TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> > חדשות כלכלה

יציבות בענף הפקטורינג בישראל ב-2009 – היקף העסקאות הגיע ל-7.7 מיליארד שקל


ענף הפקטורינג בישראל שמר על יציבות בהיקפי הפעילות שלו בשנת 2009 והיקף העסקאות בשנה שעברה בתחום זה הגיע ל-7.7 מיליארד שקל. כך עולה מסיכומי השנה של ארגון הפקטורינג הבינלאומי (FCI), שפורסמו בימים אלה
ענף הפקטורינג בישראל שמר על יציבות בהיקפי הפעילות שלו בשנת 2009 והיקף העסקאות בשנה שעברה בתחום זה הגיע ל-7.7 מיליארד שקל. כך עולה מסיכומי השנה של ארגון הפקטורינג הבינלאומי (FCI), שפורסמו בימים אלה.

בישראל פועלות שבע חברות בשיטת הפקטורינג, שבה מעביר הלקוח למממן את התחייבויות בגין עסקאות שבוצעו, תמורת כסף מזומן. למעשה, אשראי הלקוחות הופך לאשראי מטעם חברת הפקטורינג. זאת בלי לפגוע במסגרות האשראי הבנקאי העומדות כבר לרשות החברה.

יתרון השיטה הוא בכך שבעל העסק מקבל מיידית, עם הוצאת החשבונית, את מרבית התשלום עבורה מחברת הפקטורינג. בכך הוא אינו חשוף יותר לסכנה שבאי קבלת התשלום מהלקוח. חברת הפקטורינג המתכסה בביטוחים הרלוונטיים, היא זו שתיגבה את התשלום מהלקוח, והיא זו שתספוג את הנזקים במקרה והלקוח לא ישלם.

על פי נתוני הארגון העולמי, הנפח הכולל של עסקאות פקטורינג בעולם הגיע ל-1.28 טריליון יורו (1.84 טריליון דולר), ירידה של כ-3% בהשוואה להיקפו בשנת 2008. מנתוני הארגון עולה, כי השיפור בפעילות הפקטורינג העולמית ברבעון האחרון של 2009 נמשך גם ברבעון הראשון של 2010 והענף חזר למעשה לרמתו לפני המשבר.

ישראל בלטה בשנים האחרונות בין המדינות שבהן חל גידול מואץ במיוחד בתחום הפקטורינג. בשנת 2007 הסתכם היקף עסקאות הפקטורינג בישראל ב-800 מיליון יורו, ובשנתיים האחרונות הוא עלה לרמה של 1.4 מיליארד יורו לשנה.

מיכה אבני, מנכ"ל חברת הפקטורינג פנינסולה פיננסים, אומר כי היציבות בהיקף הפעילות של הענף בשנה שעברה מוסברת כתוצאה מההאטה הכלכלית, בעיקר במחצית הראשונה של 2009. "העובדה כי נשמרה יציבות בפעילות מעודדת. תחום הפקטורינג בישראל הוא עדיין חדש יחסית ולא הגיע למיצוי הפוטנציאל הטבעי שלו לעומת המקובל במדינות המערב, כך שאני מעריך שבשנים הבאות יחזור הענף לרשום גידול בהיקפי הפעילות".

לדברי אבני, שעומד לייצג את חברות הפקטורינג הישראליות בכנס השנתי של ארגון ה-FCI בחודש יוני, בתחילת המשבר היה נדמה שהבנקים יסגרו את ברזי האשראי, אבל בסופו של דבר היקפי האשראי הבנקאי לסקטור העסקי לא קטנו. "על רקע זה ניתן לראות בסיפוק את היכולת של חברות הפקטורינג בישראל לשמור על היקפי הפעילות בענף".





טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il