TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> חדשות שוק ההון

הראל פיננסים המלצות השקעה שבועית לשוק ההון


הראל פיננסים
"המתמידים של דצמבר, מרוויחים בינואר"

מניות – אפקט ינואר תומך בשווקים, מתמקדים בשוק המניות בישראל

אפקט ינואר נמשך עם עוד שבוע חיובי בשווקים, כאשר נכון לעכשיו זהו ינואר הטוב ביותר בוול סטריט מאז 1987. הנאסד"ק עלה ב 2.7% (וב 7.9% מתחילת 2019), ואילו S&P 500 הוסיף 2.9% (ובסך הכל עלה ב 6.5% מתחילת השנה).

הדאקס 30 הגרמני עלה השבוע ב 2.9%, וב 6.1% מתחילת 2019. הניקיי היפני הוסיף 1.5%, ההאנג סנג הסיני עלה ב 1.6%.

בתל אביב, מדד ת"א 35 עלה ב 0.8%, והשלים עלייה של 3.2% מתחילת השנה. בלטו מדד ת"א SME60 בעלייה של 3.2% השבוע, ו 8% מתחילת השנה; ות"א נפט וגז שהוסיף 1.4% השבוע, ו 7.2% מתחילת השנה.

אנחנו ממשיכים להתמקד בשוק המניות בישראל הנהנה משילוב ייחודי של משק חזק וצומח, אינפלציה נמוכה, ריבית נמוכה ומחירי מניות זולים מהממוצע הרב שנתי. להערכתנו ברמות התמחור הנוכחיות, מי שמסתמך על הנתונים שמתפרסמים ולא צופה הרעה משמעותית או מיתון עולמי, צריך לשמור על פוזיציה מנייתית גבוה יחסית.

אג"ח – שנה חמישית ברציפות האינפלציה מתחת ליעד

להערכתנו, רמות המחירים היחסיות באג"ח הקונצרניות המקומיות מהוות נק' כניסה נוחה וישנן לא מעט הזדמנויות לאחר הירידות של חודש דצמבר. אנו מעדיפים להתמקד באיגרות חוב של חברות איכותיות ובדירוגים גבוהים.

מדד המחירים לחודש דצמבר 2018 ירד ב-0.3 אחוז (מעט נמוך מהצפי ל-0.2%-) כאשר הירידה החדה במחיר הדלק (שגרעה קרוב ל-0.3 אחוז מהמדד) לצד הוזלת החופשות היו התורמים המרכזיים לירידה. בעקבות המדד האינפלציה בשנת 2018 ירדה ל-0.8 אחוז, מעט נמוך מיעדה שנה חמישית ברציפות.

באג"חים בחו"ל, תשואות האג"ח הממשלתיות ל 10 שנים בארה"ב עלו מעט השבוע לכיוון 2.78%, כיום התשואות הדולריות במח"מ קצר, גבוהות מהתשואות לאג"ח ממשלתי בטווחים הבינוניים והארוכים. בסביבת תשואות כאלה, אנו לא מוצאים סיבה מיוחדת להאריך מח"מ באג"ח חו"ל ולכן אנו מתמקדים בפתרונות קצרים כקרנות כספיות דולריות או פיקדונות דולרים.

לגבי הריבית, בשל הקו המתון שנקט נגיד בנק ישראל החדש במסיבת העיתונאים האחרונה, האינפלציה הנמוכה מהיעד, הירידה בציפיות לאינפלציה בחודש האחרון והתחזקות השקל אנו לא צופים עלייה בריבית בחודשים הקרובים.

תיק השקעות – מחכים להצבעה על הברקזיט


היום (יום ב') לא יתקיים מסחר בארה"ב, עקב יום מרטין לותר קינג. עם זאת, אנו מצפים להמשך אופטימיות בשווקים, לאור הבשורות הטובות מהמו"מ בין סין לארה"ב, וממתין להסרת אי הוודאות לגבי הברקזיט. כמו כן, השוק מצפה להמשך עונת הדו"חות, כאשר השאלה הגדולה היא האם המגמה החיובית בחודש ינואר, תימשך לאורך השנה כולה.

אנו ממליצים לא לבצע שינויים מרחיקי לכת בתיקים בתקופות תנודתיות אלו, לא "לאסוף כסף מהרצפה" ולא "לברוח". ההתנהגות האחרונה של מדדי המניות, מדדי התל בונד, המטבעות ואפילו האג"חים המדורגים גבוהה במח"מ קצר, שהחזירו מתחילת השנה כמעט את כל מה שאיבדו במהלך שלוש השבועות הראשונים של דצמבר מוכיחים טענה זאת.

שורה תחתונה – אנו ממליצים לשמור על מבנה תיק מפוזר "פשוט ונורמלי" שמכיל את כל האפיקים: אג"ח מדינה, אג"ח קונצרני מדורג, מניות בארץ, מניות בחו״ל וגם מט״ח כדי לאזן את התנודתיות. לרוב הלקוחות לא מתאים לנסות ולהמר על רכיב אחד בודד.





טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il