TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> > חדשות כלכלה

המלצות השקעה שבועיות של הראל פיננסים


לא מומלץ לשנות את מבנה תיק המניות
1. מניות: הדו"חות והדולר תומכים במניות בארה"ב

S&P500 המשיך לשבור שיאים בשבוע החולף, בעוד שברוב השווקים הגדולים באירופה נרשמו בסיכום שבועי ירידות. S&P500 הניב השבוע 0.31%, ואילו הדאקס ירד ב-2.24% ויורוסטוקס 50 ב-2.1%. מעבר להפתעות החיוביות בגזרת הדו"חות בארה"ב, להמשך השיפור בביצועי המניות האמריקאיות תרמה גם היחלשות הדולר, על רקע נתוני מקרו חלשים יותר והאפשרות שהעלאת הריבית לא תהיה בספטמבר. מן הצד השני, התחזקות היורו הכבידה על המניות האירופאיות.

בגזרת הדו"חות, עד עתה פרסמו 463 חברות מתוך S&P500. הסקטורים הבולטים (מבחינת גידול בהכנסות) היו הפרמצבטיקה והטכנולוגיה. בחברות הפארמה הצדיקו הדוחות, לפחות לעת עתה, את המכפילים הגבוהים היסטורית שלהן, לאור גידול של כמעט 18% ברווח. ההכנסות המצרפיות של כל החברות ירדו ב-3.7%, בעיקר בגלל הירידה בהכנסות בחברות האנרגיה. בחזית הרווח, 68% מהחברות היכו את התחזיות. גם בבנקאות ובטכנולוגיה בולטת עלייה נאה ברווחים.

לפי שעה, לא מומלץ לשנות עוד את המבנה של תיק המניות. מאז שהגדלנו לפני כשלושה שבועות את החשיפה לארה"ב על חשבון אירופה (כ-57% לארה"ב, כ-20% לאירופה) לא ביצענו שינויים נוספים. הפרופורציות האלה מצדיקות עצמן לפי שעה. גם ההמלצות האחרונות שלנו על מזרח אסיה ממשיכות להיות בתוקף והשווקים שם ממשיכים בביצועים נאים. בשבוע האחרון ראינו את השווקים במדינות כמו יפן, הונג קונג, טייוואן עולים ביותר מ-1%. השווקים המתעוררים ממשיכים לסבול מתנודתיות גדולה יותר ועדיפה חשיפה לשוק הישראלי, שממשיך להניב תשואות דומות להם בתנודתיות נמוכה יותר.

2. אג"ח קונצרני: חשיבות הניתוח של כל אג"ח גדלה

ירידת התשואות הממשלתיות הביאה בעולם לעלייה במרווחי הקונצרני, שלא הגיבו בירידת תשואות דומה. בשוק המקומי, האפיק הקונצרני בלט בחודש וחצי האחרונים בהשוואה לאג"ח הממשלתי לאור מח"מ קצר יותר במדדים ושמירה על מרווחים. כך לדוגמה, בתל בונד 20 היה המרווח ביום חמישי האחרון 1.58%, לעומת 1.87% בתחילת אפריל. הדבר בולט עוד יותר בדירוגים הנמוכים, ששם המרווחים היו גבוהים יחסית (גם בהשוואה לעולם).

נראה כי האפיק הקונצרני המקומי בולט לחיוב, במיוחד על רקע נכונות משקיעים לעבור אליו מהאג"ח הממשלתי לנוכח התנודתיות של התקופה האחרונה. אנו מעריכים כי אפיק זה ימשיך להתנהג טוב בתקופה הקרובה. חשוב לשים לב כי בתקופה האחרונה יש חשיבות גדולה יותר להשקעה באג"חים על בסיס ניתוח פרטני בהשוואה להשקעה באמצעות מדדי התלבונד. לעתים, המדדים לחלוטין מעוותים את התמונה הפנימית של האג"חים המרכיבים אותם ויכול להיווצר יתרון יחסי משמעותי לבחירה נכונה.
3. תיק השקעות: פיזור פיזור פיזור

כמו שהדברים נראים כרגע, המימושים בשוק האג"ח הממשלתי בעולם ובישראל היו בעיקר חלק מתהליך הפנמה שירידת התשואות המהירה של החודשים האחרונים היתה מהירה מדי. ברוב תיקי ההשקעות שלנו לא מיהרנו לקצר מח"מ על בסיס ההנחה שהריבית הקצרה בכל העולם המפותח תמשיך להיות ברמה נמוכה ותהליך התאמת המחירים בשוקי האג"ח הינו זמני. באפיק השקלי, המבנה המומלץ שלנו נשאר ברובו סינתטי. באפיק הצמוד העדפה היא פחות חשיפה לחלק הקצר והתנודתי של העקום, על רקע ההפתעות האפשריות במדדים.

למרות המדד הגבוה והצפי לסדרת מדדים גבוהים, איננו מגדילים עוד את החשיפה לאפיק הצמוד. אנו ממשיכים לשמור על חלוקה של 55% שקלים ו-45% צמודים במח"מ בינוני, המספקת להערכתנו הגנה טובה דיה מפני האפשרות שהמדדים יהיו אפילו גבוהים מהצפוי.

אנחנו ממשיכים לתמוך בפיזור תיק האג"ח הממשלתי והקונצרני לחו"ל ( בעיקר ארה"ב) וכן בפיזור תיק המניות


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il