TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> > חדשות כלכלה

התמחור בשוקי המניות תומך בהמשך החשיפה לאפיק


הראל פיננסים תחזית שבועית לשוק ההון
מה עושים השבוע?

1. מניות – התמחור אינו תומך בהקטנת החשיפה לאפיק
השבוע החולף התאפיין בעיקר בירידות בשוקי המניות, על רקע דו"חות כספיים חלשים (כצפוי) שאליהם חברו נתוני מקרו מאכזבים. מי שהוביל את הירידות היה הניקיי ביפן, שירד ב-4.2% על רקע ההודעה של הבנק המרכזי של יפן כי לא יוריד עוד את הריבית וישאיר את ההרחבות הכמותיות ללא שינוי. גם בארה"ב המקרו אכזב, אך הסיפור המרכזי היה המשך עונת הדו"חות הכספיים.

עד עתה פרסמו 310 חברות מתוך 500 החברות במדד S&P. בממוצע, החברות הכו ב-4% את תחזיות הרווח – בהתאם לממוצע 5 השנים האחרונות. אבסולוטית, הרווח ירד ב-8% וההכנסות ב-2.5% בהשוואה לרבעון אשתקד. נכון לרגע זה, 74% מהחברות היכו תחזיות וגם זה בהתאם לתחזיות. עונת דו"חות חלשה גם באירופה, עם המשך ירידה ברווח ובהכנסות של החברות.

כשיורדים יותר לעומק, רואים כי ההשקעה הסקטוריאלית פחות סייעה למשקיעים בעונת הדוחות הזו – אלא בחירת מניות באופן פרטני. כך למשל בטכנולוגיה אפל, גוגל וטוויטר אכזבו בדו"חות לא טובים ומניותיהן רשמו ירידות חזקות, בעוד שאמזון ופייסבוק הפתיעו בדו"חות טובים ובלטו בעלייה במניות. לפי שעה אפשר לתאר את עונת הדו"חות הנוכחית כסבירה מינוס – בלי הפתעות גדולות אבל גם בלי אכזבות גדלות מדי. בולטת גם המשך הורדת תחזיות קדימה, כאשר גם זה די אופייני לרבעונים קודמים.

עליית הנפט עוזרת לשווקים המתעוררים ולמטבעות שלהם. שוק המניות בברזיל עלה השנה כ-40%, ברוסיה ובטורקיה ב-20%. כל אלה תומכים בחשיפה מוגבלת לשווקים המתעוררים, שעליה המלצנו כאן לפני כמה שבועות. במקביל, ניתן לראות שהעקומים בשווקים אלה הפוכים, במיוחד בברזיל, מה שמעיד על הביצועים החזקים באג"חים שלהן (רווחי הון של 20% בתוך כשבועיים) – מה שממשיך לתמוך בחשיפה לאג"ח עולמי מדורג.

כמו בעולם המפותח , גם שוק המניות המקומי מפגין ביצועים חלשים, בעיקר בגלל חברות התרופות. פריגו, מיילן וטבע יחד עם דלק קבוצה תרמו מתחילת השנה מעל מינוס של 6% לתשואה של ת"א 25. בפריגו ראינו בשבועיים האחרונים הרבה התפתחויות כולל אזהרת רווח נוספת לשנה הקרובה והתפטרות המנכ"ל בעשור האחרון, אך באופן כללי מניות התרופות בכל העולם מתפקדות פחות טוב, בגלל דו"חות חלשים ובשל חששות מהעתיד. מנגד, ברמות המחירים האלה, הסתברויות למיזוגים ורכישות בתחום גדלים.

בשורה התחתונה, לאור התמחור הנוכחי בשוקי המניות אנו לא ממליצים להקטין חשיפה. השוק המקומי ממשיך להיות מתומחר במחירים אטרקטיביים ולכן חלקו בחשיפה המנייתית ממשיך להיות 50%.

2. אג"ח קונצרני – המרווחים בארץ סבירים גם בהתייחס לתשואה אבסולוטית וגם בהתייחס למגמה בעולם

מרווחי הקונצרני בעולם ממשיכים לרדת, גם בדירוגים הגבוהים וגם בהיי-יילד. מרווחי היי-יילד כבר ב-5.4% והקונצרני BBB ב-1.8%. אלה מרווחים שקשה יהיה לרדת מהם ועשויה להיות לכך השלכה גם על השוק המקומי, כך שנקודת הזמן הנוכחית אינה אידאלית להגדלת חשיפה לאפיק זה – אך לאור המומנטום החיובי גם לא לצמצומו.

באג"ח חו"ל, רגע לפני הפסח פרסם הבנק המרכזי האירופי את הקריטריונים לאג"חים הקונצרנים שירכוש, ובהם: דירוגי השקעה (BBB- ומעלה) של חברות ריאליות אירופאיות (עם פעילות אמיתית), חברות שהתאגדו באירופה (אפילו אם יש להן חברת אם מחוץ ליבשת), החוב יהיה במח"מ של בין חצי שנה ל-30 שנה ולא יירכשו מעל 70% מסדרת אג"ח. הרכישות יחלו רק במהלך חודש יוני – אך זה צעד התומך באפיק הקונצרני כולו.

בשוק המקומי המרווחים סבירים גם בהתייחס לתשואה אבסולוטית וגם למגמה בעולם. ככל שציפיות האינפלציה ממשיכות לעלות, גם זה תומך בחשיפה לקונצרני המקומי, שרובו צמוד. עליית מחירי הנפט עוזרת לחברות שחשופות לרוסיה כמו אפריקה ישראל ובמידה נמוכה יותר גם לפלאזה ומירלנד.

בעבר המלצנו כאן להגדיל חשיפה לאג"ח בנקים כשהמרווחים היו 1.2% וכיום הם 0.85%, אך לאור המומנטום החיובי והעובדה שרבים רואים בהם תחליף נוח לאג"ח ממשלתי – עדיין לא מומלץ להקטין חשיפה לתחום זה. המלצנו גם להגדיל חשיפה למדד כמו תל בונד 60, כשהמרווח בו היה 2% וכעת הוא 1.6% וגם במקרה הזה אנו לא ממליצים להקטין כרגע.

3. תיק השקעות – 3 שכבות מרכזיות
הצמיחה העולמית ממשיכה להיות נושא מרכזי שמעיק על השווקים. אפשר היה להסיק שריבית כל כך נמוכה תוביל לצמיחה גבוהה יותר מכפי שמראים הנתונים הראשונים לרבעון הראשון. גם האינפלציה היתה אמורה להיות השנה בעלייה, אבל בינתיים עוד לא רואים זאת. לפיכך, נמשיך להתנהל בעולם מפותח המתאפיין בריביות אפסיות ואף שליליות. עובדה זו לצד צמיחה נמוכה ודוחות כספיים המעידים על קושי בצמיחת ההכנסות ימשיכו לייצר תנודתיות.

בניית תיק השקעות משלוש שכבות עיקריות תמתן תנודתיות זו ותאפשר, להערכתנו, להניב תשואה לאורך השנה. השכבה הבסיסית הינה שכבת אג"ח מדינה במח"מ שנע בין 3 ל 4 שנים. השכבה הבאה הינה שכבת האג"ח הקונצרני. האפיק הקונצרני חשוב במבנה התיק , אך לא מומלץ להגדיל הסיכון בהרכבו. שכבת המניות במחיריהן הנוכחיים חשובה גם היא. הדוחות ימשיכו כנראה להשפיע יותר השבוע (בעיקר על המניות), בעוד שלנפט תהיה עכשיו יותר השפעה על ציפיות האינפלציה והתשואות, ופחות על מדדי המניות.


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il