TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> > חדשות כלכלה

לין: ההחלטה לתת סיוע לענף התרבות מעידה על שגיאה


אוריאל לין ,קרדיט עינת לברון
בתפיסת היסוד של האוצר למי צריך לתת פיצוי, מתי ואיך
עו"ד אוריאל לין נשיא איגוד לשכות המסחר הגיב כעת על הודעת משרדי האוצר, התרבות והספורט על חבילת הסיוע לעולם התרבות, ואמר כי "יש לברך על כך ששר האוצר ושר התרבות והספורט הבינו את מצוקת הענף והחליטו לסייע לענף התרבות שנפגע קשה כתוצאה מהתפשטות נגיף האומיקרון. יחד עם זאת, חייבים להבין שמהלך זה מעיד על שגיאה בתפיסת היסוד של אוצר המדינה למי צריך לתת פיצוי, מתי ואיך."

לין מסביר כי "פיצוי לא צריך להינתן על בסיס ענפי אלא הוא צריך להינתן ברמת העסק הבודד ולכל עסק בישראל הנפגע כיום כתוצאה מהתפשטות זן האומיקרון. המבחן החשוב והמכריע בכל הקשור למתן פיצוי, בין אם מדובר בחברה עסקית, בעצמאי או בשכירים, ומידת הפגיעה, ואין זה משנה כלל לאיזה ענף במשק הם שייכים. הקריטריון המכריע חייב להיות מבוסס על הגינות ושוויון – כל עסק שנפגע פגיעת אמת משמעותית כתוצאה ממצב החירום זכאי לקבל פיצוי, ולא מחמת שיוכו הענפי. כספי פיצויים צריכים לזרום נטו לעסקים ולעובדים ולא דרך מתווכים ומוסדות ביניים. "

לדבריו, "הגישה הענפית במתן פיצוי לא תמיד אפקטיבית בהשגת המטרה, שכן לא תמיד ברור איך הזרמת הכספים משיגה את התכלית האמתית של פיצוי העסק הבודד. לתפיסה הענפית יש לצרף שורה ארוכה של ענפי כלכלה כמו תיירות חוץ, בתי הארחה, מסעדות, אולמות אירועים, מפיקי אירועים וכדומה, שנפגעו קשה.

אסור לנהוג באופן סלקטיבי לאיזה ענף יש לתת סיוע גדול יותר ולאיזה ענף לתת סיוע מופחת. אלה הם קריטריונים שאין בהם אחידות והם מייצרים מצב של אי שוויון."

לין הדגיש כי "שיטה זו של מתן פיצוי ברמת העסק הבודד, ללא התייחסות לאיזה ענף כלכלי העסק שייך, גובשה במלחמת לבנון השנייה ויושמה בהצלחה רבה בעתות מלחמה ומשבר."


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il