TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> > חדשות כלכלה

אשרא, החברה הממשלתית לביטוח סיכוני סחר חוץ, אישרה ליצואנים ישראלים עסקאות בהיקף של כ-2.8 מיליארד דולר


ניסים בן אלי מנכל אשרא. צלמת תמר מצפי
בשנת 2021 – זינוק של למעלה מ-50% לעומת שנת 2020
מרבית האישורים העקרוניים ניתנו עבור עסקאות ייצוא לאמריקה הלטינית, אפריקה ואסיה # ניסים בן-אלי, מנכ"ל אשרא: בעקבות משבר הקורונה, מדינות מתפתחות רבות מתקשות למממן בעצמן פרוייקטי תשתיות. הערבות שמציעה המדינה, באמצעות אשרא, מאפשרת ליצואנים הישראלים להציע להן מימון זול ובכך להגדיל את הסיכוי לזכות במכרזים בינ"ל

בשנה החולפת העניקה אשרא ליצואנים הישראלים אישורים עקרוניים לביטוח עסקאות ייצוא בהיקף של כ-2.8 מיליארד דולר. כך עולה מסיכום נתוני 2021 שערכה החברה הישראלית לביטוח סיכוני סחר חוץ. מדובר בגידול של כ-52% לעומת שנת 2020 בה הורגשה האטה משמעותית בביצוע עסקאות לטווח הבינוני-ארוך המגובות בביטוח אשראי. זאת על רקע משבר הקורונה. ביטוח האשראי שמספקת אשרא נעשה בגיבוי של ערבות מדינה שמעמיד החשב הכללי במשרד האוצר, ורוב הבקשות לאישורים עקרוניים מאושרים ע"י ועדה בראשות החשב הכללי.

אשרא פועלת לקידום היקפי הייצוא הישראלי באמצעות מתן שירותי ביטוח אשראי והעמדת אשראי למימון עסקאות יצוא גדולות של חברות ישראליות, בעיקר מול מדינות זרות, ולטווחי זמן ארוכים יחסית של עד 15 שנים. ביטוח האשראי מגן על היצואן או על הבנק נותן האשראי מפני אי קבלת תשלום מהלקוח כתוצאה מקשיים כלכליים או מאירוע פוליטי. בנוסף, ביטוח האשראי של אשרא מאפשר לבנקים להעמיד קו אשראי לעסקאות כאשר פוליסת הביטוח, המגובה בערבות המדינה שמעמיד החשב הכללי לרשות החברה, מהווה בטוחה למימון ומאפשרת ליצואן לקבל את התשלום מראש.

באשרא אומרים כי התמיכה הממשלתית ביצואנים, ובמיוחד בתקופה בה קיים חוסר וודאות בשווקים בשל הימשכותו של משבר הקורונה, מסייעת ותומכת בחזרתו של המשק לפעילות כלכלית מלאה. זאת, בין השאר, בכל הקשור ליצירת מקומות עבודה ולחזרתם של העובדים מהחל"ת אליו הוצאו, בעקבות גלי הקורונה הקודמים. בהקשר זה יצויין כי כל מיליארד ש"ח ייצוא תורם ליצירת כ-2,500 מקומות עבודה.

היקף האישורים הגבוה ביותר בשנת 2021 – לפרוייקטים ברפובליקה הדומיניקנית

מסיכום הנתונים עולה כי מרבית העסקאות שאושרו בשנת 2021 היו בתחומי תשתיות הבריאות, מים, חינוך וביטחון. היקף עסקת הייצוא הממוצעת שאושרה בשנה החולפת עמד על כ-72 מיליון דולר.

היקף האישורים העקרוניים הגבוה ביותר במהלך השנה האחרונה היה עבור עסקאות יצוא לרפובליקה הדומיניקנית (כ-550 מיליון דולר), לאזרביג'אן (כ-330 מיליון דולר) פרגוואי (כ-280 מיליון דולר) וסנגל (כ-290 מיליון דולר). מדינות נוספות להן אושרו עסקאות ייצוא בהיקפים נרחבים הן סין, חוף השנהב, קניה ואוקראינה.

בחברה מסבירים כי לאור משבר הקורונה, במדינות מתפתחות רבות החריפו הקשיים הכלכליים וקשיי הנזילות. קשיים אלה השפיעו על יכולתן של אותן מדינות למממן פרוייקטים גדולים בתחום התשתיות. ביטוח האשראי של אשרא מאפשר ליצואנים הישראלים להציע למדינות הללו חבילות מימון זולות ובכך להוציא לפועל את ביצועם של פרוייקטים אלה.

ניסים בן-אלי, מנכ"ל אשרא: "גם בימים כתיקונם, הבעיה המרכזית של מדינות מתפתחות רבות היא בעיית המימון. במיוחד בימים אלה, לאור משבר הקורונה, המדינות הללו סובלות באופן חריף יותר מבעיית נזילות והאטה כלכלית. הן מתקשות, ולעיתים אינן מסוגלות, להעמיד מימון ארוך טווח לפרוייקטים בתחומי התשתיות השונים, גם כאשר ברור שפרוייקטים אלה מהווים זרז לצמיחה כלכלית ולאפשרויות קיום בסיסיות". לדבריו, הערבות שמציעה המדינה, באמצעות אשרא, מאפשרת ליצואנים הישראלים להציע להן מימון זול. ובכך להגדיל משמעותית את היכולת להתמודד במכרזים הבינ"ל שמוציאות מדינות אלה ואת סיכויי הזכייה בהם: "במקום שהמדינה המתפתחת תאלץ ללוות כספים בעצמה על מנת לממן פרוייקטים בהיקף של עשרות מליוני דולרים, היצואן הישראלי הוא זה שמשיג עבורה את חבילת המימון, בד"כ מבנקים ישראלים. במקרים אלו פוליסות הביטוח של אשרא המגובות בערבות של מדינת ישראל, מהוות בטוחה אולטימטיבית עבור הבנק. למעשה הבנק לא מתמחר את הסיכון של המדינה המתפתחת אלא את הסיכון של מדינת ישראל ומדובר כאן בפער משמעותי מאד" מסביר בן-אלי. "היות ומדינת ישראל נהנית מדירוג גבוה, עלות המימון זולה משמעותית מהמימון אותו הייתה מקבלת אותה מדינה באמריקה הלטינית, באפריקה או במזרח אירופה. באופן זה היצואן הישראלי יכול להציע לממשלה באותה מדינה מתפתחת עסקה מושלמת: הקונה מקבל פרוייקטים ברמה המתקדמת ביותר בעולם, במימון זול במיוחד. היצואן, מצידו, מקבל את התשלום במשך תקופת האספקה ולא למשך תקופת ההלוואה".

"יחד עם זאת" אומר בן-אלי, "היות ועדיין לא ברורה לגמרי ההשפעה ארוכת הטווח של משבר הקורונה על המדינות השונות, מחובתנו לבחון היטב כל עסקה ולנהל את הסיכונים באופן מושכל ומיטבי".

אודות אשרא:
אשרא, החברה הישראלית לביטוח סיכוני סחר חוץ, היא חברה ממשלתית העוסקת בקידום הייצוא הישראלי באמצעות מתן שירותי ביטוח אשראי והשקעות בעסקאות יצוא לטווח בינוני וארוך של עד 15 שנים בגיבוי של ערבות מדינה ייעודית לעידוד היצוא שמעמיד החשב הכללי. אשרא מבטחת מאות עסקאות בהיקף של מעל שני וחצי מיליארד דולר, בעיקר למדינות מתפתחות.
החברה מציעה ליצואנים הישראלים פתרונות ביטוח מגוונים, המאפשרים מזעור סיכונים וקבלת מימון לעסקאות. החברה מספקת כיסוי כנגד שני סוגי סיכונים: סיכונים פוליטיים הקשורים לשלטון במדינת היעד (כגון מלחמה או הלאמה) וסיכונים מסחריים, הקשורים לחברה שמולה מתבצעת העסקה (כגון פשיטת רגל). החברה מציעה מגוון פתרונות ביטוחיים ושירותים, כגון ביטוחים לאשראי קונים, אשראי בין בנקאי, אשראי ספקים, אשראי דוקומנטרי, ביטוח ליסינג, חילוט שלא כדין, ביטוח השקעות לבעלי מניות וביטוח טרום משלוחים.


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il