TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> > חדשות כלכלה

בישראל ממשיכים להתמקד בסלקטיביות מתוך מניות השורה השנייה והשלישית, בעולם – בעיקר ארה"ב


הראל פיננסים תחזית שבועית לשוק ההון
מה עושים השבוע?

1. מניות – בישראל ממשיכים להתמקד בסלקטיביות מתוך מניות השורה השנייה והשלישית, בעולם – בעיקר ארה"ב

שווקי המניות בארה"ב נעו סביב רמות השיא שלהן כאשר הסקטורים הבולטים היו האנרגיה והסחורות שהושפעו מהתחזקות מחיר הנפט בכ 9% לרמה של מעל 48 דולר לחבית ועליה של כ 21% מתחילת החודש וזאת לצד ספקולציות הקשורות במגעים של סעודיה ורוסיה לפיקוח על מכסות התפוקה של אופ"ק לקראת הפגישה בספטמבר.

באירופה, התממשו מדדי המניות כאשר מדד יורוסטוקס 600 ירד 1.7%, מדד דאקס הגרמני ירד 1.6% ובצרפת נרשמו ירידות שערים של כ 2.2% כאשר מי שהובילו את המגמה השלילית היו מניות הבנקים והפיננסים. למרות ביצועי החסר באירופה, אנו מעדיפים עדיין לשמור על חשיפת חסר לשוק זה בעיקר משיקולים של תנודתיות וגם בשל המשאל המתוכנן באיטליה בחודש אוקטובר על הרפורמות שמתכננת הממשלה. אם הרפורמות לא יעברו, ראש הממשלה הודיע כי יתפטר, מה שעשוי להכניס את איטליה וכל גוש היורו לסחרור בשל האפשרות להתחזקות קיצוניות והחשש לשלמות הגוש. לאור כל זאת אנו ממשיכים להתמקד בחלק החו"לי של התיקים בשוק האמריקאי המפגין עד כה עוצמה גבוהה ותנודתיות נמוכה יחסית.

בשוק המקומי, המדדים המובילים עלו מעט השבוע כאשר מדד היתר 50 בלט עם עלייה של 2.85%, גם מדד הבנקים עלה ב 2% וזאת בהמשך לדו"חות הטובים שפורסמו. מנגד, סקטור הנדל"ן ירד מעל 2%. השבוע יעמוד בסימן המשך פרסום דו"חות רבעון 2 של החברות המקומיות.
בארץ אנו ממשיכים להתמקד במניות השורה השנייה והשלישית תוך סלקטיביות וניתוח מעמיק של כל חברה וחברה ופחות במדדי המניות עצמם דבר שהוכיח את עצמו עד כה, להערכתנו גם עונת הדוחות יכולה ליצור הזדמנויות בקרב החברות.
החשיפה הכוללת למניות נשארת על כ 70% מהמקסימום האפשרי.

2. אג"ח קונצרני – העליות באג"ח הממשלתי הצמוד השפיעו גם על האפיק הקונצרני

האג"חים הממשלתיים הצמודים עלו השבוע בעקבות פרסום מדד חודש יולי כאשר מדד ממשלתיות צמודות 0-2 עלה 0.33%, ממשלתיות צמודות 2-5 עלה 0.3% וממשלתיות צמודות 5-10 עלה 0.21%. המרווחים הקונצרנים בארץ נפתחו מעט, מדדי התל בונד תפקדו טוב אך פחות טוב מהממשלתיות המקבילות, מדד תל בונד 60 עלה 0.28% השבוע ומדד תל בונד תשואות כ 0.21%.
האפיק הקונצרני השקלי תפקד פחות טוב, בין היתר על רקע החשש מאג"חים של חלק מהחברות האמריקאיות, מדד תל בונד שקלי נחלש בכ 0.03% ומדד תל בונד תשואות שקלי נחלש ב 0.24%. דווקא האג"חים בריבית משתנה תפקדו טוב יחסית כשמדד תל בונד בריבית משתנה עלה 0.13%.

אנו ממשיכים לשים לב לעובדה שמחירי האג"ח לא זולים ולכן ממשיכים להיות מאד סלקטיבים בבחירת האג"ח, בעת האחרונה היו מספר הנפקות שנסגרו להערכתנו במחירים שאינם מבטאים מספיק טוב את הסיכון הטמון בהם.

3. תיק השקעות – משלבים בין סיכוי לסיכון

שווקי המניות שומרים על יציבות מסויימת בין היתר על רקע הרמות אליהן הגיעו, מהלך העליות האחרון ומחזורי המסחר היחסית נמוכים. התמהיל הזה יוצר קרקע נוחה להמשך עליות בשווקים.
התמונה העולה מהשווקים היא עליה ברמות הסיכון וזאת על מנת להגדיל את תשואת התיק, זו תמונה שיכולה להביא לתנודתיות בלא מעט מקרים, דבר שלא מתאים לחלק מהלקוחות. מסיבה זו אנו ממשיכים להמליץ על תמהיל השקעות המבטיח חשיפה לכל האפיקים בסיכון, אולם לא להיות חשופים מידי לאפיקים אלו.

תיק האג"ח שלנו בנוי עדיין יותר שקלים מצמודים וזאת למרות המדד המפתיע ונתוני הצמיחה החיובים. המח"מ השקלי הוארך במעט לכ 3.5 שנים והמח"מ הצמוד קוצר לכ 3-3.5 שנים. התיק הקונצרני מהווה כ-30% והחשיפה למניות נשארת כ 70%. מומלץ לשמור מרכיב נזילות גבוה יחסית לתקופה זו, בעיקר כדי שניתן יהיה לנצל תנודתיות ברגע שתהיה.


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il