TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> > חדשות כלכלה

הראל פיננסים המלצות השקעה שבועית לשוק ההון


הראל פיננסים
"בנק ישראל רק מחכה לפיחות, גם האינפלציה עדיין נמוכה ביחס להשוואה עולמית, כל אלה אמורים לתת עוד גב לאפיק המנייתי"
תיק המניות – תנאי הרקע ממשיכים לתמוך בחשיפה גבוהה
באירופה, התקדמות במשא ומתן על תנאי הברקזיט, בין בריטניה לאיחוד האירופי הקפיצה את מניות הבנקים וחברות ההייטק, שמשכו למעלה את הבורסות. המדד הכלל אירופי, יורוסטוקס 600, סגר את השבוע בעלייה של 1.4%. במהלך המשא ומתן, הגיעו הצדדים להסכמה באשר לדרישות ההון בבנקים האירופים – וההסכמה הזו מותירה את הבנקים במצב טוב הרבה יותר, כשכעת רבים מהם נמצאים בעודף של הון.

גם בארה"ב, הבנקים, יחד עם התעשייה, המשיכו להיות הסקטורים המובילים, ומדד הבנקים בארה"ב עלה בכ-16% ברבעון האחרון. את השבוע האחרון סגר הדאו ג'ונס בעלייה שבועית של 0.4%, כמו גם מדד S&P – כשעבור שניהם היה זה השבוע החיובי השלישי ברציפות.

בהתאם למגמה האופטימית הכללית, קצב הירידות בבורסה הסינית נחלש מעט, וגם ברזיל - עם פיחות של יותר מ-1% בשבוע האחרון - חזרה לעלות.

אצלנו, מנגד, מדדי המניות חזרו לרדת, למעט מדד הבנקים אשר ממשיך להציג עוצמה בהתאם למגמה בעולם. ישראל ממשיכה להיות מעניינת באפיק המנייתי. אנו רואים הנפקות אקוויטי שמצליחות יחסית, כמו למשל זו של ישראל-קנדה ויעקובי – ובסך הכל, נראה שהשוק צמא לאקוויטי. אין חששות מעליית ריבית בטווח הנראה לעין - להפך. בנק ישראל רק מחכה לפיחות. גם האינפלציה עדיין נמוכה ביחס להשוואה עולמית. כל אלה אמורים לתת עוד גב לאפיק המנייתי.

קבלת ההחלטות שלנו היא לפי סקטורים – ובסך הכל, אנחנו מרגישים בנוח עם האפיק הפיננסי בכל העולם – גם באירופה, גם בישראל וגם בארה"ב. השקעה כזו מגנה מפני עליית הריבית וגם מונעת מסוגיית המס. בנוסף, למרות העליות החזקות, השווי של הסקטורים המומלצים לא נעשה יקר מדי ביחס לשוק.

אג"ח – הצמיחה דוחפת את הריבית למעלה
שוק איגרות החוב ממשיך להיות חזק וציפיות האינפלציה ממשיכות לעלות ומשלימות את אחד החודשים החזקים בעליית ציפיות האינפלציה בשנים האחרונות, וזאת למרות המשך התחזקות השקל וכניסה לתקופה של מדדים שליליים ו/או נמוכים. סך הכל, אנו מעריכים שציפיות האינפלציה עדיין נראות סבירות ולכן יש מקום לאג"ח צמודי מדד בתיקים.

בשלושת החודשים הקרובים, עם צפי למדדים שליליים ותנודתיות גבוהה, אנו פחות חוששים מעלייה באינפלציה, והתשובה שלנו לתיק ההשקעות היא לקנות אג"ח קונצרניות בדירוג גבוה, שמתואמות עם המתרחש באפיק הממשלתי.

לצד השקעה בא"ח המקומי אנחנו ממשיכים להמליץ על שילוב של אג"ח חו"ל בתיקים, קצב עליית הריבית המתומחר בשוק מאפשר לקבל תשואות גבוהות מאשר בשוק המקומי גם במכשירים קצרים כתחליפי פיקדון כמו קרנות כספיות דולריות.

תיק השקעות – עליית הריבית צפויה להשפיע על רווחי ההון
כאמור, להערכתנו, תוואי הורדת הריבית בעולם כבר מאחורינו, וכרגע יש הסתברות גבוהה יותר לעליית ריבית. במילים אחרות, פוטנציאל רווחי ההון באג"ח ממשלתיות בעולם נמוך יחסית ולכן אנו יושבים במח"מ ממוצע של כ 3.5-4 שנים.

לאור ציפיות האינפלציה הסבירות, הן בישראל והן בהשוואה בינלאומית, אנחנו עדיין חשופים יותר לאפיק השקלי, בעיקר דרך אגרות חוב ממשלתיות אך גם קונצרניות ולאפיק הצמוד דרך איגרות החוב הקונצרניות המדורגות גבוה (קבוצת ה AA) ומעט אגרות חוב ממשלתיות.


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il