TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> > חדשות כלכלה

נמשכות מכירות מניות ע"י בעלי עניין במחצית הראשונה של שנת 2014


הגדילו את שווי החזקות הציבור בכ-3 מיליארד שקל. נכתב על ידי קובי אברמוב, מנהל יחידת המחקר של הבורסה
במחצית הראשונה של שנת 2014 מכרו בעלי עניין בחברות הבורסאיות מניות בשווי של כשלושה מיליארד שקל. מכירות אלה הן המשך להתחזקות המגמה שהחלה בשנת 2013(1) בה מכרו בעלי-עניין מניות בשווי של כששה מיליארד שקל.
מכירות אלה של מניות, המבוצעות בדרך כלל למשקיעים מוסדיים, מגדילות את החזקות הציבור ("הכמות הצפה"), גורמות במקרים רבים לגידול חד במחזורי המסחר ובמספר מקרים אף לשדרוג מקומה של המניה במדדי הבורסה העיקריים.
חשוב להדגיש שמכירות כאמור יחד עם ההנפקות המשניות של חברות בורסאיות, הן הגורמים העיקריים לעליית שיעור החזקות הציבור הממוצע במניות בת"א מכ-58% בסוף שנת 2013 לכ-60% במאי השנה.
המוכרים הגדולים ביותר במחצית הראשונה של שנת 2014 היו:

צדיק בינו מכר מניות "פז נפט" בשווי 260 מיליון שקל, ומניות "פיבי" בשווי כ-200 מיליון שקל. מכירות אלה הן המשך למכירות מניות "פז נפט" ו"הבנק הבינלאומי" בשנת 2013 בשווי כולל של כ-950 מיליון שקל.
בנק דיסקונט התחיל לממש את החזקותיו ב"בנק הבינלאומי" ומכר מניות בשווי 280 מיליון שקל.
-בנק לאומי מכר מניות "פרטנר" בשווי כ- 140 מיליון שקל, מניות "אלקטרה צריכה" בשווי 84 מיליון שקל ומניות "טאואר" בשווי 56 מיליון שקל.
-לב לבייב מכר את כל החזקותיו- כ19% ממניות "פוקס" בשווי 249 מיליון שקל.
-משפחת שראן מכרה מניות "בנק דיסקונט" בשווי 236 מיליון שקל, בהמשך למכירת מניות בשווי 493 מיליון שקל אשתקד ע"י קבוצות ברונפמן/שראן.
-שטראוס אחזקות מכרה מניות "שטראוס" בשווי 207 מיליון שקל, לראשונה מזה כחמש שנים.
-טדי שגיא מכר את כל החזקתו- כ- 12% במניות " בי-קומיוניקיישנס" בשווי 176 מיליון שקל.
-ממשלת ישראל מכרה את יתרת מניותיה ב"בזק" תמורת כ-151 מיליון שקל.
-משפחת ברוניצקי המשיכה השנה ומכרה מניות "אורמת" בשווי כ-120 מיליון שקל, בהמשך למכירות בשווי כ-43 מיליון שקל אשתקד.
-יצחק תשובה מכר השנה מניות קבוצת דלק בשווי 125 מיליון שקל. הקבוצה בלטה אשתקד במכירת מניות בשלוש חברות בשווי כולל של כ- 400 מיליון שקל. בנוסף, מכרה השנה הקבוצה גם מניות בארה"ב מניות של דלק USA בשווי כ-1,412 מיליון שקל וכן חתמה על הסכם למכירת חברות השליטה בקבוצת הביטוח "הפניקס" תמורת כ-1,700 מיליון שקל.

מכירות מניות "מבני תעשיה" בשווי כ-126 מיליון שקל בחודש פברואר ע"י בעלת השליטה, הגדילו את שיעור החזקות הציבור מעבר לרף של 20% והביאו לכניסת מניותיה למדד ת"א-100 ביוני 2014. בנוסף, במניות בהן נמכר אחוז גבוה של הון החברה, כגון "איי.די.איי ביטוח", "פוקס" ו "בי-קומיוניקיישנס"- הוכפל משקלן במדדים העיקריים. יש להוסיף, שמכירות גדולות של מניות ע"י בעלי השליטה הביאו במניות אלה ובאחרות לגידול חד במחזורי המסחר.
מעניין לציין שגם במחצית הראשונה של 2014, בדומה לשנת 2013 כמעט ולא היו רכישות גדולות של מניות ע"י בעלי-עניין, שבוצעו כאיסוף מניות מהציבור (ולא ברכישה מבעלי עניין אחרים). הרכישה הבולטת הייתה של שתי קרנות השקעה בינלאומיות שרכשו במחצית השנה, במסחר בבורסה, מניות "רמי לוי" בשווי של כ-40 מיליון שקל, בנוסף למניות בשווי 27 מיליון שקל שרכשו מבעל השליטה רמי לוי. שתי הקרנות מחזיקות ביוני כ19% מהחברה – עלייה של כ-3% מאז תחילת השנה.
יש לציין שסקירה זו כוללת רק מכירות מניות ע"י בעלי-עניין למשקיעים מוסדיים ולציבור, ואיננה כוללת מכירות של מניות בין בעלי-עניין שונים באותה חברה, שלא גרמו להגדלת כמות המניות שבידי הציבור.


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il