TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> > חדשות כלכלה

שר המדע והטכנולוגיה של וייטנאם יגיע בסוף החודש לביקור רשמי ומפגש כלכלי משותף


לראשונה מאז כינון היחסים
זהו ביקור ראשון לשר וייטנאמי בדרג בכיר מאז כינון היחסים * השר ישתתף במושב הוועדה הכלכלית המשותפת לשתי הממשלות ויבקר בחממות טכנולוגיות * במהלך הביקור, ייפגש השר עם שר הכלכלה, נפתלי בנט *
שר המדע והטכנולוגיה של וייטנאם, מר קואן נגוין (Nguyen Quan), יעמוד בראש משלחת גדולה של בכירי ממשלת וייטנאם שתבקר בישראל בסוף החודש (28.9-2.10) ותקיים - בפעם הראשונה לאחר יותר מ 20 שנות יחסים דיפלומטיים - מושב של הוועדה הכלכלית המשותפת עם נציגי ממשלת ישראל. השר הוייטנאמי יוביל את דיוני הוועדה מן הצד הוויטנאמי כאשר מהצד הישראלי יוביל את הדיונים שר הכלכלה, נפתלי בנט.
בנוסף למפגש הוועדה, יקיים השר הווייטנאמי הבכיר ביקור רשמי מלא בישראל, שיכלול סיור בחממה טכנולוגית בנצרת ובפרויקט "ביו-ירושלים", ביקור בחברות טכנולוגיה ישראליות וארוחת ערב חגיגית עם חברות הפועלות בווייטנאם.
הביקור מהווה נקודת שיא ביחסים הכלכליים המתחזקים בין ישראל לווייטנאם. היקף הסחר בין המדינות, שהגיע בשנים האחרונות לכמיליארד דולר בשנה, הביא את מנהל סחר חוץ במשרד הכלכלה ביחד עם מקביליהם מוויטנאם להתניע את תהליך של משא ומתן על הסכם סחר חופשי. בדו"ח התחרותיות האחרון שפרסם הפורום הכלכלי העולמי (WEF) לפני ימים אחדים, דורגה ווייטנאם במקום ה-68 (מבין 144 מדינות).הדו"ח מציין את ווייטנאם כמשק צומח (למעלה מ-90 מיליון איש) בעל שיעורי השכלה גבוהים, ושיעור השתתפות גבוה מאוד של נשים בכוח העבודה – עובדות שזיכו את ויאטנם בשם ה"נמר האסיאתי" הצומח (5.5% צמיחה צפויה ב-2014). עם זאת, במדדי החדשנות, הסקר מדרג את ווייטנאם במקומות נמוכים.
הנספח המסחרי של משרד הכלכלה בווייטנאם, צפריר אסף: "וייטנאם הפכה בשנים האחרונות לאטרקטיבית מאוד עבור חברות טכנולוגיה קטנות ובינוניות. בווייטנאם יש רתיעה מרכישת מוצרים טכנולוגיים זולים ונכונות גבוהה יותר לשלם עבור פתרונות חדשניים ומהימנים מישראל. יצואנים קטנים ובינוניים, המציעים פתרונות נישה מותאמים לצרכי הלקוח, מצליחים לחדור היטב לשוק הווייטנאמי, בעזרת מפיצים מקומיים שאנו מאתרים עבורם. הכלכלה הווייטנאמית מספקת לחברות ישראליות הזדמנויות גדולות וביקור שר המדע נועד למנף הזדמנויות אלה. כך למשל, אנו מנסים לחבר בין חברות טכנולוגיה ישראליות ווייטנאמיות, באמצעות מימון מהבנק העולמי. בנוסף, משרד המדע והטכנולוגיה אחראי על הענקת מעמד של "חברת הייטק" ולעניין זה משמעויות כספיות נכבדות עבור חברות ישראליות הבוחרות להשקיע ולהגדיל את פעילותן במדינה" מסכם אסף.
שר הכלכלה נפתלי בנט: "במסגרת תפקידו, עוסק משרד הכלכלה בחיזוק קשריה המסחריים של ישראל עם מדינות מתעוררות ושווקים חדשים בעולם, ווייטנאם הטומנת בחובה הזדמנויות רבות ליצואנים הישראלים. מפגש פסגה זה בין נציגיהן הכלכליים הרשמיים של שתי המדינות עתיד לסלול את הדרך ליצואנים ישראלים נוספים ולמנף את קשרינו הכלכליים עם מדינה זו, ההולכת והופכת משמעותית יותר ויותר באסיה ובעולם כולו."
סחר מול ישראל

ממינהל סחר חוץ במשרד הכלכלה נמסר כי היצוא לוויאטנם הסתכם בשנת 2013 ב- 702$ מיליון לעומת 745$ מיליון ב-2012. הנתונים משקפים ירידה של כ-6%. את הירידה ניתן ליחס להתחזקות השקל והחלשות הדונג שאירעו במקביל ולהשפעות המשבר הכלכלי שהגיעו לוויטנאם באיחור מסוים וגרמו לירידה בביקושים. תחומי היצוא המובילים: אלקטרוניקה ורכיבים מינרלים (בעיקר ע"י חברת אינטל), מוצרים כימיים, דשנים וצבע ותקשורת. יבוא הסחורות מוויאטנם הסתכם ב- 413.2$ מיליון ב-2013 וב-318$ מיליון ב-2012. הנתונים משקפים עלייה של כ-30% בשיעור היבוא. התחומים המובילים היו: תקשורת, בעלי חיים, חקלאות ומזון ו טקסטיל והנעלה. עיקר העלייה ביבוא מקורה בטקסטיל והנעלה.


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il