TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> > חדשות כלכלה

נמנעו פיטוריהם של כ-200 עובדי שמירה בבתי אבות


ההסתדרות
בית המשפט המחוזי בירושלים קיבל את טענות ההסתדרות והורה למשרד הבינוי והשיכון למחוק תנאי מפלה מהמכרז לאבטחת בתי דיור לגיל הזהב
הותרת התנאי על כנו הייתה מובילה לפיטוריהם המיידיים של כשני שליש מעובדי השמירה בבתי האבות הממשלתיים

כ-200 עובדי שמירה בבתי אבות ממשלתיים לא יפוטרו בעקבות התערבות ההסתדרות, ולאחר שבית המשפט המחוזי בירושלים הורה לבטל סעיף מפלה במכרז שפירסם משרד הבינוי והשיכון. הסעיף שבוטל כלל את הדרישה שכל עובדי השמירה בבתי האבות שמפעיל משרד הבינוי והשיכון יחויבו מעתה בשירות צבאי או לאומי מלא כתנאי להעסקתם. יצוין כי דרישה זו לא הועלתה – ובצדק, לנוכח אופי התפקיד - בעת שגויסו למשימה מאות עובדים מתאימים עם פרוץ משבר הקורונה.


ההחלטה של בית הדין, שמתח ביקורת חריפה על תגובת המדינה בעניין, מונעת את פיטוריהם המיידיים של כ-200 עובדים, המהווים כשני שלישים מכלל עובדי השמירה בבתי האבות הממשלתיים.

נזכיר כי בחודש אפריל האחרון, בעקבות ההשלכות של התפשטות נגיף הקורונה בבתי דיור מוגן לגיל הזהב, החליט משרד הבינוי והשיכון להעסיק שומרים בכניסה למוסדות אלו. תפקידם העיקרי של השומרים - למדוד חום לבאים, לווסת את הכניסה ולשמור על הסדר. תחילה הועסקו העובדים דרך חברת שמירה שאיתה התקשר משרד הבינוי והשיכון, וב-1.10 פורסם מכרז רשמי בעניין. כאמור, במכרז זה התווספו דרישות חדשות לתפקיד, בהן גם החובה לשירות צבאי או לאומי מלא.

בתגובה לעתירה בנושא שהגישה חברת שמירה וביטחון בע"מ, טענה ההסתדרות בשם איגוד עובדי השמירה והאבטחה, בראשות יוסי ברבי, כי הותרת התנאים החדשים על כנם משמעותה פיטורים מיידיים של מאות עובדים שהתקבלו לתפקידם טרם פרסום המכרז הרשמי.

לטענת ההסתדרות, נוצר מצב לפיו "ערבים שאינם משרתים בצבא יכולים לעמוד בחזית המאבק בקורונה בבתי החולים, ולטפל במקצועיות ובמסירות בחולים, אולם הם אינם טובים מספיק בשביל לבדוק חום בכניסה לבית האבות. זה אבסורד, אטימות ושרירות לב". ההסתדרות הבהירה כי אותם עובדים שיפוטרו ייאלצו לחפש עבודה חדשה בתקופת משבר כלכלי עצום, וכי העובדה שמדובר בעובדי קבלן גורמת לכך שהמדינה, שמסתתרת מאחורי מסך המכרז, מתעלמת באופן מוחלט מזכויותיהם של העובדים.

כבוד השופט רם וינוגרד קיבל את טענות ההסתדרות ומתח ביקורת על הוספת דרישות התפקיד החדשות. בית המשפט הבהיר כי דרישה לשירות צבאי שאינה תואמת את אופי התפקיד אכן מהווה אפליה פסולה, כטענת ההסתדרות, ויש לבטלה במכרז.

בהסכמת הצדדים בוטלה דרישת התפקיד הנוגעת לשירות הצבאי/לאומי ונקבע כי המדינה תפרסם הודעה בדבר השינוי בתנאי המכרז הן לחברות שהגישו הצעות במסגרת המכרז והן לכלל הציבור.

את ההסתדרות ייצגו בהליך עו"ד אלעד פלג ממשרד בעז בן צור ושות' ועו"ד סיון רדיאן מהלשכה המשפטית של האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות, בראשות עו"ד חנה שניצר-רהב.



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il