TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> > חדשות כלכלה

סגן נשיא איגוד לשכות המסחר ויו"ר ארגון התאגידים של סוכני המכס והמשלחים הבינלאומיים


איגוד לשכות המסחר
אמיר שני: מערכת 'שער עולמי' מהווה את גולת הכותרת של פעילות סחר החוץ הישראלית

לאחר עשור שבמהלכו הכין עצמו מינהל המכס להטמעת מערכת מכס מודרנית, נכנסה מדינת ישראל לעידן חדש בסחר הבינלאומי, עם עלייתה לאוויר של מערכת 'שער עולמי'.


מערכת 'שער עולמי' היא הפלטפורמה המחשובית החדשה לניהול סחר החוץ של מדינת ישראל ומטרתה לפשט את תהליכי הסחר, לייעל ולהוזיל את עלויות היבוא; זאת תוך שקיפות ונגישות המידע. המערכת חדשנית ומתקדמת, פועלת עם מסרים אלקטרוניים ללא נייר כלל וכוללת מרכיב של חתימה דיגיטאלית, בעלת ממשק נוח וידידותי, מספקת גישה וזמינות למספר מאגרי מידע, ולראשונה יוצרת שיתוף של כל גורמי קהילת סחר החוץ לבסיס נתונים אחד.


אמיר שני, סגן נשיא איגוד לשכות המסחר ויו"ר ארגון התאגידים של סוכני המכס והמשלחים הבינלאומיים, ציין כי "מערכת שער עולמי, הנחשבת לאחת המתקדמות בעולם, קרמה עור וגידים לאחר עבודה מאומצת ושיתוף פעולה הדוק בו נטלו חלק כלל החוליות הלוגיסטיות בישראל. הטמעת המערכת מהווה את גולת הכותרת של פעילות סחר החוץ הישראלית בשנים האחרונות."


שני הוסיף כי "המערכת עליה שקדו כל סוכני המכס בישראל, מחייבת לא רק הגשת מידע רב יותר לרשות המכס, אלא גם הבנה עמוקה יותר של עבודת מכס בדפוסי עבודה חדשים ובסביבת עבודה מודרנית."
עם כניסת המערכת הבוקר והבדיקות הרבות המבוצעות למידע המועבר, תהליך השחרור אמנם איטי, אולם אלה חבלי הלידה הראשונים. שני הביע תקווה כי ביצועי המערכת ישתפרו במהלך השבועות הקרובים, לתועלת כלל קהיליית היבואנים.

כזכור, ביולי 2005 הוגשה לקבינט הכלכלי חברתי, תכנית מפורטת המעלה את הצורך באישור הקמת מערכת חדשה, אשר תדע להתמודד היטב עם האתגרים ותצעיד את הסחר הבין לאומי בישראל קדימה. כך כתבה הוועדה בהחלטתה :
”מערכת סחר חוץ דור חדש, היא מערכת מידע אסטרטגית וחיונית לניהול סחר החוץ של ישראל. המערכת תביא לייעול, פישוט והוזלה של תהליכים הקשורים בניהול סחר החוץ של טובין, ובמקביל תתרום לשיפור ברמת האכיפה”.

התועלות הכלכליות של המערכת באות לידי ביטוי במספר מישורים:

1. תועלות כלל משקיות :
מעבר למסרים אלקטרונים – יביא להוזלה משמעותית בשימוש בנייר, ימנע טעויות הקלדה, יאפשר עבודה בזמן אמת, ימעט את הצורך בארכיב, קושי בזיוף או מניפולציה בנתונים, זירוז תהליכי אכיפה, לחיסכון בכוח אדם, שליחים, רכבים או אמצעי תחבורה אחרים וכמובן זמן.
סחר החוץ מאופיין בשרשרת אספקה מרובת משתמשים הנעזרים במסמכים בעלי תוקף משפטי. הנפקת המסמכים ושיגורם לגורמים רבים, מייצרים עלויות אותן ניתן יהיה לחסוך. המערכת תאפשר עבודה מרחוק ותאפשר דו שיח אלקטרוני בין המשתמשים, אשר יתרום לייעול עבודתם. כמו כן האפשרות להגיש למכס מסמכים אלקטרונים תמנף את השימוש במסמכים אלקטרונים בין גורמי הסחר האחרים.

2. תועלות לרשויות המוסמכות :
בישראל פועלות רשויות מוסמכות רבות הקשורות לתהליכי היבוא והיצוא. יחד עם המגמה לצמצם את הצורך ברישיונות יבוא, עדיין קימת מודעות וצורך להגן על שלום הציבור תוך פיקוח על יבוא של תרופות, מזון, איכות סביבה וכו'. המערכת החדשה תחייב את הרשויות המוסמכות לעבור לפורמט עבודה אלקטרוני הן בבקשה לרישיון והן בהנפקתו. תהליך עבודה זה יחסוך זמן עבודה רב לאותם רשויות, ליבואן ולמכס וישפר משמעותית את רמת האכיפה.

3. תועלות למכס :
שיפור רמת האכיפה – המכס אמון על אכיפתם של חוקי סחר רבים, חוקיות היבוא וכן אחראי על מניעת סחר באמצעי טרור ומניעת הלבנת הון. מערכת “שער עולמי” תאפשר לו אכיפה יעילה וטובה יותר. המכס הישראלי יוכל גם להשתלב בקהיליית המכס העולמית, על ידי שימוש בכלים בין לאומים שיובילו את שפת הסחר הבין לאומי בשנים הבאות, כדוגמת שימוש במודל נתונים אחיד כפי שממליץ ארגון המכס העולמי.

לדברי עו"ד אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, "תועלות אלה כולן, בראיית המערכת המשולבת, מבטיחים לנו ייעול אמיתי, בבחינת קפיצת מדרגה, בכל הקשור בביצוע הליכי יצוא ויבוא לישראל. "



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il