TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> > חדשות כלכלה

ממשיכים להילחם ביוקר המחיה


שרת הכלכלה והתעשייה, תביא הבוקר, יום א', לאישור הממשלה, החלטה על הקמת ועדת היגוי, בהובלת משרד הכלכלה, לעידוד כניסן של רשתות קמעונאיות זרות לישראל.

שרת הכלכלה והתעשייה, האלופה (במיל.) אורנה ברביבאי: "במסגרת הפעולות המגוונות שממשלת ישראל עושה להורדת יוקר המחיה, החלטת הממשלה אותה אני מביאה היום, מסדירה הקמת צוות בין-משרדי לבחינת הסרת החסמים הבירוקרטיים בפני רשתות בינלאומיות בתחום הקמעונאות. אני מאמינה כי כניסה של רשתות בינלאומיות לארץ, תגביר תחרות ותפחית ריכוזיות גם בתחום הקמעונאות ותהיה מהלך משלים להקלה בתהליכי הייבוא לארץ."

שרת הכלכלה והתעשייה, תביא הבוקר, יום א', לאישור הממשלה, החלטה על הקמת ועדת היגוי, בהובלת משרד הכלכלה, לעידוד כניסן של רשתות קמעונאיות זרות לישראל.

בעולם ישנן חברות קמעונאיות בינ"ל שמתאפיינות ברמת חדשנות גבוהה בהיבטי שיטות, תהליכים ואמצעי תפעול מתקדמים ועוד, אך חברות אלו אינן נוכחות במשק הישראלי, בשל מגוון סיבות וחסמים בראשם: העדר מגוון חברות מעין אלו בארץ – מצב שמוריד את אטרקטיביות ההגעה לישראל; היותו של המשק הישראלי קטן יחסית, קיומם של פערי שפה וחסמים ייחודים בדגש על מחסור בעובדים ונטל רגולטורי ובירוקרטי משמעותי.

כניסה של חברות מעין אלו למשק המקומי, יכולה לסייע למלחמה ביוקר המחיה בישראל, הנובע, בין היתר, מריכוזיות והעדר תחרות בשווקים. כך למשל, חברה קמעונאית זרה מענף המסחר, שהנה בעלת תשתית רחבה ומבוססת בחו"ל, ביכולתה לייצר השפעות חיצוניות חיוביות לפריון, להביא לשוק המקומי שיטות ניהול חדשות, ייבוא ואספקה של מוצרים נוספים, פוטנציאל יצוא של מוצרים ישראליים לסניפי החברה בחו"ל, ובסופו של דבר, כח שיכול להשפיע על הגדלת התחרות ולהביא להפחתת יוקר המחייה.

הצעת המחליטים אמורה לתת מענה להיבטים אלו ועוד, המהווים כאמור חסם לכניסתן לארץ של רשתות זרות ויצירת תחרות משמעותית.

הוועדה תלווה ותאפשר מענה מהיר וחדשני לסוגיות שונות - הנגשת מידע ומתן מענה מהיר לשאלות העולות מצד רשת קמעונאית זרה ומתן ליווי במענה לדרישות רגולטוריות ואחרות; ריכוז תובנות והצפת סוגיות רגולטוריות, לרבות בתקופת ההקמה וההרצה של עסק קמעונאי זר בישראל; קידום חשיבה רוחבית בדבר הקלות רגולטוריות וגיבוש פתרונות לסוגיות נדרשות, בשיתוף הרגולטורים הרלוונטיים ובכלל זאת המלצה לעניין היתרי העסקה לחברות הזרות ורישיונות עבודה זמניים לעובדי החברה הזרים, הנדרשים בשלבים הראשונים של כניסת הרשתות, ככל הנדרש.

מהלך זה שנועד למשוך רשתות קמעונאיות בינלאומיות לישראל, מהווה צעד המשכי ומשלים לרפורמה בתקינה, עליה אמון המשרד ואשר מובילה שרת הכלכלה. הרפורמה צפויה לאפשר כניסתם של מוצרים מיובאים ביתר קלות למשק הישראלי, להרחיב את מעגל היבואנים והקמעונאים (ותיקים וחדשים כאחד) אשר יוכלו להכניס ביתר קלות מגוון מותגים ובכך להגביר את התחרות בשווקים ולהביא לצמצום יוקר המחייה במשק הישראלי.



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il