TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> > חדשות כלכלה

אחרי 26 יום: המטופל הקשה ממחלקת הקורונה ברמב"ם משתחרר לביתו


מרוואן מנסור הקריה הרפואית רמבם
מרוואן מנסור, בן 48, הגיע לרמב"ם לפני כחודש ימים, כשהוא מאובחן כחולה בקורונה. במהלך השבועות ששהה שם חלה הדרדרות במצבו ולפרקי זמן מסוימים אף הוגדר כמי שחייו בסכנה. אתמול הוא צולם כשהוא מאושש לחלוטין ומקפיץ כדור ענק, בדרך ליציאה הביתה ולאיחוד המרגש עם משפחתו.
הכדור הוא עגול, כך נהוג לומר בעולם הספורט, אבל נראה שהביטוי הזה יכול להתאים גם לעולם הרפואה.

מרוואן מנסור, בן 48 מחיפה, הגיע לרמב"ם לפני כחודש ימים, כשהוא מאובחן כחולה בקורונה, לטיפול במתחם התת-קרקעי של בית החולים. במהלך השבועות ששהה שם חלה הדרדרות במצבו ולפרקי זמן מסוימים אף הוגדר כמי שחייו בסכנה. אתמול הוא צולם מתחת לפני הקרקע כשהוא מאושש לחלוטין ומקפיץ כדור ענק, בדרך ליציאה הביתה ולאיחוד המרגש עם משפחתו.

"בהתחלה היו תסמינים של חום גבוה, חוץ מזה לא היה כלום", משחזר מנסור את שאירע, "אחרי כמה ימים החום נעלם ובמקומו התחלתי להרגיש קוצר נשימה ושיעול טורדני, החזקתי מעמד בדיוק יום אחד לפני שהתחלתי להרגיש יותר רע ופניתי לבית החולים".

מרגע שמנסור התאשפז במחלקת "כתר א'" (קורונה) ברמב"ם, מצבו הלך והסתבך וקשיי הנשימה שלו הלכו וגברו. בתוך ימים ספורים הוא הועבר למחלקת טיפול נמרץ קורונה ("כתר ג'"), שם נאלצו הצוותים לקבל החלטה להרדים ולהנשים אותו על מנת לתת לגופו הזדמנות להתמודד עם סיבוכי הנגיף.

"במשך כמה ימים הייתי ככה, מורדם ומונשם", הוא משחזר את שסופר לו אחר כך, "ולאט, לאט הגוף התחיל להתאושש. אחרי ארבעה ימים גמלו אותי מהנשימה ונשארתי במחלקה להמשך השגחה כשכל יום יש שיפור נוסף".

בשלב זה מנסור הוחזר למחלקת האשפוז "כתר א"', אך השלכות הקורונה נותנות את אותותיהן ומצבו הפיזי הצריך שיקום: "הייתי מושבת, הגוף שלי ממש קרס, היה לי קושי לזוז ושכבתי במיטה כמעט שבוע ימים".

ברגע שמצבו אפשר זאת, ובתהליך הדרגתי, החל מנסור לבצע תרגילי פיזיותרפיה לחיזוק הגוף כשהוא מלווה בצוות הרפואי והסיעודי של המחלקה, וכן בצוות המחלקה לריפוי בעיסוק ברמב"ם, המטפלים בשיטות שונות בחולי המתחם התת-קרקעי.

אתמול, (יום ג', ה-1.12.20), בתום תקופת שיקום קצרה, צולם מנסור בבית החולים התת-קרקעי כשהוא מקפיץ כדור פזיו ענק ומבצע תרגילים מורכבים: "מה שנראה כמו פעולה יום יומיומית, היה לא פשוט בהתחלה לביצוע", הוא מסביר, "אבל אני לא חלמתי שאני אגיע לזה אחרי המצב שהייתי בו. עברתי את כל השלבים שמדברים עליהם בתקשור – מאדם בריא, בלי מחלות בכלל, מעולם לא הייתי בבית חולים, הגעתי לפה, הייתי בסכנת חיים ועכשיו ברוך השם, הכל בסדר".

שעות ספורות לאחר הצילום שוחרר מנסור לביתו, אך לפני שיצא מרמב"ם סיכם שהות של 26 ימים במתחם הטיפול התת-קרקעי בקורונה: "בבית מחכים לי המשפחה הגרעינית והמורחבת. כולנו סופרים את השניות. הדבר הראשון שאני הולך לעשות כשאגיע הביתה זה לפזר חיבוקים ונשיקות. אני מתרגש עד דמעות. הקורונה שינתה לנו את החיים. הכל בזכות הצוות הנהדר שפה, כולם נהדרים. אחד, אחד, אחת, אחת. כולם עושים פה עבודת קודש".

לציבור הרחב הוא מבקש להבהיר: "אני אדם קפדן, שומר על הכל כל הזמן ותראו מה קרה לי. מיותר לציין עד כמה זה חשוב, פשוט תשמרו על מסיכה, ריחוק וכל מה שצריך. תשמרו על עצמכם"

26 יום מתחת לאדמה: צפו בראיון עם מראוון מנסור שטופל כמעט חודש במתחם הקורונה התת קרקעי ברמב"ם


תמונה: מרוואן מנסור, לפני השחרור ממחלקת "כתר א'" (קורונה) ברמב"ם.
סטילס ו-ווידאו: הקריה הרפואית רמב"ם.



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il