TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> > חדשות כלכלה

קרדיט סוויס מפרסמת: עסקים משפחתיים מגלים חוסן בימי קורונה - חברות בבעלות משפחתית הוציאו בתקופה זו פחות עובדים לחופשה ללא תשלום


קרדיט סוויס
למגפת הקורונה הייתה השפעה משמעותית על תשואות שוק המניות והתנודתיות השנה. חברות בבעלות משפחתית נוטות להיות בעלות מאפיינים הגנתיים מעל לממוצע, שמאפשרים להן לבצע ביצועים טובים יותר, במיוחד בתקופות לחוצות בשוק.

דו"ח Family 1000 של קרדיט סוויס המתפרסם היום ואשר מנתח למעלה מ-1,000 חברות ציבוריות רשומות בבעלות משפחתית או בבעלות מייסדים, מצא כי מאז 2006, הביצועים בכל העולם היו טובים יותר מאשר אלו של חברות שאינן בבעלות משפחתית, בממוצע שנתי של 370 נקודות בסיס. ביצועים אלו היו החזקים ביותר באירופה (470 נקודות בסיס) ובאסיה (יותר מ-500 נקודות בסיס) בשנה.


למגפת הקורונה הייתה השפעה משמעותית על תשואות שוק המניות והתנודתיות השנה. חברות בבעלות משפחתית נוטות להיות בעלות מאפיינים הגנתיים מעל לממוצע, שמאפשרים להן לבצע ביצועים טובים יותר, במיוחד בתקופות לחוצות בשוק. נתוני ההחזר לששת החודשים הראשונים של השנה תומכים בהשקפה זו בהתחשב בשיעור ביצועים כולל עד כה של כ-300 נקודות בסיס יותר ביחס לחברות שאינן בבעלות משפחתית.


הילה גולדנברג, מנכ"לית קרדיט סוויס ישראל, אמרה: "דו"ח "Family 1000" שלנו מספק תובנות מרתקות על ביצועיהם של עסקים בבעלות משפחתית וכן דפוסי התנהגות שלהם, בהשוואה לחברות דומות שאינן בבעלות משפחתית. הנתונים נאספו מלמעלה מ-1,000 חברות הנסחרות בבורסה, הפזורות ברחבי העולם ופועלות במגוון מגזרים. אנו בקרדיט סוויס מבחינים כי חברות בבעלות משפחתית ממשיכות להציג ביצועים טובים יותר הן בצמיחה והן ברווחיות, כמו גם בחוסן שלהן אל מול מגיפת ה- COVID-19 המתמשכת. נוכחנו לדעת שחברות בבעלות משפחתית הוציאו בתקופה זו פחות עובדים לחופשה ללא תשלום מאשר חברות שאינן בבעלות משפחתית (46% לעומת 55%). בנק קרדיט סוויס ממשיך להיות "הבנק ליזמים", וככזה מחויב לתמוך ביזמים, בחדשנות ובפעילות בשוק ההון הנגזרת מכך, וכן בניהול ההון שפעילות שכזו מביאה בדרך כלל ליזם."


צמיחה ורווחים גבוהים יותר


הדו"ח מצביע על כך שמאז 2006, צמיחת ההכנסות שנוצרה על ידי חברות בבעלות משפחתית הייתה גבוהה ביותר מ-200 נקודות בסיס מזו של חברות שאינן בבעלות משפחתית, עבור חברות קטנות וגדולות. במקביל, הניתוח מראה גם כי חברות בבעלות משפחתית נוטות להיות רווחיות יותר. לדוגמה, התשואות הממוצעות של תזרים המזומנים גבוהות סביב 200 נקודות בסיס לעומת אלו שנוצרו על ידי חברות שאינן בבעלות משפחתית. תשואות מעולות אלו נצפות בכל האזורים ברחבי העולם.


 


ביצועים טובים יותר בציוני ESG


חברות בבעלות משפחתית נוטות להשיג בממוצע תוצאות מעט טובות יותר של ESG לעומת חברות שאינן בבעלות משפחתית. ביצועים אלו, שהתחזקו בארבע השנים האחרונות, מובלים בעיקר על ידי ציונים סביבתיים וחברתיים טובים יותר, שכן נראה כי חברות בבעלות משפחתית דווקא נמצאות מאחור בכל הנוגע לתחום הממשל, לעומת חברות שאינן בבעלות משפחתית. מנקודת מבט אזורית, חברות אירופאיות בבעלות משפחתית הן בעלות ציוני ה-ESG הגבוהים ביותר כמו גם חברות משפחתיות באסיה לא כולל יפן (AxJ). חברות באסיה, קיבלו ציונים טובים יותר מאלו הממוקמות בארצות הברית, והציונים שלהן מתקרבים במהירות לאלו שהפיקו עמיתיהם באירופה. למעשה, חברות בבעלות משפחתית מאסיה בעלות ניקוד טוב יותר מבחינת הממשל מאשר אלו באירופה או בארצות הברית.


לחברות ותיקות בבעלות משפחתית יש ציוני ESG טובים יותר מאשר חברות צעירות יותר


ביצועים אלו באים לידי ביטוי בכל שלושת התחומים - הסביבתיים, החברתיים והממשלתיים. יתכן והעובדה שבעסקים משפחתיים ותיקים קיימים תהליכים עסקיים מבוססים יותר, מאפשרת להם לשלב או להתמקד בתחומים בעסק שלהם שאינם קשורים ישירות לתהליכי הייצור שלהם, אך רלוונטיים מבחינת שמירה על קיימות עסקית כוללת.


השפעת נגיף COVID-19



על מנת להבין טוב יותר את מאפייני ה-ESG של חברות בבעלות משפחתית, נערך סקר בהשתתפות יותר מ-200 חברות. החברות נשאלו עד כמה נגיף הקורונה מהווה חשש עבורם להמשך הדרך. למרות ההשפעה על צמיחת ההכנסות השנה, נראה כי העסקים המשפחתיים שנשאלו פחות מודאגים מהקורונה ופחות רואים בה כגורם מאיים על הסיכויים העתידיים של עסקיהם, מאשר חברות שאינן בבעלות משפחתית. חברות בבעלות משפחתית גם פחות הוציאו לחל"ת את עובדיהם מאשר חברות שאינן בבעלות משפחתית (46% לעומת 55%). בקרב עסקים משפחתיים, תוכניות תמיכה הוקמו לרוב באסיה ולא באירופה או בארצות הברית. זה עשוי להעיד על זמינות רבה יותר של תוכניות תמיכה בחסות ממשלתית באזורים אלה.


 


השפעה חברתית


הסקר הראה שאמנם חברות בבעלות משפחתית התמקדו יותר במדיניות חברתית מאז פרוץ נגיף הקורונה, אך נראה שהן נמצאות מאחור לחברות שאינן בבעלות משפחתית בכמה גורמים הקשורים ל-ESG, ובעיקר בכל הנוגע לזכויות אדם ומדיניות מודרנית הקשורה לעבדות. בחברות בבעלות משפחתית יש פחות מגוון במועצת המנהלים, ולא להרבה יש קבוצות תמיכה לקהילה הגאה (LGBT) ולקהילות מיעוטים (BAME), או יצאו בהצהרות פומביות לאחרונה בכל הנוגע לכבוד לזכויות אדם או עקרונות האו"ם.


אורס רוהנר, יו"ר דירקטוריון קרדיט סוויס ויו"ר מכון המחקר של קרדיט סוויס, אמר: "עקבנו אחר ביצועים של חברות בבעלות משפחתית בהשוואה לחברות שאינן בבעלות משפחתית מזה שנים רבות וראינו דפוס קבוע של רווחיות ותשואות יציבות ועדיפות במחזוריות לכל בעלי המניות, כולל המיעוטים. עם הופעת המגיפה העולמית והתחשבות עולמית מוגברת בנוגע לחששות סביבתיים, חברתיים וממשלתיים (ESG), הוספנו ניתוח איכותי נוסף כדי להעמיק במה שמייחד עסקים בבעלות משפחתית. "


יוג'ין קלרק, ראש מוצר מחקר עולמי ל-ESG בקרדיט סוויס, אמר: "דו"ח ה-Family 1000 שלנו, מאשר שוב רבים ממדדי הביצועים הגבוהים של חברות בבעלות משפחתית בהשוואה לעסקים שאינם בבעלות משפחתית, נתונים שכבר ראינו במחקרים הקודמים שלנו. כשמדברים עם משקיעים על חברות בבעלות משפחתית, אנו שומעים לעיתים קרובות כי הן מבצעות טוב יותר בגלל השקעה ממוקדת לטווח הארוך בהשוואה לחברות שאינן בבעלות משפחתית. מהניתוח שלנו עולה כי אכן זה המצב. השנה, בעקבות נסיבות יוצאות דופן של מגפה עולמית, העמקנו בניתוח שלנו ומצאנו שהמודל הפיננסי השמרני והמסורתי יותר של עסקים משפחתיים הבנוי על מינוף נמוך יותר וייצור תזרים מזומנים חזק הוכח כערך חזק מאוד. הם התבססו פחות על תמיכה תעסוקתית ממשלתית בכדי לקדם את כוח העבודה שלהם, ומשקפים באופן מרומז את האחריות החברתית שלהם."



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il