TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> > חדשות כלכלה

"משרד התחבורה מיישם צעדים חשובים בדרך לליברליזציה בענף התעופה"


כך אמר היום מנכ"ל משרד התחבורה גדעון סיטרמן בועדת הכלכלה של הכנסת, במסגרת דיון שהתקיים היום בנושא השמים הפתוחים
"משרד התחבורה מיישם את כל החלטות הממשלה בכל הנוגע לפתיחת השמים לתחרות ופועל בהתאם להמלצות "ועדת סיטרמן" כפי שאושרו על ידי הממשלה", כך אמר היום מנכ"ל משרד התחבורה גדעון סיטרמן בועדת הכלכלה של הכנסת, במסגרת דיון שהתקיים היום בנושא השמים הפתוחים.

מנכ"ל משרד התחבורה ציין כי משרד התחבורה מיישם כיום צעדים חשובים בדרך לליברליזציה בענף התעופה והגמיש משמעותית חסמי קיבולת ותדירות בשנתיים האחרונות, שהביאו לכניסתן של חברות תעופה חדשות בקווים לישראל וממנה.

סיטרמן מסר כי בשנה וחצי האחרונים בלבד נחתמו הסכמי תעופה חשובים עם שמונה מדינות באירופה המאפשרים לחברות תעופה נוספות של ישראל ומדינות אלה להפעיל טיסות סדירות בין המדינות.

מדובר בספרד, בריטניה, צרפת, רוסיה (מוסקבה), בלגיה, סלובקיה, איטליה ודרום קוריאה. כמו כן מתוכנים בחודשים הקרובים שיחות תעופה עם מדינות נוספות בהן אוקראינה, פולין, רומניה וארצות הברית.

סיטרמן הדגיש כי הליברליזציה בענף התעופה שמנהיג משרדו ומתן אפשרות לחברות תעופה ישראליות וזרות להתחרות על כל קווי התעופה לישראל וממנה תביא לירידת מחירי הטיסה ולהגדלת החשיפה של מדינת ישראל כיעד תיירותי.

מנכ"ל משרד התחבורה ציין כי הגברת התחרותיות בענף באה לידי ביטוי בנתוני 2007 שהיתה שיא של כל הזמנים במספר הנוסעים והטיסות הבינלאומיות שעברו בנתב"ג 10.08 מיליון נוסעים, לעומת 8.482 מיליון בשנת 2005, עלייה של קרוב ל- 19%.

סיטרמן אמר כי משרד התחבורה ורשות התעופה האזרחית פועלים כיום במרץ למימוש המלצות הועדה הציבורית לסוגיית השמים הפתוחים. לדבריו, בתאום עם משרדי הממשלה האחרים יושם בתוך פחות מעשרה חודשים חלק משמעותי מהמלצות הועדה ובהם ביטול הבלעדיות של אל על בקווים סדירים שהיתה צוואר בקבוק משמעותי בדרך לפתיחת השמים לתחרות.

מנכ"ל משרד התחבורה מסר עוד כי משרדו מקיים שיחות אינטנסיביות עם האיחוד האירופי לקראת חתימה על הסכם גלובלי בין מדינות האיחוד לבין ישראל וזאת לאחר שמזכר הבנה ראשון כבר נחתם עם נציבות האיחוד. לדבריו, ההסכם שיחתם יתאפיין בהדדיות וביכולת של שני הצדדים להינות מפרות ה"שמים הפתוחים".

נתוני של משרד התחבורה לשנת 2007 מצביעים על גידול משמעותי ברמת התחרות בענף ההובלה האווירית של נוסעים לישראל וממנה. מהנתונים מתברר כי בשנת 2005 הפעילו 33 חברות, סדירות סדירות לישראל וממנה. בשנת 2006, גדל מספרן של החברות הסדירות שפעלו בנתב"ג ל- 36 ובשנת 2007 הגיע מספר החברות הסדירות שהפעילו טיסות סדירות לישראל וממנה ל- 38.

סיטרמן מסר כי הגורמים העיקריים שהביאו לגידול ברמת התחרות במהלך 2007 הוא הוספת תדירויות לקיבולת מושבים על ידי חברות תעופה זרות המפעילות טיסות לישראל. לדבריו, במסגרת יישום מדיניות הליברליזציה בתעופה אישרה רשות התעופה האזרחית בקשות של חברות תעופה להגדלת תדירות גם כאשר אלה לא התחייבו מהסכם התעופה הבילטרלי.


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il