TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> > חדשות כלכלה

המלצות השקעה שבועיות של הראל פיננסים


אג"ח קונצרני בעולם רשם ביצועים טובים יותר מהאג"ח הממשלתי בימים האחרונים ואם תימשך המגמה - תהיה חייבת להגיע גם לשוק המקומי
מניות – המשך חשיפה למרות התנודתיות

השבוע החולף היה הטוב ביותר של S&P500 מאז ינואר 2013. המדד עלה 4% וגם דאו ג'ונס חזר לטריטוריה חיובית מתחילת שנה. הנאסד"ק עלה 5% ומציג תשואה של 7.5% השנה. באירופה עליות של כ-3% (פחות חדות מהירידות שלפני שבועיים) וביפן תיקון חד, אך בשני המקומות תשואות שליליות עדיין מתחילת השנה.

תמיכה מרכזית בשוקי המניות האמריקאים מספקים הדו"חות הכספיים הטובים. עד כה, פורסמו 207 דו"חות, 80% היכו תחזיות. הגידול ברווחיות הוא של כמעט 6%, הרבה מעבר לצפי. כפי שאמרנו כאן ערב תחילת עונת הדו"חות, התחזיות לרבעון השלישי היו יחסית נמוכות ולכן קל יחסית להכות אותן. בנוסף, אחרי אזהרות הרווח של לפני שבועיים, בשבוע האחרון ראינו תוצאות טובות ותחזיות טובות של חברות כמו יאהו וקטרפילר. השבוע צפויה שורה ארוכה של דו"חות החל מחברות נפט כמו אקסון מוביל ושברון, ענקית התרופות פייזר, חברות כרטיסי האשראי ויזה ומאסטרקארד, פייסבוק ואחרות.

אמנם מי שציפה שאירופה, שירדה יותר תהיה גם זו שתתקן יותר, התאכזב בינתיים, אך לאור המשך ההערכות בנוגע להרחבה הכמותית הצפויה שם המצב הזה לא בהכרח יימשך. בינתיים, השוק האמריקאי ממשיך לתפקד טוב יותר ומצדיק את ההמלצה שלנו לשמור על חשיפה לשוק זה של לפחות 50% בחלק החו"לי של התיק. הסקטורים שנראים לפי שעה כמעניינים יותר הם התרופות (מגזר חזק שמניב דו"חות חזקים עם מניות לא זולות אך עם פוטנציאל להמשך עליות), מוצרי הצריכה (שירדו חזק, אולי חזק מדי) ולמי שמוכן להסתכן גם חברות האנרגיה, שחלקן ירדו יותר מהירידה החדה ממילא במחירי הנפט. אנו ממשיכים להקצות נתח גם לשווקים מתעוררים – למרות התנודתיות – עם חשיפה גדולה יותר למזרח אסיה, כמו סין, טייוואן וכו'. התמחור היחסי של שוק המניות המקומי ממשיך להצדיק הקצאת השקעה גם אליו.

2. אג"ח קונצרני – לא מוותרים על תוספת התשואה תוך ניהול הסיכונים

בימים האחרונים, אג"ח קונצרני בעולם רשם ביצועים טובים יותר מהאג"ח הממשלתי ואם תימשך המגמה הזו, היא תהיה חייבת להגיע גם לשוק המקומי. סימן מרכזי לשיפור בביצועים היתה העלייה המחודשת בקצב הנפקות האג"ח, שהסתכמו בשבוע האחרון ב-34 מיליארד דולר, אחרי שבשבוע שקדם לו הם הסתכמו ב-8 מיליארד דולר בלבד. חברת הדירוג מודיס, שפירסמה דו"חות חזקים לרבעון החולף, העריכה כי גם הרבעון הנוכחי יהיה חזק מאוד וציינה כי יש ביקושים חזקים לדירוגים מצד חברות בדירוג השקעה. בשלושת הרבעונים הראשונים השנה גייסו חברות בארה"ב 1.36 טריליון דולר ונראה כי 2014 תשבור את השיא של 2013, 1.57 טריליון דולר.

בינתיים, השוק הקונצרני המקומי היה פחות חיובי, כאשר כל המדדים הקונצרנים רשמו תשואות שליליות למעט התל בונד השקלי. מדד הצמודות בנקים רשם ירידה של כ-0.6%, בדומה לשאר המדדים, וזאת בעקבות הודעת מודיס על הורדת תחזית הדירוג הבינלאומי של הבנקים פועלים ולאומי מ"ניטרלי" ל"שלילי", כאשר הדירוג עצמו נשאר ללא שינוי. להערכתנו, בעולם של ריביות נמוכות לתוספת תשואה, גם אם היא אינה גדולה, יש השפעה גדולה על תוחלת התשואה של התיק. מסיבה זו אנו ממשיכים להעדיף חשיפה לאג"חים בדירוגים גבוהים (בנקים למשל) המציעים תוספת תשואה של כ-0.8% מעל אג"ח מדינה.

אנו ממשיכים לשלב אג"ח חו"ל בתיק האג"ח בין אם מוגן מט"ח ואז היתרון הוא בגיוון תיק האג"ח ובין אם חשוף למט"ח ואז ניתן לקבל גם את השינוי בשער הדולר, בכל מצב להערכתנו השילוב הכרחי.

3. תיק השקעות – קצר-בינוני בלי סיכונים מיותרים

התשואות בשוק האג"ח הישראלי הן הנמוכות ביותר אי פעם. הורדת ריבית נוספת, רכישת אג"ח ממשלתי או כל צעד אחר שעליו עשוי להחליט בנק ישראל כבר היום (ב') או בחודש הבא, עשוי אמנם להביא לירידה נוספת בתשואות – אך האפשרות הזו ממש לא מצדיקה הארכה של המח"מ. הסיכון הגדול טמון באפשרות שהתשואות בארה"ב ימשיכו לזחול כלפי מעלה, אפשרות שנראית סבירה ככל ששוקי המניות והאג"ח הקונצרני ימשיכו במסלול התיקון האגריסבי שהפגינו בשבוע האחרון. תומכת בכך גם העובדה שהתשואות בישראל נמוכות גם בקנה מידה עולמי, כאשר משווים אותן למדינות עם דירוגים דומים. למשל, בעוד שהתשואות ל-10 שנים בישראל הן 2.07%, בקוריאה (גם היא מדורגת Aֹ+) התשואה 2.6%. על רקע זה, אנו ממשיכים לשמור על מח"מ בינוני, כאשר יש הגיון במיוחד באפיק השקלי לשמור על מח"מ סינתטי.

בשלב זה, בתיק האג"ח מומלץ על מח"מ בינוני ועל חשיפה גבוהה יותר לשקלים, בעיקר דרך אג"ח ממשלתי, ונמוכה יותר לצמודים, בעיקר דרך אג"ח קונצרני . מומלץ לשלב מרכיב מנייתי בתיקים.


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il