TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> > חדשות כלכלה

פסגות על החלטות הריבית של הפד וה- BOJ-הפד מתקרב לשוק, ביפן שוקדים על השמרים


תגובת גיא בית-אור, מנהלת מחלקת מאקרו במערך המחקר והאסטרטגיה בפסגות להחלטות הריבית של הפד וה- BOJ
שתי החלטות ריבית משמעותיות תוך 12 שעות ובשתיהן גם הפד וגם ה-BOJ שמרו על המדיניות המוניטארית ללא שינוי. בעוד שההסתברות להעלאת ריבית של הפד עמדה על 0% לפני ההחלטה, כשליש מהכלכלנים ציפו לפעולה מרחיבה נוספת מצד ה-BOJ וקצת יותר ממחציתם מצפים לפעולה בחודש יולי. התגובה הכי בולטת בשווקים לאחר שתי ההחלטות הייתה הזינוק של הין אל מול הדולר תוך היחלשות כללית של הדולר מול סל המטבעות. בגזרת המניות, שוק המניות היפני רושם כעת ירידות חדות, אך בוול סטריט ההחלטה של הפד התקבלה באדישות יחסית כאשר מדדי המניות סיימו בירידות קלות בלבד של 0.2%. התשואות בארה"ב ירדו בכ- 5 נ"ב בתגובה להחלטה כך שהתשואה ל-10 שנים עומדת כרגע על 1.55% והתשואה לשנתיים עומדת על 0.66%.

תמצית החלטת הריבית של הפד:
§ הריבית, כאמור, נותרה ללא שינוי כאשר ההודעה הייתה קצרה יחסית ולא מאוד מפורטת. ההודעה לא כללה שום צורה של הכוונה קדימה שכן בפד מדגישים כי המדיניות נקבעת בכל פגישה בהתאם לנתונים הכלכליים השוטפים. במסיבת העיתונאים ילן אמרה, בתשובה לשאלה, כמעט בפירוש כי למעשה דו"ח התעסוקה הוא שמנע מהפד להעלות ריבית כבר בפגישה הזאת וכי הם מעדיפים להיות זהירים.

§ ילן השתמשה לראשונה בצמד המלים "New Normal" ובכך למעשה נתנה איתות כי בפד מנסים להתקרב להערכות בשוק. כלומר, צמיחה ואינפלציה נמוכות לאורך זמן בשל הירידה בפריון והזדקנות האוכלוסייה מה שגורר רמת ריבית ניטראלית נמוכה יותר בהשוואה לשנים קודמות.

§ בהודעה ציינו בפד כי הפעילות הכלכלית בארה"ב השתפרה משמעותית ברבעון השני, אך ניכרת האטה בשוק העבודה. בהקשר זה ילן התייחסה במסיבת העיתונאים לדו"ח התעסוקה החלש אך ציינה בפירוש כי היא מעודדת מכך שהשכר מתחיל לעלות בקצב מהיר יותר, מה שמאותת על התפוגגות הרפיון בשוק העבודה. ניאלץ להמתין לדו"ח הבא כדי לראות האם מתפתחת מגמה או שמא הדו"ח האחרון היה חריג.

§ ההודעה כללה את המשפט הסטנדרטי כי בפד עוקבים אחר ההתפתחויות באינפלציה ובכלכלה העולמית. מעבר לכך לא הייתה התייחסות כלל לסיכונים הגלובליים. עם זאת, במסיבת העיתונאים ילן אמרה בפירוש כי הסיכון מ-BREXIT בשבוע הבא (ב-23 ביוני) היה אחד מהגורמים בהחלטה להותיר את הריבית ללא שינוי.

§ בכל הנוגע לאינפלציה, ילן חזרה על המשפט כי השפעות הדולר והנפט מתפוגגות וכי האינפלציה תעלה בטווח הבינוני לכיוון יעד המחירים. בהקשר זה היא אמרה כי למעשה תהליך זה כבר קורה. היא ציינה כי הציפיות האינפלציוניות של החזאים המקצועיים נותרות יציבות אך היא מוטרדת מהירידה בציפיות האינפלציוניות כפי שהן נגזרות מהשווקים הפיננסים. להערכתה, הירידה בציפיות האינפלציוניות בשווקים אינה באמת משקפת את הציפיות האינפלציוניות אלא היא תוצאה של גורמים אחרים ולכן יש לקחת אותן בערבון מוגבל.

§ ההפתעה העיקרית בשווקים הייתה מתחזיות הפד למתווה הריבית העתידי. בעוד שהשווקים ציפו להפחתה במספר העלאות הריבית הצפויות עוד השנה, בפד דווקא שמרו על הציפייה לשתי העלאות ריבית השנה, אך הפחיתו את מספר העלאות הריבית הצפויות לשנה הבאה מ-4 ל-3 והריבית לטווח ארוך יותר ירדה מ-3.3% ל-3.0%. כפי שכבר טענו בעבר, ההערכה של הפד לריבית שווי משקל תרד ולהערכתנו עוד תמשיך לרדת. אנו מצפים כי בשיא מחזור העלאות הריבית הנוכחי הריבית בארה"ב לא תהיה גבוהה יותר מ-2.0%-2.5%, עדיין נמוך משמעותית מהערכות הפד.

§ חשוב לשים לב כי למרות הירידה במתווה הריבית, תחזיות הצמיחה נותרו כמעט ללא שינוי באזור ה-2.0% ותחזיות האינפלציה אף עודכנו כלפי מעלה. מאחר ואנו מעריכים את הצמיחה הפוטנציאלית בארה"ב בכ-1.6% בלבד (בשל הדמוגרפיה והפריון) צמיחה של 2.0% ממשיכה לתמוך בסגירת פער התוצר, ירידה באבטלה ועלייה הדרגתית באינפלציה.

תמצית החלטת הריבית של ה-BOJ:

§ ה-BOJ הותיר את המדיניות המוניטארית ללא שינוי הן מבחינת היקף הרכישות והן מבחינת הריבית שנותרה על 0.1%-

§ הנתונים הכלכליים ביפן בהחלט מצדיקים פעולה נוספת מצד הבנק המרכזי שכן יפן חוזרת לדיפלציה והתחזקותו של הין, אשר עלה ב-13.4% מול הדולר מתחילת השנה לרמה של 104 ין לדולר, לא צפויה לעזור, לא ליצואנים היפנים, לא לפעילות הכלכלית ולא לאינפלציה.

§ עם זאת, בשל אי הודאות הכללית שמאפיינת כרגע את השווקים לגבי הפד ובעיקר לגבי BREXIT, הבנק החליט, ככל הנראה, להמתין עם כל פעולה נוספת רק לאחר התבהרות הנושא הבריטי שכן החלטה על BREXIT, ותפקידו של הין כ"מקלט בטוח" יגרום לייסוף חד נוסף בערכו, מה שיחתור כנגד כל פעולה שהבנק היה נוקט כעת.

§ במבט קדימה, אנו מצפים לפעולות נוספות מצד ה-BOJ, אך לא פחות חשוב (ואף יותר) אנו מצפים לפעולה משמעותית מהצד הפיסקאלי וייתכן אף שנראה בקרוב פעולה של HELICOPTER MONEY. כלומר, מימון ישיר של הרחבה פיסקאלית על ידי הבנק המרכזי, פעולה שיש לציין שילן אמרה אתמול כי היא תיתכן רק במצב קיצון חריג ביותר. ייתכן ויפן מתקרבת לצעד מסוג זה כבר בקרוב.

לסיכום, בפד מנסים להתקרב לשוק מבחינת מתווה הריבית הצפוי אך ממשיכים לשמור על אופטימיות בכל הנוגע לכיוון הכלכלה האמריקאית הם מבחינת הצמיחה והן מבחינת האבטלה והאינפלציה. להערכתנו, העלאת ריבית בחודש יולי תהיה אפשרית רק אם דו"ח התעסוקה הבא יחזור להיות סביר (תוספת משרות של 120-150 אלף זה מספיק טוב), נתוני המאקרו ימשיכו לאותת על צמיחה של 2.5% ברבעון השני והכי חשוב, בריטניה לא תצא מהאיחוד. ביפן, אנו מצפים להרחבה משמעותית (מוניטארית ופיסקאלית) בהמשך השנה שכן הייסוף החד במטבע מסכן את ההתאוששות הכלכלית ביפן ומגדיל את הסיכון לדיפלציה עמוקה.


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il