TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> חדשות שוק ההון

אקסלנס: המשך ירידת מחירי הדירות קוברת את המחשבות על העלאות הריבית השנה


אקסלנס
להערכתנו האינפלציה ב-2019 תסתכם בכ-0.7%, וזאת למרות שורה של העלאות או סיכוני העלאות מחירים ממשלתיות

אמיר כהנוביץ הכלכלן הראשי של בית ההשקעות אקסלנס מתייחס בסקירה השבועית שלו לצפיות להעלאת ריבית בישראל : "תשואות האג"ח נקרעות - מצד אחד ריצה של השוק לנכסי סיכון ומצד שני נתונים על התקררות האינפלציה, התמתנות תחזיות הצמיחה והיפוך תקליט של בנקים מרכזיים לכיוון "יוני".


אנו צופים שעד לאמצע השנה תשואות כבר לא יצטרכו להיקרע כשיהיה ברור יותר שאין תנאים להעלאת ריבית. זאת כשהאינפלציה בישראל תתקרר להערכותינו לרמות של כ-0.5% (YOY), כשהגידול בצריכה הפרטית ייבלם וכששוק הנדל"ן ימשיך להעיד על קיפאון" אומר כהנוביץ "לכן, ללא התממשות גורמי סיכון, כשהעיקרי שבהם הוא היחלשות חדה מאד של השקל או זינוק חד בנפט, אנו לא רואים את העלאת הריבית שהשוק מגלם לאמצע 2019 מתממשת. מה גם שאף בנק מרכזי מוביל בעולם אינו צפוי לנקוט השנה במדיניות מרסנת ולא סביר שבנק ישראל יצעד לבדו עם כלכלה מקרטעת אל מעבר לצוק רק כדי לבדוק אם היא יודעת לעוף".


בנוסף, מצביע כהנוביץ גם על מחירי הדיור כגורם משפיע על צפיות העלאת הריבית: "ישראל: המשך ירידת מחירי הדירות קוברת את המחשבות על העלאות הריבית השנה" כך לדבריו "לפי למ"ס מחירי הדירות בישראל ירדו בשנה האחרונה ב-2.3%. סקטור הנדל"ן למגורים מהווה חלק חשוב מכלכלת ישראל, הן עבור ההשקעות, הן עבור תקבולי הממשלה ממיסים והן עבור הצריכה, כשריהוט הבית מעורר מעגלים פעילות משניים. בעבר בכל פעם שמחירי הדירות בישראל ירדו, או אפילו התמתנו, בנק ישראל פעל בהפחתת ריבית – ראו גרף, כשסקטור הנדל"ן רגיש מאד לריבית. גם אם בנק ישראל ירצה הפעם להימנע מהפחתת ריבית, עדיין יהיה לו מאד קשה להצדיק העלאה".


בהתייחסות לשקל מציין כהנוביץ כי "השקל - למרות ההיחלשות בשבוע החולף, הכוחות הבסיסיים כנראה תומכים בהתחזקות – השקל נחלש בשבוע שעבר בצורה בולטת מול בעיקר הפאונד הבריטי והדולר, אך נראה שהמומנטום להתחזקות שלו עדיין איתנו, כשאת עיקר החולשה ניתן להסביר בהתחזקות הפאונד בעולם, לאור התפתחויות בברקזיט, ובדולר, לאור התפתחויות במלחמת הסחר. ההיחלשות הפרטנית של השקל הגיעה בעיקר לאחר פרסום מדד המחירים הנמוך לחודש דצמבר, שהפחית ממתווה הריבית הצפוי. כלומר, ללא התפתחויות חדשות ה"דיפולט" של השקל כיום נראה להתחזקות".


כמו כן, מתייחס כהנוביץ לאינפלציה בישראל: "להערכתנו האינפלציה ב-2019 תסתכם בכ-0.7%, וזאת למרות שורה של העלאות או סיכוני העלאות מחירים ממשלתיות, כגון ביטוחי רכב, שינוי מיסוי ירוק על רכבים, חשש מהעלאת מע"מ, העלאת מיסוי לטבק ועוד"

בהתייחסותו לשוק העולמי אומר כהנוביץ: "על הצמיחה Over Rated– להערכתנו סיום מלחמת הסחר, אם תתממש, לא תתרום לצמיחה העולמית בצורה משמעותית. להערכתנו רוב האטה שנראתה בעולם בתקופה האחרונה לא נבעה ממלחמת סחר אלא בעיקר ממיצוי חלקים גדולים ממנועי הצמיחה של המחזור הכלכלי, בניהם החזרה לשוק העבודה, תפוקה שולית פוחתת להשקעות חדשות יחד עם התייקרות עלויות המימון.
על האינפלציה- לפי הערכות הפד המכסים שהוטלו במסגרת מלחמת הסחר תרמו למדד המחירים לצרכן בארה"ב בשנת 2018 כ-30 נ"ב.


בנוסף, חשש מהטלות מכסים נוספים גרר להקדמת הזמנות והגדלת מלאיים, מה שיתכן הוביל דווקא להגדלת הביקוש לחימום נוסף של האינפלציה. כך שסיום של מלחמת הסחר עשוי לדחוף לירידה משמעותית יותר מ-30 נ"ב במדד המחירים לצרכן. אלא שהשפעות מלחמת הסחר על האינפלציה מורכבות יותר. במידה וזאת למשל אחראית להתחזקות הדולר בעולם, לירידת מחיר הנפט או להאטת הכלכלה העולמית יתכן שהשפעתה הכוללת על מדד המחירים לצרכן הייתה דווקא שלילית ולכן סיומה יוביל למהלך של התחממות האינפלציה, למשל דרך מחיר הנפט.


לאחר שקלול הגורמים השונים להערכתנו עיקר הכוחות של סיום מלחמת הסחר יובילו להתקררות האינפלציה, כשאנו מניחים שעיקר סימני ההאטה הכלכלית בעולם, שמסבירים גם את ירידת מחיר הנפט, לא נובעים ממלחמת הסחר. גם בשוק נראה שהתקדמות בשיחות הסחר בשבוע שעבר לא דחפו את ציפיות האינפלציה בארה"ב לעליה כשאלה נותרו כמעט ללא שינוי.


על שוק האג"ח – באופן טבעי תגובה מידית להתקדמות שיחות הסחר היא לאופטימיות שמובילה לעליית תשואות, הן מתוך מעבר לנכסי סיכון והן מתוך ביטחון רב יותר של הבנקים המרכזיים בצמיחה ובהעלאות ריבית. עם זאת, להערותינו כאמור הציפיות להאצה בצמיחה מוגזמות וההשפעות על האינפלציה עשויות להיות להתקררות, מה שלא יאפשר לבנקים המרכזיים להעלות ריבית ויחזיר את התשואות לירידה. לכן עליית התשואות כתוצאה מאופטימיות לסיום מלחמת סחר עשויה להיות הזדמנות להארכת מח"מ".



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il