבדתית. הטכנולוגיה מבוססת על שלושה עקרונות חדשניים: Viscoelastic Focusing תופעה פיזיקלית חדשה שהתגלתה בטכניון, הגורמת למיקוד של תאים תוך כדי זרימה ומאפשרת את האנליזה שלהם. מחסנית חד פעמית אשר מכינה את דוגמת הדם באופן אוטומטי ואלגוריתמים מתקדמים של ראיה ממוחשבת ואינטליגנציה מלאכותית לניתוח תמונות התאים. המוצר יאפשר מתן טיפול מהיר ואיכותי יותר במגוון נקודות טיפול כגון אונקולוגיה, טיפול נמרץ ורופאים כללים תוך כדי ייעול משמעותי של תהליך הטיפול.


חברת CorNeat Vision מפתחת שתל קרנית מלאכותי. החידוש בשתל של CorNeat הוא היכולת לעגן עדשה סינטטית לעין באמצעות חומרים מלאכותיים בלבד. שתל זה בנוי מחלק אופטי מרכזי ומאלמנט אינטגרטיבי שאחראי על חיבור ארוך טווח עם דופן העין. החידוש בשתל הינו בנקודת העיגון בדופן העין ובחומר של האלמנט הביו-אינטגרטיבי. החברה מקדמת פלטפורמה של "ביולוגיה סינטטית" שמאפשרת הטמעת מרכיבים סינטטיים שונים לתוך רקמה ביולוגית עם דגש על העין וארובת העין.


החברות הנוספות שהשתתפו בתחרות הן (הרחבה על כל אחת מהחברות מופיעה בהמשך ההודעה): חברת Alpha Tau Medical , שפיתחה קרינת אלפא ממוקדת לפגיעה בגידולים סרטנים; Neurosteer שפיתחה חיישן שמנטר את הפעילות החשמלית של המוח ומספק סממנים ביולוגיים ברמה גבוהה; NovaSight – אבחון פזילה ובעיות ראייה אצל ילדים באמצעות צפייה בסרטון; Brainvivo שמציעה זיהוי ואבחון מוקדם של מחלות מוח; חברת TempraMed פיתחו סדרת מוצרים שמאפשרת לשמור על טמפרטורה קבועה לתרופות; E-Motion Medical Ltd משחזרים את תפקוד מערכת העיכול; BarimOte מספקים מענה בזמן אמת למנותחי קיצור קיבה באמצעות השתלת חיישן וחברת SpacePharmaשמקדמת מחקר בתנאי חוסר כבידה.


ועדת השיפוט שבחרה את הזוכות בתחרות הורכבה מבכירים בתעשיית מדעי החיים בישראל: עמי אפלבום יו"ר רשות החדשות והמדען הראשי במשרד הכלכלה והתעשייה, אניה אלדן סמנכ"לית רשות החדשנות וראש זירת הזנק, קרין מאייר־רובינשטין, מנכ"לית IATI, יקי ינאי, יו"ר משותף וראש תחום מדעי החיים ב-IATI וד"ר אירית יניב, שותפה בקרן אקסלמד


עמי אפלבום, יו"ר רשות החדשות והמדען הראשי במשרד הכלכלה והתעשייה: "תחרות זאת הייתה מיקרוקוסמוס לחדשנות הישראלית במלוא הדרה. 10 החברות שהציגו בפנינו היו מרשימות באיכותן ובחדשנותם והבחירה אכן הייתה קשה. ממיקרו אורגניזמים ועד טכנולוגיות חלל הוצגו בפנינו מיטב החידושים של סטרטאפים בתחום הביומד. החברות הזוכות PixCell Medical ו- CorNeat Vision, הדגימו טכנולוגיות ייחודיות ואסטרטגיית פעילות גלובלית איתנה, ומהוות דוגמה ומופת למצוינות שנועדה לשפר את חייהם של בני האדם באשר הם״.


רותי אלון, מנכ"לית ומייסדת חברת Medstrada ויו"ר משותף של כנס MIXiii Biomed: "תחרות הסטארטאפים של אירוע MIXiii Biomed 2018, משמשת מקפצה עבור חברות מובילות בתחום מדעי החיים. אנו מברכים על ההזדמנות לסייע לחברות בפריצתן לשוק ולחשוף אותן לטובת חבירה ושיתופי פעולה שיספקו פתרונות שיטיבו עם האנושות כולה".

אודות MIXiii-Biomed 2018
MIXiii-Biomed 2018, האירוע המוביל של תעשיית מדעי החיים בישראל, שנערך זו השנה ה-17 בין התאריכים 15-17 במאי, במלון דיוויד אינטרקונטיננטל, תל אביב. הכנס מתמקד השנה במגמות המעצבות את עתידן של מערכות הבריאות ומדעי החיים בהן אבחון אישי ומותאם לחולה וניצול שיטות טכנולוגיות מתחומים שונים לטובת מערכת הבריאות. MIXiii-Biomed כולל תערוכת ענק של חברות מהתעשייה ומתחם ייחודי בו מציגות חברות סטארט אפ ישראליות את הפיתוחים האחרונים והחדשניים ביותר בתעשיית מדעי החיים. לצד התערוכה מתקיים הכנס המרכזי בהשתתפות דוברים בכירים מהארץ ומהעולם בו דנים בנושאים הבוערים ביותר בתחום.

מידע בהרחבה על החברות:
Alpha Tau Medical Alpha Tau Medical – קרינת אלפא ממוקדת לפגיעה בגידולים סרטנים
קרינת אלפא ידועה כהרסנית מאוד לתאים סרטניים. אולם הטווח הקצר של קרינת האלפא מנע את השימוש בה לטיפול בגידולים סרטניים. פרופסור קלסון ופרופסור קיסרי מאוניברסיטת תל אביב פיתחו טכנולוגיה המתגברת על מגבלת הטווח של קרינת האלפא ומאפשרת לראשונה שימוש יעיל ובטוח בקרינת האלפא לטיפול במגוון רחב של גידולים - גם כאלו הנחשבים עמידים לקרינה. מקור האלפא דארט, המוחדר לגידול, מכיל רדיום קצר חיים (Ra-224) אשר מתפרק לאטומים פולטי אלפא. אטומים אלו משתחררים מהמקור ונעים בתוך הגידול למרחק של כמה מילימטרים לפני שהם פולטים את חלקיק האלפא העוצמתי (אך קצר הטווח). בצורה זו, יוצר המקור שדה משמעותי של קרינת אלפא. שדות קרינת האלפא של המקורות מכסים את כל נפח הגידול ומביאים להשמדתו. הטיפול יוצר נזק נרחב ומהיר לגידול, אך לא לרקמות הסובבות אותו. לטיפול אין שום תופעות לוואי סיסטמיות (של כל הגוף) ורמת הנזק לרקמות הבריאות נמוכה משמעותית מהנזק שנגרם מטיפולי ההקרנה הנפוצים היום. החדרת מקור האלפא דארט נעשית תחת הרדמה מקומית באמצעות אפליקטורים זעיר-פולשניים וחד פעמיים המאפשרים את מתן הטיפול בחדרי טיפולים סטנדרטים וללא צורך במיגון או מכשור מיוחד. טיפול האלפא דארט יכול להינתן כטיפול חוזר או בשילוב עם טיפולים נוספים. Alpha Tau Medical הציגה לאחרונה תוצאות ראשוניות מבטיחות של ניסוי קליני הנערך בישראל ובאיטליה על חולי סרטן חלל הפה ועור מסוג תאי קשקש (SCC). ב 15 חולים שטופלו עד כה נרשמה פגיעה משמעותית בכל הגידולים כאשר 75% חוסלו לחלוטין.


Neurosteer – פלטפורמת ניטור, חיישן רציף ניורולוגי.
החברה פיתחה חיישן אשר מנטר את הפעילות החשמלית של המוח ובעזרת עיבוד אותות מתקדם ובינה מלאכותית מספק בזמן אמת "סממנים ביולוגיים ברמה גבוהה" (high level bio markers) לצרכים רפואיים ובהמשך לתחומים של סגנון חיים. ייחודיות הפלטפורמה היא ביכולת להוציא מידע ממספר קטן מאוד של אלקטרודות, עובדה המאפשרת לחיישן להיות קטן, נייד, לביש, וזול, המאפשר ניטור רציף. המידע והפרמטרים אשר ייאספו על ידי החיישן יאפשרו לרופאים לשפר את התאמת הטיפול תוך שימוש במדדים ניורולוגיים אובייקטיבים. החזון הוא לייצר אפקט מראה למוח אשר בזכותו ניתן לנטר ולזהות תסמינים מוחיים שונים ולהקדים תרופה למכה. החברה מתרכזת בעיקר בזיהוי וחיזוי אפילפסיה ובזיהוי מוקדם של ירידה ביכולת הקוגניטיבית מקרים שונים של דמנציה.


NovaSight – אבחון פזילה ובעיות ראייה אצל ילדים באמצעות צפייה בסרטון
החברה פיתחה טכנולוגיה שעתידה לחולל מהפכה בתחום האבחון והטיפול בילדים עם הפרעות ראייה. המוצר הראשון, פרי פיתוחה, הוא מערכת ה-EyeSwift® שעוקבת, בעזרת חיישנים, אחר תנועת העין של הילד/ה ומאבחנת במהירות ובדיוק חסרי תקדים את לקות הראייה שלו. NovaSight נמצאת בשלבי פיתוח מתקדמים של מערכת ה-CureSight™ - משקפיים טיפוליים לשימוש ביתי, המזרימים לעיניים מידע מותאם אישית, בהתאם ללקות הראייה בכל עין, ובהתחשב במאפיינים המיוחדים של עיני הילד/ה.


TempraMed – מאפשרים לתרופות להיות עמידות בשינויי טמפרטורה -
מייצרים סדרת מוצרים לעשרות מיליוני אנשים בעולם עם תרופות רגישות לטמפ'. סוכרתיים, אנשים שמשתמשים באפיפן, הורמון גדילה, אינסולין ועוד סקאלה שלמה של תרופות מוזרקות. מדובר בעשרות מיליוני אנשים שחושפים מידי יום תרופות לטמפרטורה שהיא מעבר לתחום המותר לתרופה והן מתקלקלות. ההמצאה של החברה היא סדרת מוצרים מותאמים לתרופות ,שעובדים כל הזמן ללא התעסקות. כמו מכסה לעט אינסולין, שבו התרופה בפנים מוגנת משינוי הטמפרטורה.


E-Motion Medical Ltd – שחזור תפקוד מערכת העיכול.
שחזור פעילות תקינה של מערכת העיכול, המאפשר הזנה טובה יותר ופחות סיבוכים למטופלים. בעזרת סטימולציה לוושט מחזירים פעילות למערכת. המכשיר מתלבש כצינור הזנה רגיל עם אלקטרודות עליו.
BarimOte – מענה בזמן אמת למנותחי קיצור קיבה


מספקים מענה בזמן אמת למנותחי קיצור קיבה. המערכת מהווה מעין שילוב של מערכת ניטור, הכוונה ומשוב ומערכת אימון למנותחי קיצור קיבה המגדילה את סיכויי הצלחתם של המנותחים לאורך זמן ומפחיתה את הצורך בניתוחים חוזרים. המערכת מבוססת על השתלת חיישן לחץ בצורת טבעת מתכווננת שתקיף את רום הקיבה במפגש וושט קיבה, עם יכולת שידור של המידע הנאסף אל טלפון חכם עם אפליקצייה מתאימה אשר תאסוף את הנתונים השונים תעלה אותם לענן ושם תנתח את המידע. המערכת תוכל לספק למשתמש הוראה מתקנת בזמן אמת והתראות בדבר התפתחות מצבים או הרגלי אכילה שגויים, העלולים להביא לכשל של הניתוח ולצורך בניתוחים חוזרים.


SpacePharma – קידום מחקר בתנאי חוסר כבידה
קידום מחקר כימי וביולוגי בתנאי חוסר כבידה עבור חברות התרופות ומוסדות מחקר. החברה פיתחה מעבדה ממוזערת, נשלטת מרחוק המשוגרת בתוך לוויין או מוטסת לתחנת החלל הבינלאומית. SpacePharma כבר ביצעה שתי משימות חלל: בתחילת 2017 שוגר לוויין שביצע בהצלחה 4 ניסויים בתחום הכימיה. בתחילת 2018 חזרה מעבדת "נקסוס" מתחנת החלל הבינלאומית ועימה 50 מ"ג של תרופה שגובשה בחלל בתהליך ייחודי. במהלך שלושת החודשים בהם שהתה המעבדה בתחנה, בוצעו בה גם ניסויים בגידול תאים ומחקר בתחום עמידות חיידקים לאנטיביוטיקה.


Brainvivo – זיהוי ואבחון מוקדם של מחלות מוח.
Brainvivo פיתחה טכנולוגיה פורצת דרך אשר יכולה להפוך כל מכשיר אם-אר-איי למיקרוסקופ דיאגנוסטי, המספק מידע רפואי חדשני שלא היה ניתן לחלץ עד היום. הטכנולוגיה הייחודית הזו אשר פותחה למעלה מ15 שנים, מעניקה לרופאים הצצה נדירה לשינויים מיקרוסקופים בתאי המוח ובכך תורמת לגילוי מוקדם וניטור של מחלות והפרעות מוחיות. החברה שהוקמה על ידי שני חוקרים מאוניברסיטת תל-אביב, מפתחת כלי תוכנה שהופכים את מכשיר האם-אר-איי לרגיש לתנועה של מולקולות מים. בעזרת כלים מתקדמים לעיבוד תמונה ניתן לחלץ מידע כמותי ואיכותי על התאים, ולקבל מדידה מהימנה על תהליך פתולוגי בשלב מוקדם. בגלל מגבלת הרזולוציה של מכשירי האם-אר-איי, לא ניתן לראות שינויים ברמת התאים וזו אחת הסיבות העיקריות לגילוי מאוחר מאוד של רוב המחלות המוחיות. Brainvivo מדגימה הצלחה של מדידת קוטר שלוחת הנוירון וחלוקת קליפת המוח (הקורטקס) לתת-שכבות, יכולת שהייתה שמורה למיקרוסקופ אלקטרוני על רקמות מוח שהוצאו מאדם. מוצרי החברה משנים את תחום הדמיית המוח, תורמים לאבחון מוקדם של מחלות מוחיות ומשמשים ככלי משמעותי בפיתוח תרופות למחלות אלו.



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il