TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> > חדשות כלכלה

אם תמשך מגמת עודף הרגולציה, המגדל החדש של הבורסה יישאר ריק


מנכ"ל איגוד החברות הציבוריות בפאנל שערך המרכז הישראלי לניהול
במסגרת פאנל בכירים שנערך לפני מספר ימים במסגרת קורס להכשרת דירקטורים של המי"ל (המרכז הישראלי לניהול) בת"א, אמר מנכ"ל איגוד החברות הציבוריות, עו"ד אילן פלטו, כי "בשוק הישראלי קיים עודף רגולציה, המכביד על חברות, וגורם לבורסה בתל אביב 'להתייבש' לנוכח העדר חברות חדשות המעוניינות להפוך לציבוריות".

לדבריו, "אם תמשך מגמת עודף הרגולציה, המגדל החדש של הבורסה יישאר ריק".

מנגד, דוברים אחרים בפאנל הביעו תמיכה ברגולציה התומכת בהיבטי ממשל תאגידי, ומאפשרת הגברת הפיקוח על המתחולל בחברות ציבוריות ובחברות אג"ח.

בפאנל השתתפו פרופ' עמרי ידלין - נשיא מכללת ספיר, גל סטאל- יו"ר אנטרופי, עו"ד אילן פלטו - מנכ"ל איגוד החברות הציבוריות, ד"ר רו"ח אייל סולגניק- לשעבר בכיר ברשות ני"ע ובאי.די.בי. ורו"ח רגינה אונגר, דירקטורית בחברות. את הפאנל, שעסק בנושא "מגמות עדכניות במשק הישראלי", הנחתה עו"ד ענת פילצר-סומך, ממשרד פילצר-סומך עורכי דין, המשמשת כמנהלת האקדמית של קורסי הדירקטורים של המי"ל.

המשתתפים בפאנל סקרו את השלכתן של מגמות עדכניות דוגמת תיקון מס' 20 לחוק החברות שהסדיר את נושא שכר הבכירים. פרופ' ידלין, נשיא מכללת ספיר, ציין כי "מוקדם עדיין לבחון את השפעתו של התיקון על השוק, ומבחנו האמיתי יהא בהשפעתו על ביצועיהן העסקיים של החברות – שזה מה שבאמת מעניין את המשקיעים מן הציבור -- ולא רק בהשפעתו על רמת השכר של המנהלים".

עו"ד פלטו - מנכ"ל איגוד החברות הציבוריות ציין כי "ככל שיש רצון לפתור בעיות של אי שוויון בשכר, יש לפתור זאת ברמת המאקרו, ולא להיטפל למגזר מסוים, דוגמת בכירים בחברות ציבוריות".

בנוסף התעורר דיון בסוגיית האכיפה המנהלית, שהתגבשה לאחרונה ככלי אכיפה בידי רגולטורים שונים בישראל. הדעות בין משתתפי הפאנל נחלקו בין תומכי האכיפה המנהלית, שטענו כי יש בה היבטים ראויים וחשובים של הגברת הממשל התאגידי בחברות, ובין מתנגדיה.

רו"ח סולגניק טען כי "החובה להמנע מביטוח ושיפוי של נושאי משרה בתאגידים במסגרת הליכי אכיפה מנהלית, כמו גם המדיניות המצמצמת הננקטת היום לעניין אישור מתן פטור לדירקטורים, שביסודן-הרצון הראוי להגביר את מידת הזהירות, מגדילות משמעותית את החשיפה המשפטית הטמונה בתפקידים מסוג זה, והן עלולות להביא, ואולי כבר מביאות, לכך כי גורמים מקצועיים, אחראים ורציניים ידירו רגליהם מתפקידי דירקטור, ולפיכך לתוצאה ההפוכה מזו המצופה".

עו"ד פילצר-סומך טענה כי על אף החשיפה, תפקיד הדירקטור הוא מעניין ומאתגר, וכי קיימים כלים מקצועיים המאפשרים "לצלוח" אותו בשלום. רו"ח אונגר ציינה כי טרם קבלת התפקיד מומלץ לבחון היטב את החברה בה מתעתדים לכהן.

קורס "דירקטור הלכה למעשה" של המי"ל הינו הקורס המוביל להכשרת דירקטורים בחברות ציבוריות, פרטיות וממשלתיות. הקורס משלב בין הרצאות פרונטאליות המועברות על ידי מיטב המרצים בתחומים הרלוונטיים; סימולציות (הדמיות) של ישיבות דירקטוריון (בהשתתפות משתתפי הקורס); ניתוח מקרים אקטואליים והפקת לקחים. בנוסף נוטלים המשתתפים חלק במפגשי-שיח (פאנלים) עם בכירים במשק הישראלי, במהלכם מועלות סוגיות עדכניות ומתקיים דיון באשר להתמודדות עמן מנקודת מבטו של הדירקטור.


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il