TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> > חדשות כלכלה

"מצוקת האשראי של התעשייה תביא לפיטורי עשרות אלפי אנשים"


שרגא ברוש
שרגא ברוש יו"ר לשכת התיאום של האירגונים הכלכליים מזהיר בכנס חרום של המגזר העסקי כי ישנה סכנת סגירה למאות עסקים
בשנת 2009 צפויים עשרות אלפי מובטלים חדשים להצטרף למעגל האבטלה. 47% מהעסקים מדווחים כי הם כבר מרגישים את מצוקות האשראי, ללא נכונות של הבנקים לפתור את הבעיה. 25% מהיצואנים מדווחים על ירידה של יותר מ-20% בהזמנות. כך אמר היום אחר הצהריים שרגא ברוש, יו"ר לשכת התאום של הארגונים הכלכליים ונשיא התאחדות התעשיינים בכנס חירום שערך המגזר העסקי, לנוכח מצוקת האשראי האדירה של העסקים, והסכנה לסגירתם של מאות רבות של עסקים.

בכנס השתתפו ראשי הארגונים הכלכליים – אוריאל לין – נשיא איגוד לשכות המסחר; יהודה אלחדיף, נשיא התאחדות המלאכה והתעשייה הזהירה; יהודה טלמון, נשיא לה"ב; ניסים בובליל, נשיא התאחדות הקבלנים; אלי גונן, נשיא התאחדות המלונאים ועוד.

ברוש אמר, כי אף אחד אינו מוכן להקשיב ואף אחד אינו מוכן לעשות מעשה וכי במשך שבועות ארוכים ניסה ברוש לייצר פגישה בין שר האוצר, יו"ר ההסתדרות ולשכת התאום על-מנת לנסות למצוא דרכים לפתרון המשבר. אך העובדה היא כי לא הצלחנו לעורר את האוצר לגבש פתרונות. מה שקרה הוא שבמשך שבועות אנו עולים לירושלים לאוצר "הם מקשיבים ואומרים תיסעו חזרה. לכן מתוך מצוקה פנינו לראש הממשלה.
ברוש הוסיף, כי התוכנית של האוצר להאצת הצמיחה המדברת על קרן של 50 מיליון דולר כאשר הבנקים ימנפו ל-250 מיליון דולר, היא לעג לרש ואינה רצינית. זאת בשעה שהגרמנים שמו 500 מיליארד יורו, האיחוד האירופי – 200 מיליארד יורו והאמריקאים – 1 טריליון דולר.

ברוש תובע מהממשלה ומהאוצר להציל את העסקים ולהציל את עשרות אלפי העובדים שייצאו לרחוב בלית בריריה.

ברוש קרא לאוצר ולממשלה להקים לאלתר קרן להון חוזר לעסקים קטנים ובינוניים בהיקף של 1 מיליארד שקל, שאותם ימנפו הבנקים ל-5 מיליארד שקל ויינתנו ע"י כל הבנקים ללא מכרז.

ברוש הוסיף, כי חובה עלינו לנסות להקטין את כמות המפוטרים במשק ולכן ניתן להוציא חלק מהעובדים לחופשה ללא תשלום כאשר במהלך החופשה המעסיקים ישלמו עבור התנאים הסוציאליים והתשלום יינתן ע"י הביטוח הלאומי.


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
1/12/08
1. ניסים בובליל אח של יוסי? [ל"ת] - ענת בובליל
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il