TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> > חדשות כלכלה

זאב בילסקי, יו"ר מטה הדיור בוועידת ישראל לנדל"ן של גלובס


ביילסקי
ניתן להבחין באופן ברור במגמת ירידה במחירי הדיור מזה חמישה חודשים ברציפות. אבל הדברים לוקחים זמן ואלו תהליכים מאוד ארוכים""
הדברים נאמרו במהלך הופעתו הפומבית הראשונה מאז נכנס לתפקיד

"מטה הדיור כולל תחתיו גופים משמעותיים וחשובים: רשות מקרקעי ישראל, מנהל התכנון, דירה להשכיר, ועדות מחוזיות, חלקים מאגפי האוצר הרלוונטיים ועוד. הספינה הענקית הזאת, ספינת הדיור, ששנים שטה לכיוון אחד בלבד, ללא קברניט וללא מצפן, כבר שינתה כיוון. לוקח זמן להסיט ספינת ענק מכיוון ההפלגה. לוקח זמן לשדד מערכות, לכוון את המצפן, לעצור את המנועים שהיו רגילים לפעול באותו אופן כבר שנים - ולגרום להם לפעול אחרת. אבל זה קורה. הספינה שינתה כיוון. והכיוון הוא נכון. יש קשיים בדרך, לפעמים אולי גם טעויות. אבל בפעם הראשונה, על פי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, ניתן להבחין באופן ברור במגמת ירידה במחירי הדיור מזה חמישה חודשים ברציפות. אבל הדברים לוקחים זמן ואלו תהליכים מאוד ארוכים".

עוד אמר בילסקי: "עוד לא הגענו לנחלה. יש עוד הרבה מה לעשות. צריך להפיק לקחים, לבחון, לשפר ולשדרג. אבל אין ספק כי אנחנו בדרך הנכונה. לקודמי בתפקיד, ראש המטה היוצא, מר אביגדור יצחקי, שמורה מניית זהב. מניית יסוד חשובה בהפיכתו של רעיון "ארגז הכלים" מרעיון מופשט למטה חי ובועט. ויש גם שיגידו שלפעמים אפילו חזק מדי. אבל בצוק העתים ובמשבר, לפעמים אין ברירה. ואני מודה לו על כך".

בילסקי מנה את המהלכים שבוצעו עד כה על ידי מטה הדיור:

"שנת 2017 הסתיימה במספר שיא של למעלה מ-127 אלף יחידות דיור בכל רחבי הארץ, שתוכננו באמצעות הוועדות המחוזיות והותמ"ל, כאשר היעד הממשלתי עמד על 105 אלף יחידות דיור. אני יודע שבשנת 2018 המספר הזה לא יפחת. לצורך ההמחשה לפער שנוצר, בשנת 2011, עד לפני שבע שנים, מספר יחידות הדיור שתוכננו בשנה הסתכם בפחות מ-33 אלף יחידות דיור בלבד. זה לא מקרה. אין פה קסם. יש פה מדיניות שהשתנתה. יש פה דרך חדשה".

נושא נוסף אליו התייחס הוא שיווק הקרקע: "בשנת 2017 רשות מקרקעי ישראל שיווקה למעלה מ-69 אלף יחידות דיור, כאשר היעד הממשלתי עמד על 65 אלף יחידות דיור, ומספר העסקות המאושרות חצה את רף 46 אלף יחידות הדיור. גם מספר זה הינו מעל היעד שהציבה הממשלה לרשות מקרקעי ישראל".


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il