TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> > חדשות כלכלה

סקר התעסוקה הבינלאומי של ManpowerGroup


מיכל דן הראל. צילום: טומי הרפז
המעסיקים מדווחים על אופטימיות זהירה ביחס לתוכניות גיוס העובדים לרבעון השני של 2021. צפי התעסוקה נטו בישראל לרבעון הקרוב עומד על 9%+
15% מהמעסיקים צופים גידול במצבת כוח האדם
67% מהמעסיקים צופים יציבות

תחזית הגיוס בישראל משתפרת ב-2% בהשוואה לרבעון הקודם בו התרחש הגל השני של הקורונה ונשארת ללא שינוי בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד
צפי התעסוקה החזק ביותר צפוי באזור ירושלים, עם עלייה של 21%+ בהשוואה לרבעון הקודם
תוכניות הגיוס החזקות ביותר דווחו בענף הכספים והשירותים העסקיים, עם תשקיף תעסוקה נטו של 20%+
מעסיקים בינוניים, צופים את העלייה הגבוהה ביותר בתוכנית הגיוס, עם צפי של 18%+
מחצית מהמעסיקים השיבו שמתכונת העבודה תהיה שהות במקום העבודה כל הזמן
79% מהמעסיקים השיבו, כי אין להם תוכנית להחלת מדיניות ספציפית על התחסנות עובדים – כל פרט יחליט בעצמו ורק 9% מהמעסיקים השיבו כי תחול חובת התחסנות על כל עובד שיגיע למקום העבודה
בעולם מעסיקים ב-31 מתוך 43 המדינות והטריטוריות שנסקרו על-ידי ManpowerGroup צופים גידול במצבות כוח האדם

מיכל דן הראל, מנכ"לית Manpower ישראל: "אנו מציינים החודש שנה לקורונה. על פי סקר המעסיקים העדכני, כבר ניתן לראות את האור בסוף המנהרה. בהשוואה לרבעון הקודם יותר מעסיקים, מציפים תחזיות אופטימיות של יציבות תעסוקתית ואף עליה קלה בצפי הגיוס. נותר רק לקוות שכמה שיותר עובדים במשק יתחסנו ויאפשרו למשק להחלים סופית מהמגפה הכלכלית שנוצרה בעקבות הקורונה"

סקר צפי התעסוקה של ManpowerGroup לרבעון השני של 2021 מבוסס על מדגם מייצג של 454 מעסיקים בישראל. כל משתתפי הסקר נשאלו שאלה זהה: "מהם השינויים שאת/ה צופה בהיקף הכללי של התעסוקה באזורך בשלושת החודשים הקרובים (עד סוף יוני2021 ) בהשוואה לרבעון הנוכחי?"


המעסיקים בישראל מדווחים על תוכניות גיוס מתונות
לקראת הרבעון השני של 2021, המעסיקים בישראל מדווחים על תוכניות גיוס זהירות:
15% מהמעסיקים צופים עלייה במצבת כוח האדם, 6% חוזים ירידה ואילו 67% צופים יציבות, 12% מהמעסיקים אינם יודעים אם יחול שינוי במצבת כח האדם.
לפיכך, צפי התעסוקה נטו עומד על 9% נטו.
'צפי תעסוקה נטו' נגזר מאחוז המעסיקים הצופים עלייה בפעילות הגיוס, פחות אחוז המעסיקים הצופים ירידה בהיקף התעסוקה באזורם ברבעון הבא. תוצאת החישוב היא 'צפי התעסוקה נטו'.

צפי התעסוקה בחלוקה גיאוגרפית
מעסיקים בחמישה מתוך ששת האזורים צופים גידול במספר העובדים ברבעון הקרוב.
תחזיות הגיוס החזקות ביותר דווחו בירושלים, עם צפי תעסוקה נטו של +18%. גם בחיפה המעסיקים מדווחים על עלייה יציבה במספר העובדים, עם צפי של +13%. לעומתם, המעסיקים בתל אביב מדווחים על צפי של +8%. גידול מוגבל במספר העובדים צפוי במרכז ובצפון, שם דווח על צפי של 4%+ ו-2%+, בהתאמה. לעומתם, המעסיקים בדרום צופים קיצוץ במספר העובדים ומדווחים על צפי של -2%.

בהשוואה לרבעון הראשון של 2021, מעסיקים בארבעה מששת האזורים מדווחים על התחזקות בתוכניות הגיוס. שיפור חד בשיעור של 21 נקודות האחוז נרשם בירושלים, ולצידו עליות ראויות לציון, של 5 ו-3 נקודות האחוז, בהתאמה, בחיפה ובתל אביב. במקביל, הצפי יורד ב-11 נקודות האחוז בדרום וב-6 נקודות האחוז במרכז.

בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד, תחזיות הגיוס נחלשות בארבעה מששת האזורים, עם ירידה בולטת במיוחד (של 10 נקודות האחוז) בדרום. גם באזורים אחרים נרשמות ירידות בצפי: 6 נקודות האחוז בצפון ו-3 נקודות האחוז במרכז. עם זאת, תחזיות הגיוס משתפרות ב-16 נקודות האחוז בירושלים וב-7 נקודות האחוז בחיפה.


תשקיף תעסוקה נטו לפי ענף
מעסיקים בחמישה מתוך שבעת ענפי התעשייה צופים גידול במצבות כוח האדם ברבעון הקרוב. תוכניות הגיוס החזקות ביותר דווחו מעסיקים בענף הכספים והשירותים העסקיים, עם צפי תעסוקה נטו של 20%+. גידול יציב במספר העובדים צפוי גם בענף הבנייה, עם צפי של 15%+ ובענף המסחר הסיטוני והקמעוני, עם צפי של 11%+. פעילות גיוס צנועה צפויה בקרב מעסיקים בענף הייצור, המדווחים על צפי של 8%+, לעומת ענף 'שירותים אחרים', שבו נרשם צפי של 3%+ בלבד. במקביל, מענף הייצור מבוסס משאבי הטבע ובענף המסעדנות והמלונאות מדווחים על צפי לא ודאי של 1%-.

בארבעה משבעת ענפי התעשייה, תוכניות הגיוס מתחזקות בהשוואה לרבעון הקודם. העלייה הבולטת ביותר (18 נקודות האחוז) נרשמת בענף הכספים והשירותים העסקיים. בשני ענפים נוספים הצפי מתחזק אף הוא, אם כי ב-8 נקודות האחוז בלבד: ענף הייצור וענף המסחר הסיטוני והקמעוני. לעומת אלה, נרשמת בשלושה ענפים ירידה בתוכניות הגיוס, לרבות ירידה של 20 נקודות האחוז בענף המסעדנות והמלונאות וירידה של 4 נקודות האחוז בענף הייצור מבוסס משאבי הטבע.

בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד, תוכניות הגיוס מתחזקות בשלושה משבעת ענפי התעשייה, כולל עלייה של 16 נקודות האחוז בענף הכספים והשירותים העסקיים. התחזקות של 5 נקודות האחוז ו-2 נקודות האחוז בצפי נרשמת בענף המסחר הסיטוני והקמעוני ובענף הייצור, בהתאמה. לעומת אלה, נרשמת היחלשות בתוכניות הגיוס בשלושה ענפים. המעסיקים בענף המסעדנות והמלונאות מדווחים על ירידה משמעותית, של 15 נקודות האחוז, וירידה של 6 נקודות האחוז בצפי נרשמת הן בענף הייצור מבוסס משאבי הטבע והן בענף השירותים האחרים.



צפי תעסוקה בהשוואות לפי גודל הארגון
מעסיקים גדולים, בינוניים וקטנים צופים גידול במספר העובדים ברבעון הקרוב שוק העבודה החזק ביותר נרשם בקרב מעסיקים בגודל בינוני, המדווחים על צפי תעסוקה נטו של +18%, לעומת קטגוריות הארגונים הגדולים וקטגוריית הארגונים הקטנים, המדווחים על צפי של +15% ו-+5%, בהתאמה. מצד המעסיקים זעירים דווח על חוסר ודאות ועל צפי של -1%.

בהשוואה לרבעון הקודם, נרשם בקרב המעסיקים הגדולים שיפור של 19 נקודות האחוז בתחזיות הגיוס ואילו המעסיקים בקטגוריית העסקים הבינוניים מדווחים על התחזקות של 9 נקודות האחוז. אצל המעסיקים הזעירים דווח על יציבות ואולם בקרב המעסיקים הקטנים נרשמת ירידה של 2 נקודות האחוז בצפי.

בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד, תוכניות הגיוס מתחזקות ב-9 נקודות האחוז בקרב מעסיקים בגודל בינוני וב-3 נקודות האחוז בקרב המעסיקים הגדולים. לעומתם, תחזיות הגיוס נחלשות ב-3 נקודות האחוז הן בקטגוריות העסקים הקטנים והן בקרב העסקים הזעירים.


סקר צפי התעסוקה של ManpowerGroup נערך מדי רבעון כבר מעל 55 שנה, במטרה לאמוד את כוונות המעסיקים להגדיל או לצמצם את מצבת כוח האדם שלהם ברבעון הבא. הסקר התקיים במהלך התקופה יוצאת הדופן של מגפת הקורונה. ממצאי הסקר לרבעון הראשון של 2021 משקפים את השלכותיו של המשבר הבריאותי העולמי .


השפעת מגיפת הקורונה על שוק התעסוקה
על מנת להבין את השפעות משבר הבריאות העולמי על תחזיות התעסוקה נשאלו המעסיקים בישראל 4 שאלות נוספות:
באיזה שלב צפויה, לדעתך, חזרה לפעילות גיוס ברמה דומה או גבוהה יותר מזו שלפני מגפת הקורונה?
47% מהמעסיקים השיבו כי לא היה להם שינוי ברמת התעסוקה מאז החלה מגפת הקורונה
28% מהמעסיקים השיבו שסביר שיחזרו לרמת גיוס עד סוף 2021
10% מעסיקים השיבו שסביר שיחזרו לרמת גיוס עד סוף 2022
9% מהמעסיקים השיבו כי, אינם יודעים
5% מהמעסיקים השיבו שיחזרו לרמת גיוס בתוך 6 חודשים
1% השיב שסביר שיחזור לרמת גיוס אחרי סוף 2022

לאחר שחיסון נגד קורונה יהיה זמין לציבור במדינתך, איזו מדיניות מתוך אלה המתוארות להלן נראה לך שתבחר/י ליישם ביחס לעובדים שלך?
79% מהמעסיקים השיבו, כי אין להם תוכנית להחלת מדיניות ספציפית על התחסנות עובדים – כל פרט יחליט בעצמו
11% מהמעסיקים השיבו כי יעודדו התחסנות על ידי הדגשת היתרונות, אך לא יטילו חובה
9% מהמעסיקים השיבו כי כל העובדים יהיו חייבים להתחסן, למעט אלו שעבודתם נעשית מהבית
% 1 מהמעסיקים השיבו כי הם אינם יודעים

האם בתגובה למגפת הקורונה, הגדלת או צמצמת את מספר העובדים בכל אחת מהקטגוריות הבאות?
עובדים במשרה מלאה :
5% מהמעסיקים הגדילו את מספר העובדים
28% צמצמו את מספר העובדים
63% עבדו ללא שינוי
3% לא ידעו להשיב /או לא רלוונטי
עובדים במשרה חלקית :
4% מהמעסיקים הגדילו את מספר העובדים
14% צמצמו את מספר העובדים
51% עבדו ללא שינוי
31% לא ידעו להשיב/ או לא רלוונטי
קבלנים /יועצים
2% מהמעסיקים הגדילו את מספר העובדים
7% צמצמו את מספר העובדים
35% עבדו ללא שינוי
55% לא ידעו להשיב/ או לא רלוונטי

עובדים זמניים
1% מהמעסיקים הגדילו את מספר העובדים
5% צמצמו את מספר העובדים
26% עבדו ללא שינוי
69% לא ידעו להשיב/ או לא רלוונטי
עובדי פרילנס
0% מהמעסיקים הגדילו את מספר העובדים
5% צמצמו את מספר העובדים
27% עבדו ללא שינוי
68% לא ידעו להשיב/ או לא רלוונטי

אילו מהאפשרויות הבאות מתארת באופן הנאמן ביותר את מתכונת העבודה של רוב כוח העבודה שלך ב-6 עד 12 החודשים הבאים?
51% מהמעסיקים השיבו שמתכונת העבודה תהיה שהות במקום העבודה כל הזמן
27% מהמעסיקים השיבו שמתכונת העבודה תהיה תמהיל של עבודה מרחוק ושהות במקום העבודה

11% מהמעסיקים השיבו שמתכונת העבודה תהיה עבודה מרחוק כל/רוב הזמן
6% מהמעסיקים לא ידעו להשיב
3% מהמעסיקים השיבו שמתכונת העבודה תהיה עבודה בשעות גמישות/מרוכזות
2% מהמעסיקים השיבו שמתכונת העבודה תהיה עבודה בשעות התחלה וסיום גמישות

צפי תעסוקה עולמי
לקראת הרבעון השני של 2021, ראיינה ManpowerGroup יותר מ-42,000 מעסיקים ב-43 מדינות וטריטוריות כדי לגבש את הצפי לגיוס עובדים*.
ב-31 מ-43 המדינות והטריטוריות שהשתתפו בסקר ManpowerGroup, המעסיקים צופים קליטה של עובדים ברבעון השני של 2021. ב-10 מדינות וטריטוריות, מעסיקים צופים דווקא ירידה במספר העובדים ואילו מעסיקים בשתי מדינות לא צופים שינויים.
בהשוואה לרבעון הקודם, תוכניות הגיוס המדווחות מתחזקות ב-24 מדינות וטריטוריות, נחלשות ב-16 ונותרות ללא שינוי בשלוש. בהשוואה לאותה תקופה אשתקד, תחזיות הגיוס נחלשות ב-32 מדינות וטריטוריות, משתפרות בשבע ונותרות ללא שינוי בארבע. לקראת הרבעון השני של 2021, תחזיות המעסיקים צופות ששוקי העבודה החזקים ביותר יהיו בטייוואן, ארה"ב, אוסטרליה וסינגפור ואילו פעילות הגיוס החלשה ביותר צפויה בפנמה, בריטניה ודרום-אפריקה.
באזור אירופה, המזרח התיכון ואפריקה (EMEA), צפוי בשלושת החודשים הבאים גידול במספר העובדים ב-18 מ-26 המדינות שנסקרו. בשש מדינות המעסיקים מדווחים על כוונות לקצץ במספר העובדים ובשתיים צפוי קיפאון בפעילות הגיוס. בהשוואה לרבעון הקודם, תוכניות גיוס מתחזקות ב-16 ממדינות אירופה, המזה"ת ואפריקה אך בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד, הן נחלשות ב-20 מדינות. ברבעון הקרוב, שוקי העבודה האיתנים ביותר צפויים בקרואטיה, רומניה וטורקיה ואילו תוכניות הגיוס החלשות ביותר דווחו מצד מעסיקים בדרום-אפריקה ובריטניה.
מעסיקים בחמש משבע המדינות והטריטוריות שנסקרו באזור אסיה-פסיפיק צופים קליטה של עובדים בחודשים אפריל עד יוני 2021 לעומת צפי לקיצוצים, שדווח על ידי מעסיקים בשתי מדינות. בהשוואה לרבעון הקודם נרשמת התחזקות בתחזיות בארבע מדינות וטריטוריות אך לעומת הרבעון השני של 2020 נרשמת היחלשות בארבע. קצב הגיוס הנמרץ ביותר ברבעון הבא צפוי בטייוואן, אך גם מעסיקים באוסטרליה ובסינגפור מדווחים על תוכניות גיוס מואצות. לעומת אלה, המעסיקים בהונג-קונג וביפן צופים שייאלצו לקצץ במספר העובדים.
ברבעון השני של 2021 צפויה קליטה של עובדים בשמונה מ-10 המדינות הנסקרות ביבשת אמריקה ורק בשתיים המעסיקים מדווחים על צפי לקיצוצים. תוכניות הגיוס באזור מתחזקות בארבע מדינות בהשוואה לרבעון הקודם, אך נחלשות בשש, כולל ירידה בצפי בשמונה ממדינות האזור בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. בארה"ב, המעסיקים מדווחים על תחזיות הגיוס החזקות ביותר של האזור וצפי מעודד צפוי למבקשי עבודה גם בברזיל ובקנדה. לעומתם, מעסיקים בפנמה ובפרו מדווחים על צפי לקיצוצים במספר העובדים.


* הפרשנות מבוססת על נתונים עונתיים שהותאמו במידת האפשר. אין התאמה עונתית בנתונים של קרואטיה או פורטוגל.


אודות ManpowerGroup
ManpowerGroup הינה החברה המובילה בעולם לפתרונות כוח עבודה מתקדמים בתחום משאבי האנוש, בעודה מסייעת לארגונים וחברות להתמודד עם שוק העבודה המשתנה, באמצעות שירותי גיוס, העסקה, הערכה, פיתוח וניהול טאלנטים ושירותי מיקור חוץ בתחום משאבי האנוש.
בישראל פועלת ManpowerGroup מזה 50 שנה, בהנהגתו של יו"ר הקבוצה אמנון רדר ומספקת מענה ליותר מ 10,000 לקוחות באמצעות מאגר עדכני של יותר ממיליון מועמדים ובעשרות סניפים בפריסה ארצית.
בזכות הידע הרב, המשאבים והכלים החדשניים שמעמידה לרשותה ManpowerGroup העולמית, ובזכות שנים של התמחות, התמקצעות וטוויית קשרים בשוק המקומי, משכילה ManpowerGroup ישראל להתמודד בהצלחה עם תנאי התעסוקה המשתנים בעולמות התעסוקה ואתגרי "העידן האנושי" .


שירותי הקבוצה ניתנים באמצעות שלוש חברות :
Manpower - מתמחה בניהול אנשים וידע בתחום משאבי האנוש, גיוס והשמת עובדים בכל התחומים כולל בכירים ודרגי ניהול, שירותי סיעוד וכן שירותי תרגום ולוקליזציה.
Talent Solutions - המתמחה במיקור חוץ, ניהול ותפעול פרויקטים בהיקפים משתנים בתחום משאבי האנוש, התפעול והלוגיסטיקה ייעוץ וליווי קריירה ותהליכי,Outplacement
Experis - המתמחה בשירותי טכנולוגיה, IT והגנת סייבר, הכשרה, העסקה וגיוס לעולמות ההייטק והטכנולוגיה


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il