TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> > חדשות כלכלה

התשואות על אג"ח מדינת ישראל ל-10 שנים השתוו לרמת התשואות על האג"ח האמריקאי


אילוסטרציה גרף יורד זכוכית מגדלת
הלמן-אלדובי בסקירה שבועית
בתקופה הקרובה, נמשיך לראות את מטבע האירו מפגין חולשה מול הדולר ומול מטבעות אחרים בעולם

1. באירופה, הבנק המרכזי האירופאי הודיע על תכנית הקלה כמותית בהיקף של 1.2 טריליון דולר, גבוה מהצפוי, והשווקים הגיבו לכך בעליות שערים. ככל הנראה, בתקופה הקרובה, נמשיך לראות את מטבע האירו מפגין חולשה מול הדולר ומול מטבעות אחרים בעולם.
2. התשואות על אג"ח מדינת ישראל ל-10 שנים השתוו לרמת התשואות על האג"ח האמריקאי. אנו מעריכים כי הדבר נובע מציפייה של המשקיעים להמשך סביבת ריבית נמוכה ותמיכה מוניטרית של הבנק המרכזי בשוק המקומי, זאת לעומת ציפייה להעלאת ריבית בשוק האמריקאי. מצב זה יוצר עדיפות לאג"ח הישראלי בטווח הקצר.
3. בארץ, הצמיחה ברבעון השלישי עודכנה כלפי מעלה בתמיכה של הצריכה הפרטית והציבורית בעיקר. נתון זה הינו מעודד ומקטין את הסיכויים לכניסה של המשק המקומי למיתון.
4. קרן המטבע העולמית הורידה גם היא את תחזיות הצמיחה שלה וקראה למנהיגי העולם לבצע רפורמות כלכליות במדינה שלהם על מנת לתמוך בצמיחה העולמית.
השוק האמריקאי
בשבוע שעבר היה זה הבנק העולמי שעדכן את התחזית שלו לצמיחה הגלובלית בשנים הקרובות וצפה צמיחה של 3% ב-2015 והשבוע הגיע תורה של קרן המטבע העולמית לפרסם את התחזית העדכנית שלה. בתחזיתה, צופה הקרן כי בשנת 2015 המשק העולמי יצמח ב- 3.5%, זאת לאחר שבתחזית הקודמת שפרסמה הצמיחה עמדה על 3.8%. לעומת יתר העולם, תחזית הצמיחה של ארה"ב עודכנה כלפי מעלה לצמיחה של 3.6%, לאחר תחזית של 3.1% בפרסום הקודם. הכלכלן הראשי של קרן המטבע פנה לממשלות ולבנקים המרכזיים לחתור לרפורמות מבניות שיתמכו בצמיחה העולמית.
לטענתו, הירידה במחירי הנפט נובעת מחולשה בכלכלה העולמית וכי מגמה זו לא תספיק על מנת להגביר את קצב הצמיחה. עוד הוא הוסיף כי כאשר הבנק המרכזי בארה"ב יתחיל להעלות ריבית הכלכלות במדינות המתפתחות (ברזיל, הודו, רוסיה וכו') צפויות להיפגע בצורה הקשה ביותר. בארה"ב, פורסמו השבוע נתונים אודות שוק הנדל"ן והצביעו על מגמה מעורבת בסקטור זה. מצד אחד, מס' התחלות הבנייה של בתים חדשים הצביעו על שיפור קל כאשר עלו ב-4.4% לעומת חודש נובמבר. אך מצד שני, מספר אישורי הבנייה הצביע על ירידה של 1.9% בחודש נובמבר.

השוק האירופאי
באירופה השווקים נסחרו בשבועיים האחרונים בעליות שערים עקב ציפייה לנאומו של מריו דראגי, נגיד הבנק המרכזי האירופאי, ביום ה' האחרון. דראגי הודיע בנאומו כי הריבית בגוש האירו תיוותר ללא שינוי ברמה של 0.05%, אך ההודעה החשובה ביותר הייתה אודות השקת תכנית הרחבה כמותית בגוש האירו כפי שהייתה עד לשנה שעברה בארה"ב. במסגרת התכנית, הבנק המרכזי ירכוש אג"ח ממשלתיות בהיקף של 60 מיליארד אירו בחודש, עד ספטמבר 2016. מטרת התוכנית- להאיץ את האינפלציה בכלכלות האירופאיות ולהחליש את מטבע האירו על מנת לשפר את מצבם של היצואנים האירופאים.

השוק הישראלי
פורסם השבוע האומדן השלישי לרמת התוצר ברבעון השלישי לשנת 2014 (האומדן הרביעי הינו הסופי והקובע). הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה עדכנה את הצמיחה בתוצר ברבעון השלישי לצמיחה חיובית של 0.2%, נזכיר כי באומדן הראשון הצמיחה הייתה שלילית ועמדה על 0.4%-. הקרדיט בצמיחה המתונה ניתן לגידול בצריכה הפרטית ברבעון זה על אף השפעות מבצע "צוק איתן" שהתרחש באותה תקופה ולעלייה ביבוא הבטחוני (חלק מהשפעות המבצע).
שווקי ההון
מניות- בשבוע האחרון מדדי המניות בבורסה בת"א נסחרו בירידות שערים והמשיכו את המגמה השלילית מתחילת השנה. מתחילת השבוע, מדד המעו"ף נחלש בכ- 0.8% ומדד ת"א 75 השיל כ-1.2% מערכו. מבחינה סקטוריאלית המדד שממשיך לבלוט לשלילה, שבוע שני ברציפות הוא מדד התקשורת שנחלש בכ-5% עקב התגברות התחרות בשוק הסלולר, לעומתו, מדד נדל"ן 15 ממשיך לבלוט גם הוא שבוע שני, אך לחיוב, כאשר נותר ללא שינוי מהותי בשבוע האחרון. בעולם, מדדי ארה"ב נסחרו במגמה מעורבת ולא הושפעו במידה ניכרת מאירועים בעולם, אך מדדי אירופה המשיכו להתחזק, זה השבוע השני ברציפות עקב הציפייה להרחבה כמותית. מדד המניות של MSCI לשווקים המתעוררים (המדינות העיקריות במדד זה הינן סין, הודו, ברזיל ורוסיה) נסחר בעליות חדות של 4%, לעומת המדד העולמי שהתחזק בשיעור של 1.5% בלבד. בארה"ב, מדד S&P500 הוסיף לערכו כ-1.4% ומדד הנאסד"ק 100 עלה בשיעור גבוה יותר של 2.5%. כפי שצוין, המדדים באירופה נסחרו במגמה חיובית, כאשר מדד הדאקס הגרמני הוסיף כ-4% ומדד ה- Eurostoxx50 הציג עלייה של 5% בסיכום שבועי.

אג"ח- שוק האג"ח נסחר השבוע במגמה מעורבת, כאשר מתחילת השבוע אג"ח ממשלתיות היו עדיפות על פני אגרות החוב הקונצרניות בכל האפיקים. בסיכום שבועי, התל בונד השקלי נחלש השבוע ב-0.2% והציג ביצועים חלשים לעומת אגרות החוב הממשלתיות השקליות שעלו ב-0.2% בממוצע. מדדי התל-בונד צמודי המדד נסחרו ללא שינוי מהותי השבוע, כאשר באפיק הממשלתי אגרות החוב צמודות התחזקו מעט ועלו ב- 0.1% בממוצע.

מט"ח- השבוע, הדולר התחזק אל מול השקל ביותר מ-2% ושערו נקבע על 4.0 ₪ לדולר. האירו נסחר בתנודתיות גבוהה השבוע וסגר את השבוע בירידות כאשר שערו נקבע על 4.49 ₪ לאירו.

* הנתונים נכונים לתאריך 22.01.15 (סוף יום מסחר)
גילוי נאות: אין לראות באמור הצעה לציבור ו/או המלצה ו/או הזמנה לביצוע פעולות ו/או ייעוץ השקעות ו/או שיווק השקעות ו/או ייעוץ מכל סוג שהוא. המידע הוא לידיעה בלבד ואינו מהווה תחליף לייעוץ אישי וכל העושה בו שימוש עושה זאת על דעת עצמו ועל אחריותו בלבד.



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il