TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> > חדשות כלכלה

CofabeBdi‏ - משבר ענף האופנה


CofaceBdi
80 חברות אופנה נמצאות בסכנת קריסה
המשבר של חברות האופנה בישראל הולך ומעמיק. על פי נתוני חברת המידע העסקי CofaceBdi בישראל קיימות כ- 80 חברות אופנה הנמצאות בסכנת קריסה ( כולל חנויות עצמאיות, חנויות מעצבים ורשתות ) מדובר בחברות שנמצאות בדרגות סיכון 8-10, דרגות הסיכון הגבוהות ביותר במדד הסיכון של CofaceBdi (בדירוג של 1-10). סך החברות בענף עומד על 890.

יתרה מכך, מנתוני מדד הסיכון של CofaceBdi עולה כי למעלה מ-68% מהחברות בתחום האופנה נמצאות בדרגות סיכון מעל הממוצע של 7-10, כאשר דרגת הסיכון הממוצעת לענף עומדת כיום על 7.02, שהינה גבוהה משמעותית מדירוג הסיכון הממוצע במשק העומד על 6.75.

מדובר בהחמרה של הסיכון בענף האופנה מזה מספר שנים כאשר בשנת 2014 עמד הסיכון בענף על 6.45 בלבד, מתחת לסיכון המשק שעמד על 6.69. ב-2015 עלה הסיכון בענף ל-6.85, ב-206 הוא עמד על 6.91, וכיום כאמור הוא עומד על 7.02.

בשבועות האחרונים פורסם כי 2 חברות אופנה בולטות הגישו בקשה להקפאת הליכים (יפו תל אביב, הוניגמן ו-TNT). בנוסף לכך, בשנה האחרונה פורסם כי חברות האופנה הגדולות בישראל ובהן רשתות קסטרו, הודיס, טופ טן ואחרות, מבקשות לצאת מקניונים בולטים מקבוצת עזריאלי, זאת לאור הרווחיות הנמוכה או הפסדים שסניפים אלו תורמים לרשת.

לדברי תהילה ינאי, מנכל״ית משותפת ב-CofaceBdi, ״תחום האופנה נמצא כבר מספר שנים במרכזו של מגמת שינויים בטעמי הרכישה של הלקוחות, שמפחיתים את רכישותיהם בסניפים בקניונים, לטובת רכישות ברשת – גם מחו״ל. בנוסף לכך, דמי הניהול והשכירות במרכזים המסחריים ממשיכים להיות גבוהים, באופן שאיננו מאפשר לחנויות רווחיות שמצדיקה את הפעלתן. חלק מהקניונים ומרכזי המסחר במרכזי הערים מגלגלים לשוכרים שלהם את עלויות הארנונה הכבדות של העיריות, כאשר בסופו של דבר אנחנו רואים היום את התוצאות של התהליכים הללו״.

ינאי מוסיפה כי ״השנה הייתה תרומה גדולה של האיחור האופנתי של החורף להפסדי רשתות האופנה. רשתות האופנה נוהגות לייצר את הרווחים המשמעותיים שלהן עם תחילת העונה, ולהתחיל בסיילים כמה שבועות לאחר מכן, כשאת הרווחיות שלהן הם יצרו בתחילת המכירות של הקולקציה. השנה החודשים הראשונים של עונת ה׳חורף׳ היו עוד חמים, מה שפגע במכירות, ולכן חברות האופנה החלו את מכירות החורף ישירות בסיילים, ללא כרית הביטחון הפיננסית של תחילת העונה״.

מצב הסיכון העסקי של החברות והעסקים משקלל בתוכו, בין היתר, את הפרמטרים הבאים: הכנסות, ותק, מספר מועסקים, חוות דעת עסקית של לקוחות, חוות דעת עסקית של ספקים, מוסר תשלומים, מגמת רווחיות, מצב עסקי של חברות קשורות, היסטוריה עסקית של הבעלים, השוואה למצב של חברות ועסקים מתחרים בענף ועוד.


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il