TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> > חדשות כלכלה

סומוטו תתמזג עם נוסטרומו, חברת אגירה וניהול ביקושי אנרגיה


קרדיט -א. קליימן
בין בעלי המניות בנוסטרומו נמנים היזם והמייסד ירון בן-נון, קבוצת תעבורה, יהודית וקובי ריכטר, מנורה מבטחים אנרגיה ורמי אונגר.
רמת החייל, 12 באוגוסט, 2020- סומוטו, מודיעה על מהלך משמעותי להצפת ערך לבעלי המניות של סומוטו. החברה חתמה על מזכר הבנות למיזוג עם חברת נוסטרומו, העוסקת באגירה וניהול ביקושי אנרגיה.

תחום אגירה וניהול ביקושי אנרגיה הוא אחד התחומים החשובים כיום בעולם ומדינות וארגונים גלובלים מקדמים אותו, בין היתר, על רקע שינוי אקלים וצורך במקורות אנרגיה נקיים ומתחדשים. פוטנציאל השוק עבור נוסטרומו הוא כמעט אינסופי. רק אתמול הכריז שר האנרגיה, ד"ר יובל שטייניץ, על עצירת קידומן של ארבע תחנות כוח גדולות בישראל ומעבר לפתרונות אנרגיה מתחדשת וזאת על רקע הצהרת משרד האנרגיה על השקעות בהגדלת כושר אגירת האנרגיה של משק החשמל בישראל.

במקביל, כפי שדיווחה בעבר, בוחנת סומוטו לפצל את פעילותה הקיימת בתחום האודיו והוידיאו, ההסכם למכירת מגזר ההפצה ויתרת מזומנים לחברה ציבורית נוספת. קופת המזומנים המשמעותית של סומוטו, בהיקף של כ- 25 מיליון דולר, תחולק בין שתי הפעילויות, באופן שכ- 10 מיליון דולר יוקצו לפעילות האנרגיה ויתר ה- 15 מיליון דולר לחברה החדשה (שתחזיק בפעילויות הקיימות של סומוטו) וזאת ככל שסומוטו לא תחליט על חלוקת דיבידנד.

בהתאם להסכם השלמת העסקה כפופה לקבלת כל האישורים הנדרשים לרבות אישורים מרשויות רלוונטיות.
במסגרת מזכר ההבנות עם נוסטרומו, תרכוש סומוטו את הון המניות של נוסטרומו בדילול מלא, בתמורה להקצאת כ- 73.5% מהון מניות סומוטו (בדילול מלא) לבעלי מניות נוסטרומו. כך, בהינתן השלמת העסקה, כ- 25% מהון מניות סומוטו (שתחזיק בנוסטרומו) יוחזק בידי בעלי מניות סומוטו הקיימים ערב העסקה. שאר ההחזקות, כ- 1.5%, יוקצו לבנקאי השקעות. שוויה של נוסטרומו, במסגרת העסקה, יעמוד על 37.5 מליון דולר, וכולל קופת מזומנים בסך של 2.5 מיליון דולר, ושוויה של סומוטו (ללא פעילותה הקיימת וללא 15 מיליון דולר מקופת המזומנים) יעמוד על כ- 12.8 מיליון דולר ארה"ב, וכולל קופת מזומנים של כ- 10.3 מיליון דולר.

כאמור ועל רקע דיווחי החברה בעניין בחינת פיצול פעילותה הקיימת של סומוטו, סומוטו בוחנת העברת פעילות האודיו והוידיאו שלה, יחד עם קופת מזומנים בהיקף של כ-15 מיליון דולר, מתוך קופת המזומנים הקיימת, (בהינתן אי חלוקת דיבידנד נוספת, ככל ותוכרז) ויחד עם זכויותיה מעסקת מכירת תחום הפצת האפליקציות שדווחה לפני מספר חודשים. בעלי המניות בחברה החדשה, ככל שזו תוקם, שתרכז פעילות זו יהיו 100% מבעלי המניות הקיימים בסומוטו כיום.

שוקי אברמוביץ, יו"ר דירקטוריון סומוטו: "במהלך החודשים האחרונים ביצענו תהליך בחינה סדור ומפורט לעסקה אסטרטגית של סומוטו עם חברות ופעילויות רבות, במגוון רחב של סקטורים, זאת במטרה לייצר ערך רב ככל האפשר לבעלי המניות של סומוטו. החלטנו להתקדם במזכר הבנות עם נוסטרומו לאור הטכנולוגיה, הקניין הרוחני העשיר, צוות הניהול, היזמים ובעלי המניות המנוסים של נוסטרומו וכן לאור פוטנציאל השוק של אגירה וניהול ביקושי אנרגיה שעבור נוסטרומו הוא כמעט אינסופי.

במקביל לעסקה זו, אנו בוחנים הצפת ערך נוספת לבעלי המניות שלנו באמצעות פיצול פעילותה הקיימת של סומוטו לחברה נפרדת וחלוקה של קופת המזומנים בין שתי החברות, דבר המאפשר לשתיהן להאיץ את פעילותן במקביל באופן מיידי. בימים אלו אנו ממשיכים לבחון חברות נוספות להשקעה.
אנו מאמינים כי השלמת העסקת תוביל ליצירת ערך משמעותית לבעלי המניות של סומוטו".


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il