TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> > חדשות כלכלה

דיוני התקציב ישפיעו על אמון השווקים והמסחר בשקל


במרבית שבוע המסחר הקודם הדולר-שקל דשדש במקום מעט מעל 3.56, מה שעשוי לאותת על תיקון כלפי מטה בימים הקרובים.
רמת התמיכה המשמעותית של הדולר-שקל ניצבת ב-3.55. ירידה מתחת לרמה זו עשויה לעודד שוב את השורטיסטים ולהרחיב את התיקון. מנגד, עלייה מעל 3.58 עשויה לתת את האות לצלע העולה הבאה.

במחלקת המחקר של FXCM ישראל מציינים הבוקר: "הדולר התחזק במהלך חודש אוגוסט למול השקל בשיעור של 4.3%, והולכים ומתרבים הסימנים, הטכניים והפונדמנטליים, המעידים כי מדובר בתחילתו של מפנה משמעותי במגמה של הצמד, שמצוי בשנים האחרונות במגמת ירידה כמעט חד-צדדית. המפנה מתבסס לא רק על חולשתו של השקל אלא גם על חוזקו של הדולר בעולם.

לאחר הזינוק החד בתחילת השבוע בעקבות הורדת הריבית המפתיעה של בנק ישראל, במרבית שבוע המסחר הקודם הדולר-שקל דשדש במקום מעט מעל 3.56, מה שעשוי לאותת על תיקון כלפי מטה בימים הקרובים. אם יצא לפועל, התיקון יסייע לנו לאמוד את עוצמת המפנה הנוכחי. רמת התמיכה המשמעותית ניצבת ב-3.55. ירידה מתחת לרמה זו עשויה לעודד שוב את השורטיסטים ולהרחיב את התיקון. מנגד, עלייה מעל 3.58 עשויה לתת את האות לצלע העולה הבאה.

בגזרה המקומית, מוקד העניין של המשקיעים יופנה השבוע לדיוני התקציב, וזאת על רקע קריאתה של נגידת בנק ישראל להימנע מהרחבת הגירעון. השקל מאוד רגיש כעת לכל התפתחות כלכלית ופוליטית. אישור מהיר של התקציב, אשר יאשש גם את יציבות הקואליציה, יסייע לייצב את השקל. מנגד, אם אישור התקציב ייתקל בקשיים ויחשוף סדקים בממשלה, הדבר צפוי לפגוע בשקל. הפסקת האש עם החמאס סייעה למתן בשבוע שעבר את קריסת השקל, ואולם יש לזכור שמדובר בהפסקת אש זמנית. במידה והצדדים לא יצליחו להגיע להסדר ארוך טווח והאש תתחדש, הסיכון הגיאו-פוליטי צפוי להכביד במשנה תוקף על השקל. על כן, כל כותרת או התפתחות מהמגעים בין ישראל לחמאס תבוא לידי ביטוי גם במסחר בזירת המט"ח המקומית.

ולמרות שכל תשומת הלב נתונה כעת לגורמים המקומיים שמכתיבים את המסחר בדולר-שקל, יש לשים לב גם למגמה של הדולר בעולם. הדולר ממשיך לבסס את כאשר בשבוע שעבר טיפס מדד הדולר העולמי לרמתו הגבוהה ביותר מאז ספטמבר 2013. העובדה כי הדולר מתחזק למרות עליות השערים בוול-סטריט רק ממחישה את השינוי הפונדמנטלי שמתהווה במגמה של הדולר בעולם.

האירוע המרכזי השבוע ביומן הכלכלי בארצות הברית יהיה דוח התעסוקה, אשר יתפרסם בשישי וצפוי להצביע שוב על תוספת של כ-200 אלף משרות בקירוב בחודש אוגוסט. שיעור האבטלה צפוי לרדת מ-6.2% ל-6.1%. המשך השיפור בשוק התעסוקה מחזק את ההערכות בשוק כי הפד יבצע העלאת ריבית מוקדם מהמצופה, והדבר נותן רוח גבית לדולר בעולם, וגם למול השקל".


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il