TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> > חדשות כלכלה

סיכום שבועי של נכסי תעשיית קרנות הנאמנות


בצל המבצע הקרקעי בעזה המשקיעים חוזרים "לבונקר" של הכספיות על חשבון הקרנות המסורתיות

נכתב על ידי מיקי סבטליץ :
על רקע תחילתו של המבצע הקרקעי בעזה והפסקת הטיסות הבינלאומיות לישראל, תעשיית קרנות הנאמנות רושמת אמנם השבוע גיוסים של כ-100 מיליון ₪, אבל אלה נובעים מגיוסים של כ-330 מיליון ₪ בקרנות הכספיות, ומנגד נרשמים פדיונות של כ-230 מיליון ₪ בקרב הקרנות המסורתיות.

עיקר הפדיונות התרכזו בקרנות אג"ח כללי ואג"ח קונצרני שמהן יצאו השבוע כ-450 מיליון ₪. זאת, לעומת גיוסים של כ-30 מיליון ₪ בשבוע הקודם.

המשקיעים לא לוקחים סיכון בארץ - הקרנות המנייתיות1 רשמו השבוע פדיונות של כ-20 מיליון ₪, כאשר המשקיעים ניתבו את הכספים מקרנות מניות בארץ, שאיבדו השבוע כ-80 מיליון ₪, לקרנות מניות חו"ל שגייסו כ-60 מיליון ₪.

הקרנות המחקות ממשיכות בגיוסים. זאת, לאחר שגייסו השבוע כ-170 מיליון ₪. הבולטות בגיוסים הן: קרנות מחקות על מדדי אגרות החוב הממשלתיות (90 מיליון ₪) וקרנות מחקות על מדדי אג"ח שקליות (50 מיליון ₪). מתחילת החודש הקרנות המחקות רשמו גיוסים של כ-360 מיליון ₪.


שבוע המסחר התנהל במגמה מעורבת: ירידות קלות במדדי המניות, ומנגד, עליות במדדי אגרות החוב הממשלתיות ואגרות החוב הקונצרניות. בעקבות ההחמרה במצב הבטחוני והגיאופוליטי בארץ, המשקיעים החלו להסיט את כספם לקרנות כספיות על חשבון אחזקות בקרנות מעורבות עם חשיפה מנייתית1, קרנות קונצרניות וקרנות מניות בארץ. כתוצאה מכך, תעשיית קרנות הנאמנות רשמה השבוע גיוסים של כ-100 מיליון ₪ - צניחה של כ-85% בקצב הגיוסים לעומת השבוע הקודם. בהמשך לכך, הקרנות המסורתיות רשמו השבוע פדיונות של כ-230 מיליון ₪, לעומת גיוסים של כ-490 מיליון ₪ בשבוע הקודם. כך, עפ"י אומדנים והערכות שבוצעו ע"י כלכלני מיטב דש.

קרנות אג"ח כללי, בדגש על קרנות מעורבות עם חשיפה מנייתית1, קרנות 10/90 וכו', איבדו השבוע כ-150 מיליון ₪ - לעמת גיוסים של כ-190 מיליון ₪ בשבוע הקודם. מתחילת החודש הפדיונות בקרנות אג"ח כללי מסתכמים כ-1.2 מיליארד ₪.

אגרות החוב הקונצרניות נסחרו השבוע במגמה חיובית - מדדי התל-בונד 20,40,60 רשמו תשואה של עד כ-0.4%, ובהמשך לכך נרשמה תשואה של 0.2% במדד קונצרני כללי. למרות זאת, הקרנות הקונצרניות ממשיכות במגמת הפדיונות, בקצב פדיונות כפול לעומת השבוע הקודם, זאת לאחר שאיבדו השבוע כ-300 מיליון ₪. מתחילת החודש, סך הפדיונות בקרנות אג"ח קונצרני מסתכמים בכ-1.5 מיליארד ₪.

ירידות קלות במדדי המניות: מדד ת"א 25 ות"א 100 הציגו תשואה שלילית של 0.2% ו 0.4% בהתאמה, כמו כן, נרשם מימוש של כ-1.3% במדד ת"א 75. הקרנות המנייתיות1 סיכמו את השבוע עם פדיונות של כ-20 מיליון ₪, לעומת גיוסים של כ-80 מיליון ₪ בשבוע הקודם. קרנות מניות חו"ל מובילות את הגיוסים השבוע עם כ-60 מיליון ₪ ו כ-270 מיליון ₪ מתחילת החודש. מנגד, נרשמו פדיונות של כ-80 מיליון ₪ בקרב קרנות מניות בישראל וגמישות השבוע ו כ-320 מיליון ₪ בסיכום חודשי.

אגרות החוב הממשלתיות רושמות עליות שערים קלות: מדד ממשלתי כללי רשם השבוע תשואה חיובית של 0.2% בהובלת השחרים הארוכים שעלו בכ-0.5%. קרנות אג"ח מדינה גייסו השבוע כ-200 מיליון ₪ - ירידה של כ-35% בקצב הגיוסים לעומת השבוע הקודם. מתחילת החודש, קרנות אג"ח ממשלתי גייסו כ-730 מיליון ₪.

שבוע חיובי נוסף לאפיק השקלי: גיוסים של כ-330 מיליון ₪ בקרב הקרנות הכספיות – זינוק של פי 3 בקצב הגיוסים לעומת השבוע הקודם, אותו ניתן לייחס לתגובתם של המשקיעים להחרפה במצב הבטחוני. מתחילת החודש, סך הגיוסים בקרב הקרנות הכספיות עומדים על כ-3 מיליארד ₪ - מה שמסתמן כרגע כחודש החזק ביותר מאז אוגוסט 2011.

נמשכת מגמת הגיוסים לקרנות אג"ח חו"ל אשר רשמו השבוע גיוסים של כ-60 מיליון ₪ - עלייה של כ-20% בגיוסים לעומת השבוע הקודם. בסיכום חודשי, קרנות אג"ח חו"ל גייסו כ-170 מיליון ₪.

תעשיית הקרנות מנהלת נכון ל-24.07.14 כ-262.7 מיליארד שקל, הקרנות המסורתיות (בנטרול הקרנות הכספיות) מנהלות כ-201.3 מיליארד שקל והקרנות הכספיות שמנהלות כ-61.3 מיליארד ₪.


מסמך זה הוכן על-ידי מיטב דש השקעות בע"מ ו/או על-ידי אחת או יותר מהחברות שבשליטתה. מסמך זה אינו מהווה תחליף לייעוץ אישי המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם, ועל כל אדם להתייעץ עם יועץ ו/או משווק השקעות בכל הנוגע לביצוע פעולה במוצרים פיננסיים ועם יועץ פנסיוני ו/או סוכן שיווק פנסיוני בכל הנוגע להצטרפות או עזיבת מוצרים פנסיוניים. כמו כן, מסמך זה אינו מהווה הצעה או המלצה לרכישת או מכירת מוצר פיננסי, לרבות קרן השתלמות, אופציות, יחידות השתתפות בקרן נאמנות או כל נייר ערך או מוצר פיננסי אחר, ואינו מהווה הצעה להצטרפות או עזיבת מוצר פנסיוני, לרבות קופת גמל, קרן השתלמות, קרן פנסיה או תכנית ביטוח. רכישת נכס פיננסי בגינו נדרש פרסום תשקיף ודיווחים מיידיים, לרבות יחידות בקרנות נאמנות, תעשה על פי התשקיף והדיווחים המיידיים שבתוקף. כמו כן, מיטב דש השקעות בע"מ, וכן חברות שבשליטתה עוסקות, בין היתר, בניהול תיקי לקוחות, ניהול קרנות נאמנות, ניהול קופות גמל, ניהול קרנות השתלמות, ניהול קרנות פנסיה וחיתום, ועשוי להיות למי מהן עניין אישי במסמך זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמן ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה, ככל שנזכרים. האמור במסמך זה נאסף ו/או מתבסס על מידע ממקורות שונים ולא בוצעה על-ידי מיטב דש השקעות בע"מ ו/או כל חברה שבשליטתה בדיקה עצמאית של המידע האמור. האמור במסמך זה כולל הערכות, אומדנים ו/או תחזיות, נכון למועד כתיבת מסמך זה. מיטב דש השקעות בע"מ וכן כל חברה בשליטתה אינן אחריות לכל נזק, אובדן, הפסד או הוצאה מכל סוג שהוא, לרבות ישיר ועקיף, שייגרמו למי שמסתמך על האמור במסמך זה, כולו או חלקו. אין בתשואות העבר של המוצרים הפיננסיים כדי להעיד על תשואותיהם בעתיד. כל הזכויות, לרבות זכויות הקניין הרוחני, במסמך זה ובתוכנו, שייכות למיטב דש השקעות בע"מ ו/או לאחת או יותר מהחברות אשר בשליטתה, ואין לעשות בו כל שימוש שהוא, לרבות להפיצו ולהעתיקו, ללא קבלת אישורן מראש ובכתב.



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il