TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> > חדשות כלכלה

יותר מחצי מיליארד שקלים לחיזוק עוטף עזה


תוכנית כוללת לבנייה וקליטה בעוטף עזה בעלות של כ650 מיליון שקלים הוגשה לראש הממשלה. יוזם ההחלטה, השר אורי אריאל: "אנחנו חייבים לתושבי הדרום את כיפת הברזל הכלכלית הזאת"
שר הבינוי והשיכון אורי אריאל הגיש הבוקר (רביעי) לראש הממשלה בנימין נתניהו תוכנית חדשה לחיזוק ישובי עוטף עזה, בנייה וקליטת עלייה בישובים.

על פי התוכנית, יקצו המשרדים השונים כ650 מיליוני שקלים לטובת הישובים והעיר שדרות. המדינה תסבסד את עלויות פיתוח הקרקע לבנייה, תעמיד בתי אגודה ומבנים יבילים לרשות הישובים והקיבוצים, תקים מתחמי קליטה וכן שיפוץ, הרחבה, מיגון והקמת מוסדות ציבור בישובים ובעיר שדרות.

התוכנית החדשה נבנתה מתוך בדיקות שנעשו בשטח והקשבה לצרכי התושבים, והיא מוגשת כהמשך להחלטת הממשלה מתחילת החודש, שאימצה את הצעתם של ראש הממשלה, שר הבינוי והשיכון אורי אריאל והשר לפיתוח הנגב והגליל סילבן שלום, לחזק את הישובים בעוטף עזה, להקים כפר סטודנטים בשדרות, ולהקמת צוותי משימה יעודיים אשר יגישו תוך פרק זמן קצר המלצות לחיזוק הישובים.

ביום חמישי האחרון הופצה טיוטת ההחלטה בין ראשי הרשויות בדרום כדי לקבל מהם הערות ולוודא שאכן התוכנית עונה על הצרכים בישובי עוטף עזה באופן המיטבי.

השר אורי אריאל אומר הבוקר: ״תושבי עוטף עזה הם הגיבורים הגדולים של המלחמה האחרונה. אנחנו מחוייבים לחזק אותם בטחונית, אבל לא פחות חשוב מכך כלכלית. הגשתי לראש הממשלה הצעת החלטה שגובשה על ידי צוות מנוסה. אנחנו חייבים להם את כיפת הברזל הכלכלית הזאת״.

פרטי התוכנית:
כהמשך להחלטת הממשלה מה10/8/14 הוקם צוות משימה בין-משרדי בראשות מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון שלמה בן אליהו לנושאי פיתוח תשתיות ומגורים. בצוות חברים נציגים ומנכ"לי משרדי: התחבורה, הנגב והגליל, החקלאות ופיתוח הכפר, הגנת הסביבה, התשתיות הלאומיות, העלייה והקליטה, המשרד לשירותי דת, הממונה על התקציבים ונציג מטעם החשבת הכללית באוצר, ונציג רשות מקרקעי ישראל.

הישובים יחולקו לפי מפתח:
א. קבוצה א' - יישובים עד 1 ק"מ, בקו ראשון לגבול או בסיווג קדמי.
ב. קבוצה ב' - יישובים בסיווג סמוך גדר.
ג. קבוצה ג' – יישובים המרוחקים למעלה מ-7 ק"מ מגדר המערכת סביב רצועת עזה, ובלבד שלפחות מחצית מהישובים בתחומי המועצה נכללים בקבוצות א' או ב'.

חלק מהמלצות התוכנית הם כדלקמן:

סבסוד עלויות הפיתוח בישובי עוטף עזה עבור מגרשים בתקציב של 36 מיליון שקלים מתקציב משרד הבינוי והשיכון.
משרד השיכון יעמיד בתי אגודה לרשות האגודות השיתופיות (לעידוד קליטה לישובים). יינתן סבסוד של 85% מעלויות הפיתוח והלוואה של 270 אלף ש"ח לכל יחידת דיור. לתוכנית יוקצו 360 בתי אגודה. לצורך כך יקצה משרד הבינוי והשיכון 170 מיליון שקלים.
יוקמו מתחמי קליטה ורכישת מבנים יבילים, כולל ממ"ד בישובים הכפריים. את עבודות הפיתוח תממן המדינה. רכישת היבילים תתבצע או על ידי המדינה או על ידי חלוקה בין המדינה לרשות המקומית/האגודה השיתופית. לשם כך יקצו משרד הבינוי והשיכון 51 מילוני שקלים.
משרד הבינוי והשיכון יעביר תקציב לאגודות השיתופיות באמצעות המועצות האזוריות לשיפוץ מבנים לטובת קליטת אוכלוסיה חדשה. 5 מיליון שקלים.
המשרד יקדם תכנון תוכניות מפורטות לתעסוקה ותעשייה.
תיקון תמ"א 35 כך שהישובים יגדלו ל500 משפחות.
משרד הבינוי והשיכון יתקצב סיוע לשיפוץ/הרחבה/מיגון/הקמת מבני ציבור, כמו גם שטחי ציבור פתוחים, פינות משחקים ומתקנים. לצורך כך יוקצה תקציב של 90 מיליון שקל.
רשות מקרקעי ישראל תקצה קרקעות בפטור ממרכז.
משרד הבינוי והשיכון יסבסד את הוצאות פיתוח בעיר שדרות. בבתים צמודי קרקע: 85% סבסוד או 200 אלף ש"ח לפי הגבוה. בבנייה רוויה: 85% מהוצאות הפיתוח.
בנוסף יקצה משב"ש תקציב של 2 מיליון שקלים למיתוג שדרות.
משרד הבינוי והשיכון יקצה 17 מיליון שקלים לשדרוג תשתיות ותיקות, ותקציב של 32 מיליון שקלים לשיפוץ מוסדות ציבור. בנוסף, יפנה משרד הבינוי והשיכון תקציבים לשיפוץ דירות ריקות של הדיור הציבורי, ולסיוע בשכר דירה.
משרד התחבורה יתכנן חלופות עבור הכביש מחבל שלום לבאר שבע בתוך 18 חודשים. ולבצע תכנון בשביל להרחיב את כביש 232.
יוקצה תקציב של עד 80 מיליון שקלים לטובת שיקום ופיתוח תשתיות ביוב בשדרות ובמעוצות האזוריות.
הקצאת 5 מיליון שקלים מתקציב משרד העלייה והקליטה לצורך סיוע למשפחות העולים .
תמונות: ששון תירם.


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il