TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> > חדשות כלכלה

החלטת הריבית וההתבטאות של הפד מחר תשפוך אור גם על כיוון הריבית בישראל


עפר קליין, ראש אגף כלכלה ומחקר בהראל ביטוח ופיננסים
"בחו"ל: החלטת הריבית של הפד השבוע צפויה להתקבל על רקע הנתונים האחרונים המעידים על התרחבות סבירה בכלכלה האמריקאית והתייצבות יחסית בסביבה העולמית (יוון סין). אנחנו לא צופים עליית ריבית מחר, אך ייתכן שהפד ייתן איתות משמעותי יותר לגבי מועד עליית הריבית. אם הפד יבחר להשאיר את מסך הערפל הדבר יקטין מאוד את הסיכוי לעליית ריבית בספטמבר (הפד נזהר שלא להפתיע את השווקים), דבר שמשמעותו היא גם דחיית מועד העלאת הריבית בישראל.
ביום חמישי הקרוב יתפרסם האומדן הראשוני לצמיחה ברבעון השני, ממוצע החזאים (ברשת בלומברג) עומד על 2.5 אחוזים בשיעור שנתי, שיפור לעומת הקיפאון ברבעון הראשון (מינוס 0.2%) אך לא קצב צמיחה מהיר. ההערכה שלנו היא שעל רקע הנתון החלש של הרבעון הראשון והנתונים שפורסמו לאחרונה מתחום הדיור והתעסוקה נראה צמיחה גבוה מ-2.5 ברבעון השני . חשוב לציין, במקביל לפרסום יתבצע עדכון לנתוני הצמיחה לשנים האחרונות שעשויים להיות אף יותר מהותיים מהנתון לרבעון השני, היות והם יהוו אינדיקציה למגמה בפעילות הריאלית בשוק האמריקאי.

בישראל: למרות נתונים חלשים, הודעת הריבית הייתה דומה מאוד להודעה הקודמת, ולא כללה אף רמז לשינוי צפוי במדיניות הבנק. נזכיר, בחודש שעבר בנאום הנגידה נאמר, שההסתברות להפעלת כלים לא קונבנציונאליים ירדה ותחזיות הבנק לאינפלציה ולריבית עודכנו שתיהן כלפי מעלה. בהודעה זו לא הייתה חזרה מדברים אלו אך גם לא ניתנה להם תמיכה.
בפועל, השקל המשיך להתחזק (ייסוף של קרוב ל-1% לאחר פרסום הריבית) ומחירי הדלק והסחורות בעולם חזרו לרדת, דבר המקטין את ההסתברות שבנק ישראל יעמוד ביעד האינפלציה בטווח של -12 החודשים הבאים.
לגבי התוואי העתידי, ברור שבנק ישראל (כמונו) מחכה לסימן דרך של הפד; אם נראה (כפי שאנחנו מאמינים שנראה) עליית ריבית, או רמז ברור להעלאת ריבית בארה"ב כבר בספטמבר, ובמקביל לא נראה התפתחות דרמתית בעולם (מכיוון סין או אירופה) גם בחודש הבא - הריבית בישראל תישאר ללא שינוי. לחילופין, אם נראה סיכוי לדחייה בהעלאת הריבית בארה"ב, או חזרה של סיכונים בינלאומיים (כדוגמאת יוון או סין) - בנק ישראל יכול לחזור ולהוריד ריבית. בכל מקרה, נתוני הייצור והיצוא החלשים וחוזקו של השקל יחייבו את בנק ישראל להמשיך ולרכוש מט"ח."

ישראל
· ריבית בנק ישראל ללא שינוי, ממתינים להחלטת הפד מחר.

· המדד המשולב עלה ב-0.4 אחוז ביוני, על אף ירידה חדה בפדיון רשתות השיווק (השפעת מגה?).

· בשל הירידה במחירי הדלק והמשך התחזקות השקל עדכנו את תחזית מדד אוגוסט כלפי מטה.

· סקר החברות של בנק ישראל לרבעון השני של השנה, מצביע על המשך התרחבות מתונה בפעילות המגזר העסקי. בענפי המלונאות וענפי התעשייה והמסחר המאזנים נותרו שליליים, בעוד שבענפי הבנייה והשירותים נרשמו מאזנים חיוביים.

· עליה משמעותית נרשמה ביצוא השירותים במאי.

עוד בעולם
· בארה"ב המשך נתונים טובים משוק העבודה והבנייה. מחר צפויה להתפרסם החלטת הריבית וביום חמישי נתוני התוצר לרבעון השני.

· בגוש האירו מדד מנהלי הרכש הראשוני לחודש יולי ירד, אך עדיין מצביע על התרחבות. שיפור בסנטימנט החברות בגרמניה.

· ביפן שיפור בפעילות העסקית ובנתוני סחר חוץ.

· לא בכל העולם אין אינפלציה – ברזיל ודרום אפריקה ממשיכות לסבול מצמיחה נמוכה ואינפלציה שעולה, שם הריביות רק עולות.



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il