TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> > חדשות כלכלה

כלל פיננסים לאחר ההודעה על ההסדר: אפריקה שורדת. המלצת קניה לאג"ח ומכירה למניות


לב לבייב
יובל בן זאב: אנו חושבים כי קיים למשקיעים ערך רב בקניית אג"ח החברה במחיר הנוכחי, בעוד המניה מתומחרת גבוה מדי
ביום שישי (31.10.09) בבוקר נחתם הסכם בין אפריקה ובין נציגי 12 סדרות אגרות החוב. ההסדר עדיין טעון אישור, לרבות של בעלי אג"ח מסדרה ט', כך שעדיין קיים סיכון לאי התממשותו ולפיכך גם החלטות ההשקעה כרוכות עדיין בסיכונים.

1. עיקרי ההסכם:

בעל השליטה, לבייב יזרים לחברה 750 מ' ₪ במספר שלבים וידולל מכ- 75% בחברה לכ- 53% בסוף התהליך. השלב הראשון יהיה הנפקת זכויות של 400 מ' ₪, מתוכן יזרים לבייב 300 מ' ₪.

בעלי אגרות החוב יקבלו חבילת נכסים אשר תכלול מזומן, אגרות חוב חדשות בהיקף של כ- 4.4 מיליארד ש"ח (מרביתן לטווח של עד 16 שנה), מניות אפי פיתוח, מניות אפריקה נכסים וכן מניות אפריקה ישראל.

שווי חבילת הנכסים 84%-94% משווי אגרות החוב. החישוב המפורט בעמוד הבא.

2. המלצת קניה לאגרות החוב. אנו חוזרים על המלצתנו מהחודשים האחרונים – קניה לאגרות החוב. בממוצע, נסחרו אגרות החוב ביום חמישי האחרון (29.10.09) במחיר של כ- 54% מערכן המתואם. בהתבסס על הערכת שווי חבילת הנכסים בהסדר (84%-94%) אנו סבורים כי קיים למשקיעים ערך רב בקנית אגרות החוב במחיר הנוכחי.

3. אפריקה שורדת. ההסדר שנחתם מאפשר לאפריקה לשרוד. הקטנת החוב ופריסתו לתקופה ארוכה תאפשר לחברה לחזור ולהתמקד בפעילותה העסקית, לאחר תקופה של כמעט שנה בה היתה במלחמת הישרדות.

ההון העצמי של החברה צפוי לגדול לכ- 4.5 מיליארד ₪. הנפקת המניות בסך 1.8 מיליארד ₪ תתווסף לגידול צפוי של כ- 1.5 מיליארד ₪ עם השלמת הסכם המימון מחדש של בנין הניו יורק טיימס.

עם זאת, גם לאחר ההסדר עדיין מדובר בחברה בעלת מנוף פיננסי גבוה עם חוב של כ- 4.5 מיליארד ₪ נטו.

4. המלצת מכירה למניות. לכאורה, השגת ההסדר ושרידות החברה היו צריכים להביא אופטימיות למניה. להערכתנו לא כך הדבר.

ראשית, במודל NAV סחיר (ראו להלן) מתקבל שווי של כ- 15 ₪ בלבד למניה. גם אם נניח עליית ערך בחברות הבנות עדיין מתקבל שווי רחוק ממחיר הסגירה של יום חמישי (49.5 ₪).

רכישת מנית אפריקה ישראל במחיר 50 ₪ שקולה מבחינת שווי החזקותיה לרכישת אפריקה נכסים ב 100 ₪ (לעומת מחיר 60 ₪) ומנית אפי פיתוח במחיר של 5.5$ למניה (לעומת 2.3$).

שנית, כעת נוצר חשש מלחץ מוכרים גדול הן במנית אפריקה ישראל והן בחברות הבנות אפי פיתוח ואפריקה נכסים. סביר להניח כי חלק מבעלי אגרות החוב שיקבלו מניות בחברות אלו יהיו מעוניינים להקטין חשיפה לקבוצת אפריקה ויווצר לחץ כבד על המניות.

לסיכום: אנו חוזרים על המלצת המכירה למניות ונבחן את מחיר היעד שלנו בימים הקרובים.

אנו חוזרים על המלצתנו החיובית לאגרות החוב.


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il