TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> > חדשות כלכלה

משרד הכלכלה והתעשייה מסייע ליצואנים וחברות המשווקות לשווקים בינלאומיים


השר עמיר פרץ צילום חיים צח
מסלולי התמיכה המבוקשים של מינהל סחר חוץ: "כסף חכם" ו"של"ב" יפתחו להגשות ב-29 ביוני 2021. העדפה תינתן לאוכלוסיות המיעוטים, לחברות בבעלות נשים ולחברות מעוטף עזה, מאזור אילת ומירושלים

בשנת 2020, למרות "שנת הקורונה" עמד היצוא הישראלי על כ-114 מיליארד דולר המבטא ירידה קלה לעומת שנת 2019

258 חברות קיבלו אשתקד סיוע בהיקף כולל של 92.16 מלש"ח בשתי התוכניות יחדיו

שר הכלכלה והתעשייה, עמיר פרץ: "חיזוק יצואנים ישראלים מאוכלוסיות המיעוטים ועוטף עזה, הוא נכון לכל עת, אבל בעת הזו הוא חשוב שבעתיים. הייחודיות בשתי תכניות אלו, היא שהן אינן רק סיוע כספי, אלא גם ליווי מקצועי צמוד של מומחים מטעם משרד הכלכלה במדינות היעד. אני מאמין, שהסיוע המשולב שאנו נותנים, יביא לחיזוק החברות הישראליות בארץ ובעולם"

משרד הכלכלה והתעשייה מקצה מיליוני שקלים לסיוע ליצואנים ישראלים הפועלים בשווקי העולם, במטרה לעודד חברות יצואניות לחדור לשווקים נוספים וכן לסייע לחברות המעוניינות לייצא לראשונה, לצלוח את המשוכות הכרוכות בכך. ההרשמה למסלולי המימון והליווי של מינהל סחר חוץ במשרד הכלכלה והתעשייה תיפתח ב-29 ביוני בשעה 9:00 ותיסגר ב-29 ביולי בשעה 12:00.

מינהל סחר חוץ מפעיל שתי תכניות התומכות בפעילויות שיווקיות בינלאומיות של חברות ישראליות: תכנית "כסף חכם" ותכנית "של"ב- שער לשיווק בינלאומי". עד היום נהנו מעל 1,300 חברות מתמיכת מערך כלי הסיוע של מנהל סחר חוץ בסכום כולל של למעלה מ- 400 מיליון ₪.

בשתי התכניות תינתן העדפה ל:

חברות בבעלות ישראלים מקרב אוכלוסיית המיעוטים
חברות הממוקמות באזור עוטף עזה והעיר אילת.
חברות בבעלות ובניהול נשים
חברות הממוקמות בירושלים
על התוכניות:

"כסף חכם"- מיועדת לחברות בעלות היקף מכירות של עד 200 מיליון ש״ח ועם ניסיון קודם ביצוא. הסיוע מיועד לחברות המעוניינות לחדור לשווקים נוספים ולהשיג גידול משמעותי בהיקף המכירות. הסיוע ניתן באמצעות השתתפות במימון של ההוצאות השיווקיות וליווי מקצועי של יועצים המתמחים בשוק היעד, עד לחצי מיליון ש״ח ולשווקים מועדפים (יפן, סין והודו) עד ל-750 אלף ש״ח, המהווים עד 50% מהתכנית השיווקית בכפוף לכללים המופיעים בהוראת מנכ"ל 5.10.
"שער לשיווק בינלאומי" (של"ב)- מיועדת לחברות בעלות היקף יצוא נמוך המעוניינות להרחיב את פעילותן, או לחברות שלא ייצאו בעבר ומעוניינות להתחיל לייצא ולשווק מוצרים ו/או שירותים. הסיוע ניתן באמצעות השתתפות במימון של ההוצאות השיווקיות וליווי מקצועי של יועצים המתמחים בשיווק בינ"ל. ניתן לקבל במסגרת התוכנית מענקים עד גובה 300 אלף ש״ח המהווים 50% מהתכנית השיווקית בשני שווקי יעד בכפוף לכללים המופיעים בהוראת מנכ"ל 5.12.
במקצה 2021 ייבחנו ראשית 100 הבקשות שיוגשו במלואן בכל תכנית. ככל שיוותר תקציב, ייבחנו בקשות נוספות בפעימות של 25 בקשות בכל תכנית לפי סדר הגשתן.

מנתוני מינהל סחר חוץ עולה כי בתכנית "כסף חכם" בשנה שעברה חל גידול של 42% בחברות הזוכות בסיוע ממשלתי, שגדל מ-86 חברות ב-2019 ל- 122 חברות ב-2020. זאת על אף ששנת 2020 היתה שנה ללא תקציב מדינה. בתכנית "של"ב" (שער לשיווק בינלאומי), המיועדת ליצואנים מתחילים, נרשם גידול של כ-76% במספר החברות הזוכות בסיוע, שגדל מ-73 ב-2019 ל-128 חברות ב-2020. בתכנית זו, גדל גם היקף הבקשות לסיוע, שעלה מ-179 בקשות ב-2019 ל-188 בקשות ב-2020. בסה"כ, אושרו במסגרת תכנית "של"ב" מענקי סיוע בהיקף של 34.1 מלש"ח.

עוד עולה מניתוח הנתונים של תכניות הסיוע אשתקד כי הן חברות 'בוגרות' יותר, שקיבלו מענקי סיוע יצוא במסגרת "כסף חכם" והן חברות 'מתחילות' יותר, שקיבלו סיוע במסגרת תכנת "של"ב" העדיפו לכוון אל השווקים הבטוחים יותר, של ארה"ב ומערב אירופה. עם זאת, בעוד שחלקה של אירופה בעוגה של תכנית של"ב עומד על 38%, בתכנית 'כסף חכם' עומד חלקה על 18% בלבד. מנתונים אלו עולה כי 41% מהיצואנים המנוסים והבוגרים יותר – שהגישו לתכנית 'כסף חכם' - העדיפו שווקי יעד מגוונים ופחות מסורתיים כמו: הודו (7%), סין (7%) אפריקה (5%) ואמריקה הלטינית (6%).

אוהד כהן, מנהל מינהל סחר חוץ – משרד הכלכלה והתעשייה: "תכניות הסיוע של מינהל סחר חוץ במשרד הכלכלה והתעשייה מכוונות – בראש ובראשונה - לחברות קטנות ובינוניות. מנתוני 250 החברות הזוכות בשנת 2020 עולה כי הסיוע אכן ניתן לרוב לחברות הקטנות. 87% מחברות של"ב הן בעלות מחזור מכירות של 5 מיליון ₪ ומטה. בתכנית 'כסף חכם' המיועדת לחברות בשלות יותר, מעל ל- 50% מהחברות הנתמכות הינן בעלות מחזור מכירות של עד 20 מיליון ₪. ענפי הפעילות של החברות הזוכות בתמיכה בתכניות "כסף חכם" ושל"ב מגוונים אף הם. באופן טבעי ישנן חברות רבות מענפי התקשורת והתוכנה, אך גם מענפי מדעי החיים ומענפי התעשייה המסורתית: מוצרי מזון, קוסמטיקה ופלסטיק".

יודגש כי על אף משבר הקרונה, עמד היצוא הישראלי בשנת 2020 על כ-114 מיליארד דולר, ירידה של כ- 1.5% בלבד, לעומת שנת 2019 אך גבוה לעומת שנת 2018. השווקים העיקריים אליהם ישראל מייצאת[1] הם האיחוד האירופי (31%), צפון אמריקה (25%) ואסיה (21%). בתוך כך, הענפים העיקריים לייצוא הם: מוצרי מיכון חשמלי ומכני, כימיקלים ותרופות, ציוד רפואי ואופטי, שירותי תוכנה ושירותי מחקר ופיתוח.

אודות מינהל סחר חוץ: מינהל סחר חוץ במשרד הכלכלה והתעשייה מגבש ומוביל את מדיניות סחר החוץ של מדינת ישראל במטרה להגביר את כושר התחרות של התעשייה הישראלית, למען הגדלה וגיוון של היצוא הישראלי ומשיכת השקעות זרות באמצעות: מערך של כ-50 נספחויות כלכליות, ייזום וכינון הסכמי סחר לשיפור תנאי הסחר של ישראל, כלי סיוע מימוניים לשיווק בין-לאומי ופיקוח על הייצוא הדו שימושי והאב"כ. על פי נתוני המינהל, טיפל מערך הנספחויות הכלכליות בשנת 2020 בלמעלה מ- 4,000 פניות יצואנים, ארגן למעלה מ- 650 משלחות עסקיות נכנסות ויוצאות (מרביתן וירטואליות לאור משבר הקורונה) ורשם כ-350 סיפורי הצלחה בערך צבור מאומת בהיקף של כמיליארד דולרים.

לפרטים נוספים והגשת מועמדות לקרנות כלי הסיוע: https://go.gov.il/ipf


 



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il