TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> > חדשות כלכלה

מחקר פורץ דרך בטיפול בסרטן השד


סרטן השד
הטיפול שהפחית ב- 42% את הסיכון לחזרת סרטן השד בקרב נשים עם ה"גן היהודי" - BRCA
במחקר שתוצאותיו הוצגו בכנס החשוב בעולם בתחום האונקולוגיה, נמצא שהטיפול בתרופה "לינפרזה" הצליח להפחית דרמטית את הסיכון לחזרת המחלה לחולות עם סרטן שד ופגם בגן BRCA ששכיח בקרב נשים יהודיות. אחת החוקרות הראשיות שהובילו את המחקר – פרופ' בלה קאופמן משיבא נפטרה לפני שלושה שבועות מסרטן השד עוד בטרם פורסמו הממצאים

מחקר חדש שמתפרסם היום (יום ו') במושב החשוב והמרכזי בכנס של האיגוד לאונקולוגיה האמריקאית (ASCO) מצא שהטיפול בתרופה "לינפרזה" שניתנה לחולות עם סרטן שד עם מוטציה בגן BRCA בשלב מוקדם הצליחה להפחית ב-42% את הסיכון לחזרת המחלה.

במחקר השתתפו 1836 חולות עם סרטן מוקדם בשלב מוקדם ומוטציה בגן BRCA. כלל החולות הוגדרו ככאלו הנמצאות בסיכון גבוה לחזרת המחלה והן עברו ניתוח להסרת הגידול, כימותרפיה (וחלקן גם הקרנות). לאחר מכן חולקו החולות לשתי קבוצות: קבוצה אחת קיבלה את הטיפול בתרופה "לינפרזה" (תרופה שניטלת בכדור פעמיים ביום) למשך 12 חודשים, והקבוצה השנייה קיבלה תרופת דמה (פלסבו).

החוקרים ביקשו לעקוב אחרי המטופלות במשך עשר שנים, אולם לאור התוצאות חסרות התקדים, וועדה חיצונית שאינה תלויה, הורתה לפרסם את הממצאים לאחר זמן מעקב של שנתיים וחצי שנים בממוצע. על פי הממצאים, הטיפול בתרופה "לינפרזה" הצליח לפחית ב-42% את הסיכוי לחזרת המחלה בקרב קבוצת החולות שקיבלו את התרופה בהשוואה לאלו שקיבלו פלסבו. בנוסף, החוקרים מצאו ששיעורי ההישרדות של החולות שקיבלו "לינפרזה" היו גבוהים יותר בהשוואה לאלו שקיבלו פלסבו (מספרי מקרי התמותה בזרוע שקיבלה את הטיפול היה נמוך מידיי ולכן עדיין לא ניתן לקבוע מובהקות סטטיסטית). על- פי החוקרים, תופעות הלוואי היו זניחות ובדרגה נמוכה בלבד. למעשה, תוצאות המחקר הוכיחו שבאמצעות טיפול ממוקד מטרה הניתן בכדור למשך שנה בלבד, ניתן להפחית משמעותית את סיכויי הישנות המחלה. המחקר צפוי להמשיך ולבצע מעקב לאחר החולות במשך עשור.

חולות עם מוטציה בגן BRCA מתאפיינות לרוב במחלה אגרסיבית עם שיעורים גבוהים יחסית של חזרת המחלה גם אצל מי שאובחנה בשלב מוקדם ועברה ניתוח להסרת הגידול וכימותרפיה מניעתית. על-פי הספרות הרפואית לכ- 30%-40% מהחולות עם סרטן שד מסוג זה עלולה להופיע שוב המחלה בפרק זמן של שלוש שנים אפילו אם הן נותחו וטופלו בכימותרפיה ובהקרנות.

במחקר השתתפו גם כ-65 חולות מישראל בארבעה מרכזיים רפואיים: שיבא, בילינסון, הדסה ואיכילוב. תוצאות המחקר מתפרסמות במקביל גם בכתב העת היוקרתי ביותר בעולם הרפואה The New England Journal of Medicine והוא הוצג כאחד מחמשת המחקרים הגדולים והחשובים השנה בכנס האונקולוגיה האמריקאי שנערך בשיקגו.

אחת מארבע החוקרות הראשיות של המחקר היא פרופ' בלה קאופמן ז"ל שהייתה נשיאת המערך האונקולוגי במרכז הרפואי שיבא בתל השומר. פרופ' קאופמן שנחשבה לאחת הרופאות המובילות ביותר בעולם בתחום סרטן השד, נפטרה לפני כשלושה שבועות מהמחלה לאחר מאבק ארוך וממושך.

BRCA הוא גן שנועד לשמור על שכפול תקין של החומר הגנטי בגוף. כאשר החומר הגנטי שבתא נפגע עלולים להיווצר מוטציות שגורמות להתאים להתחלק באופן לא מבוקר ולגידול סרטני. בישראל ישנם שיעורים גבוהים במיוחד של נשאיות של מוטציה בגן BRCA: אחת מ-40 נשים ממוצא אשכנזי היא נשאית של המוטציה, לעומת אחת מתוך 400 בקרב האוכלוסייה הכללית בעולם. למחצית מאותן נשים יש סיכוי של עד 70% לחלות בסרטן שד ועד כ-50% לחלות בסרטן שחלה. בשנת 2013 סיפרה בגילוי לב השחקנית אנג'לינה ג'ולי שביצעה כריתה מניעתית של השדיים והשחלות לאחר שגילתה שהיא נשאית של מוטציה בגן BRCA על מנת להקטין את הסיכויים שלה לחלות בסרטן. בזכות השחקנית המפורסמת, נשים רבות ברחביבעולם ביצעו בדיקת נשאות וחלקן ביצעו כריתה מניעתית של שדיים ושחלות.

"לינפרזה" היא התרופה הראשונה בעולם הממוקדת לגן ה-BRCA והיא משתייכת לתרופות מסוג מעכבי פארפ (PARP) אשר פותחו הודות להבנת מנגנון תיקון הדנ"א שקיים בגוף. התרופה הוכיחה יעילות גם בחולים עם סרטן הלבלב, סרטן הערמונית וסרטן השחלה.


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il