TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> > חדשות כלכלה

תגובת נשיא איגוד לשכות המסחר לתכנית 9 הצעדים של ראש הממשלה ושר האוצר


אוריאל לין ,קרדיט עינת לברון
עו"ד אוריאל לין נשיא איגוד לשכות המסחר הגיב לתכנית 9 הצעדים להזנקת הכלכלה שהציגו ראש הממשלה ושר האוצר ואמר כי צעדים אלה בוודאי יחזקו את המגזר העסקי והם בכיוון הנכון
כמו כן ציין כי הם מחייבים מספר תיקונים והשלמות, וקודם גיבושם הסופי יש לנהל דיאלוג מהיר ופורה עם ארגון המעסיקים והעסקים בישראל.

לין התייחס לצעדים שהוצגו :

*מענק חד פעמי לעסקים על בסיס מחזור בוודאי יחזק עסקים ויתן להם נשימה ארוכה יותר מול תקופת הסגר האחרונה.

*מענק למשקי הבית, עד העשירון השביעי, יגדיל מאד את כוח הקנייה ויאפשר יצירת מקומות עבודה, אך הוא מצוי בסתירה מוחלטת למדיניות הממשלה המפלה לרעה את המגזר העסקי בישראל לטובת ספקי חוץ. מדיניות שבפועל מעודדת את כלל צרכנים בישראל שלא לרכוש מוצרי צריכה בישראל, אלא לרכוש אותם בפטור ממע"מ מספקים זרים בחו"ל.

*התכנית לתימרוץ חזרתם של מובטלים למקומות עבודה היא בכיוון הנכון, אך יש להבטיח שהיא תינתן רק למקבלי שכר הנמוך מ 12,000 ש"ח. לשכירים ברמות הכנסה גבוהות יותר יש תמריץ לחזור לעבודה מבלי לקבל הטבות מהמדינה.

*פריסת מע"מ למשך 6 חודשים תסייע מאד לעסקים אך היא עדיין לא מהווה תשובה לרפורמה חשובה ופשוטה יותר שיש לקדם והיא מעבר כלל המשק לתשלום מע"מ על בסיס מזומן.

*סיוע במימון לעסקים ודחיית הלוואות בוודאי יקל על העסקים שנאלצו ליטול הלוואות כדי לממן את המשך פעילות העסק.

*דמי אבטלה לעצמאים צריך אכן לתת על בסיס שוויון מוחלט מול שכירים, בוודאי שבתקופת משבר הקורונה.

נושא מרכזי וחשוב ממנו *התעלמה עד כה הממשלה הינו המאבק בעודף הרגולציה. הקפאת רגולציה חדשה לשנה היא ההחלטה הנכונה ביותר, אולם מנגד אי אפשר להבין מדוע ממשלה שהעבירה החלטה באוקטובר 2014 על פיה נדרשה כל רשות רגולטורית להפחית את הרגולציה ב 25% עד תום 2020, אינה דורשת לקבל דיווח מכל הרשויות שהחלטה זו אכן בוצעה, אם אין עוקבים אחר ביצוע אין ערך להחלטות.

*יש בהחלט מקום לביצוע רפורמות להגדלת ההשקעות, שכן נוכח הליך התייעלות הכפוי שעבר המשק ופיטורי העובדים, נוצר צורך ליצור כ 150 עד 200 אלף מקומות עבודה חדשים, יחד עם זאת חייבים לשפר מיד את כל תכנית הסבת והכשרת עובדים שעדיין מקרטעת ואינה נעשית תוך שליטה של מינהלית מרכזית אחת.

"ביצוע התיקונים וההשלמות שמוצעים על ידינו בתכנית יסייעו רבות לחיזוק המגזר העסקי ויתרמו ליציאתו מהמשבר."



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il