TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> > חדשות כלכלה

איילון: שוק הנדל"ן יהיה מנוע הצמיחה המרכזי בארה"ב בשנתיים הקרובות


נדלן
מחלקת מאקרו ואסטרטגיה בקבוצת איילון: "נכסי הנדל"ן ירשמו עלייה של בין 2.5% ל-3% ב-2013; התאוששות שוק הנדל"ן למשק האמריקני תעלה את התוצר ב-300 עד 400 מיליארד דולר לשנה ב-2013 ו-2014"

כלכלני מחלקת מאקרו ואסטרטגיה בקבוצת איילון פרסמו סקירה מקיפה אודות שוק הנדל"ן האמריקני ומעריכים שהוא יהיה מנוע הצמיחה של הכלכלה הגדולה בעולם ב-2013. "צמיחה מואצת בשוק הדיור שתביא אותו להיקפי פעילות הדומים לממוצע ההיסטורי יכולה להניב למשק האמריקני 300–400 מיליארד דולר, ולהוות מנוע צמיחה מהותי לכלכלת ארה"ב. צמיחה מואצת בשוק הדיור תייצר מאות אלפי משרות בתעשיית הבנייה, המגורים והשיפוצים כולל חשמלאים, שרברבים ובנאים. תעשיית השירותים הנלווית לשוק הדיור תורמת 12%-13% מהתמ"ג האמריקני. באיילון ציינו כי משקלו של שוק הדיור בארה"ב כחלק מן התמ"ג האמריקני מהווה כיום כ-2.7% בלבד, זאת לעומת ממוצע היסטורי של כ-5% מהתוצר הלאומי מאז שנות ה-80.

"צמיחה מהירה בשוק הדיור האמריקני שהיווה בשנים האחרונות את אחד ממקורות החולשה הבולטים של כלכלת ארה"ב, תסייע דווקא למתן את השפעות ההאטה. אנו צופים כי לצמיחת שוק הדיור האמריקני אל עבר הממוצע ההיסטורי של כ-5% מהתוצר, צפויה להיות תרומה מהותית לצמיחה הכלכלית בארה"ב כבר בשנת 2013. זאת בשל הגידול הצפוי במכירות בתים, הגידול החזוי במספר התחלות הבניה והעלייה החזויה במחירים. התאוששות בשוק הדיור האמריקני תפצה להערכתנו על היחלשות צפויה בצמיחת הצריכה הפרטית, על רקע צעדי צנע ממשלתיים שנובעים מהפשרה בנושא המצוק הפיסקאלי", אמרו באיילון.

עוד הסבירו הכלכלנים כי "כלכלת ארה"ב תצמח בשנת 2013 בקצב שנתי של כ-2.5%, אולם נוכח צעדי צנע ממשלתיים לא מבוטלים הכוללים קיצוצים תקציביים והגדלת מיסוי, הרי הצמיחה בחלקה הראשון של שנת 2013 צפויה להיות איטית - ואילו הרכב הצמיחה צפוי להיות מוטה שוק דיור, זאת כאשר הצריכה הפרטית במשק האמריקני צפויה לצמוח באופן מינורי. להערכתנו צמיחת כלכלת ארה"ב תונע בשנת 2013 על ידי המשך התאוששות סקטור הדיור שצפוי לצמוח גם אם הכלכלה האמריקנית כולה תציג צמיחה איטית".

באיילון הסבירו שלהתאוששות שוק הדיור האמריקני יש מספר סיבות עיקריות, הסיבה הראשונה היא שיפור בשוק העבודה האמריקני אשר הוסיף כ- 1.3 מליון משרות בשנה האחרונה וחווה קיטון של כ- 1% בשיעור האבטלה בפרק זמן זה. שוק עבודה משופר הוא הפלטפורמה האולטימטיבית לקבלת החלטה לרכישת דירה ראשונה ו/או שיפור דיור.

סיבה נוספת להתאוששות שוק הנדל"ן היא צמיחה טבעית "כבושה" של משפחות חדשות בארה"ב אשר הקפיאו תקופה ארוכה את רכישת הבתים. הגידול הטבעי של משקי הבית בארה"ב צפוי להיות מתורגם לגידול בביקושים לדיור מדובר "בקפיץ ביקושים" אשר עלול להשתחרר.
באיילון ציינו בנוסף, כי מלאי הבתים החדשים בארה"ב הוא הנמוך מזה 50 שנה. הקבלנים בארה"ב הקטינו באופן דרמטי את קצב בניית הבתים על מנת לאפשר להיצע בשוק 'להתנקות' וכפועל יוצא צנח מלאי הבתים החדשים במשק האמריקני. עוד הסבירו כי התחרות מצד נכסים מעוקלים היא נמוכה מבעבר שכן חלה ירידה בהיקף העיקולים ובמלאי הנכסים. שיעור הדירות הפנויות צנח במהלך שנת 2012 באחוז שלם לרמה של כ- 4.6% כפועל יוצא של התאוששות שוק העבודה והדבר מביא עימו לעלית מחירי שכר דירה ממוצעים של כ- 3.7% בשנת 2012. המגמה צפויה להמשך במתינות גם בשנת 2013.
עוד ציינו כלכלני איילון כי שוק הנדל"ן האמריקני נהנה מרוח גבית של שפל ריביות חסר תקדים על משכנתאות תומכות ברכישת דירות. בנוסף, ה'פד' נוקט בפעילות אגרסיבית בזירת אגרות החוב מגובות המשכנתאות על מנת להמשיך ולהוריד את הריביות על משכנתאות.
כלכלני איילון מעריכים כי מחירי הנדל"ן בארה"ב צפויים לעלות בשנת 2013 בטווח של 3%-2.5% ולהמשיך ולעלות בקצב זה גם בשנת 2014. באיילון מעריכים כי התחלות הבנייה של בתים פרטיים יזנקו ב-25% ב-2013 ובכ-20% ב-2014. עוד מעריכים באיילון כי התחלות הבניה של בתים משותפים יצמחו בכ-30%, מרמה של כ-280 אלף התחלות בניה כיום ולהמשיך ולצמוח בכ- 12% בשנת 2014.
באיילון מעריכים כי "תנופת הבניה צפויה להתפרש על חלקים נרחבים של ארה"ב, זאת כאשר הפעילות הגדולה ביותר צפויה במדינות בהן פעילות ענפה של חיפושי גז ונפט, אולם גם במקומות כמו פלורידה וקליפורניה. שיפור בסקטור הנדל"ן יתרום ישירות לצמיחה וימזער צעדי צנע הכוללים גזרות מס וקיצוצים בהוצאות ממשלה. ההתאוששות בסקטור הנדל"ן תתרום ישירות לשוק העבודה המתאושש וכן תשפר את תחושת העושר אצל הציבור האמריקני".



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il