TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> > חדשות כלכלה

הראל פיננסים המלצות השקעה שבועית לשוק ההון


הראל פיננסים
במקביל להתייצבות בסל המטבעות ודו"חות כספיים חיוביים, אנו ממשיכים לתמוך בחשיפה לשוק המניות המקומי גם במבט קדימה

1. מניות – תמחור אטרקטיבי יותר באירופה וישראל

שוקי המניות באירופה וביפן הפגינו בשבוע האחרון ביצועי יתר על פני השוק האמריקאי לראשונה השנה. הדבר תומך בהמלצה שלנו להגדיל חשיפה לשווקים אלה, על רקע תמחור אטרקטיבי יותר, ההתפתחויות הפוליטיות האחרונות באירופה המרגיעות את השווקים וההבטחה של דראגי כי המדיניות המוניטארית באירופה תישאר מרחיבה עוד זמן רב.
גם הבורסה ביפן הצליחה לעלות בשבוע החולף, למרות המשך התחזקות היין, שכבר עלה מול הדולר ביותר מ 6% מתחילת השנה. בדומה לאירופה, גם מדד הניקיי נסחר במכפילים היסטוריים נמוכים מאוד. בנוסף לתמחור, עליית הריבית בארה"ב צפויה לחזק את הדולר ולהחליש את המטבעות האחרים – מה שצפוי לתמוך בביצועים של המניות ובכושר התחרות של החברות באירופה וביפן. גם השיפור המשמעותי בנתוני המקרו בשני האזורים הגיאוגרפיים האלה תומך בהגדלת החשיפה אליהן.

אמנם בשלוש השנים האחרונות, פערי הביצועים לטובת ארה"ב על אירופה היו משמעותיים ביותר, אך קשה להעריך כי פערי התשואות הללו יימשכו לאורך זמן, לכן יש הגיון בהגדלת החשיפה למניות באירופה ע"ח הקטנה מסוימת בארה"ב.

שוק המניות הישראלי הפגין בשבוע האחרון ביצועים דומים לאירופה והציג בשבוע החולף ביצועים חיוביים. יחד עם ההתייצבות בסל המטבעות ודו"חות כספיים חיוביים, אנו ממשיכים לתמוך בחשיפה לשוק המניות המקומי גם במבט קדימה.

2. אג"ח – אחרי המדד המפתיע, האם להגדיל חשיפה לצמודים?

בארה"ב, התאפיין השבוע החולף בעליות במדדי האג"ח הקונצרני בכל רמות המח"מ. התחזקות קלה של הנפט תרמה גם לעליות במדדי האג"ח העוקבים אחר הדירוגים הנמוכים והם ממשיכים להצדיק את ההמלצות שלנו להגדיל חשיפה לאג"ח חו"ל דולרי. בישראל, המשיכו האג"ח הקונצרניות לשמור על פערים שליליים מול הביצועים בעולם. מאחר שלרוב קיים מתאם בין השווקים השונים, גדל הפוטנציאל לתיקון חיובי בשוק האג"ח המקומי. אנו ממשיכים עם חשיפה גבוהה יחסית לאג"ח קונצרניות, אולם ממקדים את החשיפה לדירוגים גבוהים.

אחרי מדד המחירים האחרון ובצפי למדדים חיוביים נוספים בחודשים הקרובים, ייתכן כי כדאי לבחון אפשרות להגדיל חשיפה לצמודים, אם כי באופן כללי בתיק ההשקעות יש עדיין הטיה לשקלים.

3. תיק השקעות – שילוב אפיקי השקעה יפחית תנודתיות

הנתונים הכלכליים בכל העולם ממשיכים להיות חזקים. מדד מנהלי הרכש של JPM בשיא, כמו כן תחזיות הצמיחה של כל הגושים הממשיכות להיות גבוהות עם אינפלציה ממותנת. האירוע המשמעותי ביותר השבוע צפוי להיות החלטת הפד שתקבע לפחות בטווח הקצר לאן הולכות התשואות.
המגמה שנמשכת כבר כמה חודשים ממשיכה - פעילות מואצת בארה"ב שמבטיחה המשך עלייה בריבית, פעילות מואצת בשאר העולם שכרגע לא מייצרת אינפלציה חריגה ולא ציפיות משמעותיות להעלאת ריבית בטווח הקצר.


לאור התנהגות השווקים בשבועות האחרונים וההבנה שהתנודתיות תלווה אותנו גם בעתיד, אנו ממשיכים להמליץ על שילוב מס' רב של אפיקים - להיות בחשיפה גבוהה יחסית למניות עם פיזור גיאוגרפי רחב (גם ישראל, גם ארה"ב, גם אירופה וגם שווקי המזרח) תוך שילוב אפיקי האג"ח גם בארץ (דירוגים גבוהים בעיקר) וגם בחו"ל עם שמירה על מח"מ בינוני-נמוך.

מתוך הבנה שהשנה אפיקי ההשקעה המרכזיים צפויים להניב תשואה חיובית, אולם תוך תנודתיות גדולה מהעבר, יש הגיון בשימוש מוגבר במוצרים המשלבים מספר אפיקים, במטרה להפחית את התנודתיות בתיקי הלקוחות.
אנו חוזרים ומזכירים - כיום, בתחליפי נזילות דולריים, ניתן ליהנות מריבית גבוהה משמעותית מהריבית שהרגלנו בעשור האחרון.



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il