דיסקונט: דיסקונט ברוקראז' מעדכנים את הצפי לבזן + התייחסות לרגולציה ול-IMO - טלנירי










TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה
> חדשות שוק ההון

דיסקונט: דיסקונט ברוקראז' מעדכנים את הצפי לבזן + התייחסות לרגולציה ול-IMO


דיסקונט
ממשיכים להמליץ בקניה עם אפסייד גבוה

המלצת קנייה עם אפסייד גבוה


צפי לתוצאות בזן

הגם שצפוי דוח נמוך ביחס לאשתקד, מדובר בהמשך קצב מצוין לחברה
בז"ן צפויה לפרסם את דוחותיה ביום ג', ה-13.11 (ראו תחזית בצד שמאל). הרבעון צפוי להיות מושפע לרעה משיפוץ באחד ממתקני הזיקוק ובמיד"ן. בפן החיובי - רמת מרווחי הזיקוק ברבעון הייתה נוחה ומרווח האורל עמד על כ-5.2 דולר. מעבר לכך, מרווחי הסולר המשיכו להיות גבוהים ביחס למרווחי הבנזין. בזן פועלת בעיקר בסולר, ולכן אפקט זה חיובי לה. בתחום הפולימרים התרומה צפויה להצטמצם מעט על רקע עליית מחיר חו"ג. כאשר באים להשוות מול אשתקד, יש לקחת בחשבון כי בזמנו היה דוח חיובי מאוד, מעבר לנורמה, כתוצאה מחוזקה בנתוני הזיקוק שהגיעה על רקע הוריקן הרווי. לכן – העובדה שברבעון צפוי דוח נמוך יותר ביחס לאשתקד, אין בה כדי להרתיע. להיפך - ל-2018 אנו חוזים EBITDA מתואמת של כ-526 מ' דולר, ומדובר בקצב מצוין לחברה.

בפן החיובי המשקיעים יכולים לנשום לרווחה - מרווחי הזיקוק חזרו לרמות הגבוהות
תוצאות הזיקוק מושפעות מהותית ממרווח הזיקוק. שינוי של 1$ במרווח צפוי להביא לשינוי של כ-70 מ' דולר ב-EBITDA. מתחילת השנה מרווח האורל הממוצע עד כה הינו כ-4.4$. בתחילת אוקטובר חלה שחיקה מהותית במרווח כתוצאה בעיקר מעלייה חדה במחירי הנפט. הירידה במחירי הנפט והתאמה במחירי המוצרים לא איחרה להגיע, והמרווחים חזרו לרמות גבוהות. מרווח האורל האחרון עומד על כ-7.3$ לחבית. מדובר ברמה גבוהה, כך שמשקיע שרוצה להיחשף לבז"ן יכול להרגיש נוח במומנטום הנוכחי.


עוד בפן החיובי – למרות הדיונים, אכיפת ה-IMO תכנס בפועל ב-2020 כמתוכנן
ב-2020 צפוי להיכנס תקן דלק הספנות IMO שיוביל לביקוש לסולר על חשבון מזוט עבור ספינות. המשמעות היא צפי לזינוק למשך מספר שנים במרווחי הזיקוק, ובייחוד בסולר. אם תחזיות אלו יתממשו צפוי שיפור חד בתוצאות בזן שחשופה לסולר. לאחרונה ממשלת ארה"ב תמכה בהצעה שהוגשה לתכנית הכוללת כניסה הדרגתית של התקן. תכנית זו הציעה לאפשר לאוניות זמן על מנת לבנות מסננים שממירים מזוט לסולר על גבי האונייה ובכך להימנע מעלייה חדה במחירי הסולר ולכן לפגיעה בצרכנים תוך יצירת אינפלציה. עם זאת, ועידה בנושא שנערכה ע"י הגוף המפקח, ה-MEPC ובחנה הצעה זו, התנגדה לכך באופן רשמי ואף אישרה שלב נוסף לקראת כניסת התקן (ה-CARRIGE BAN).

רגולציה – האמנם? להערכתנו עיקר החשש הוא בפן המסחרי ולאו דווקא בנתונים + בקושי עתידי לממש את תכנית ההרחבה שמלכתחילה לא התחשבנו בה בשווי
בחירתה של קליש רותם לראשות העיר חיפה עלולה להציף תנודות במניה. להערכתנו אם תהיה השפעה, סביר כי היא תהיה בעיקר מסחרית, כתוצאה מכתבות בתקשורת ולאו דווקא פגיעה מהותית בנתונים. בעבר ראינו מספר פעמים לחצים לשנות את מיקומו של בית הזיקוק או לסגור אותו. עם זאת, עד כה לא ראינו מהלכים מהותיים שהתממשו בפועל. זאת כתוצאה מהקשיים הנובעים מהפתרונות שהוצעו עד כה ואשר עדיין צפויים להקשות על כל תכנית ירוקה שתהיה. אלו כוללים בעיקר השפעה על אלפי עובדים, חוסר בטחון אנרגטי ועלות של מיליארדי דולרים לביצוע מהלך מסוג העברת המפעל. כן ייתכן להערכתנו שיהיה קשה יותר להוציא לפועל את תכנית ההרחבה שבזן מתכננת ושאושרה לה כבר בעבר מספר פעמים. עם זאת, מכיוןן שמלכתחילה לא התחשבנו מעולם באפסייד שיכול לנבוע מתכנית זו, אנו לא רואים בכך סיכון להערכת השווי הנוכחית.

ממשיכים להמליץ בקנייה במחיר יעד של 2.3 ₪ – למרות חשש מהשפעה מסחרית, החזרה למרווחים גבוהים, צפי לדיבידנד של כ-6% וצפי ל-IMO ב-2020 תומכים
בשקלול ה-IMO באופן חלקי בלבד (מטעמי שמרנות), אנו ממשיכים להמליץ על בזן בקנייה במ"י של 2.3 ₪ למניה, המגלם כ-30% אפסייד, עם צפי לתשואת דיבידנד של כ-6% השנה. נציין כי גם אם נוריד את התוספת העתידית מ-IMO, נגיע למחיר יעד של כ-1.9 ₪ למניה, המגלם אפסייד של כ-8%. לכן - גם אם התחזיות החיוביות כתוצאה מהתקן לא יתממשו כלל, עדיין משקיעים יכולים להרגיש בנוח בחשיפה למניה.








טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: רח' היצירה 19 רחובות  |  08-9361736  |  info@talniri.co.il