TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> חדשות שוק ההון

יניב חברון מאלומות על הנפילות בשווקים


יניב חברון, האסטרטג הראשי של בית ההשקעות אלומות
אף אחד לא הולך להתנפל על הסחורה כרגע לא בארה”ב, לא באירופה ובטח שלא באסיה

מצ"ב התייחסות לנפילות בשווקים של יניב חברון, האסטרטג הראשי של בית ההשקעות אלומות

אף אחד לא הולך להתנפל על הסחורה כרגע לא בארה”ב, לא באירופה ובטח שלא באסיה. ולמרות שהרבה מנהלי השקעות הגדילו את ההשקעות במזומן בחודשיים האחרונים וחלק קטן מהם אפילו הסיטו משקל ממניות צמיחה, בעיקר ממניות ה-FAANG למניות ערך. כרגע נראה שהם יחכו למחירים אטרקטיביים יותר, במיוחד במניות אלו שמובילות את הירידות בשווקים.


בשלב זה יש מספיק סיבות לאי וודאות שילבו את התיקון בשוק המניות, אבל עדיין אין סיבה אחת מספיק חזקה שתוביל לקריסה פיננסית ומשבר עולמי:
· כלכלת ארה”ב מתחממת, יש כאלה יגידו ייתר על המידה ולכן הפד מעלה ריבית ותשואות האג”ח עולות. אבל גם את זה אסור לקחת כמובן מאליו, יכול להיות שהפד אכן טועה (לפחות מבחינת הנשיא - הוא אפילו השתגע) ולא היה כל כך רע מבחינת ארה"ב לספוג אינפלציה גבוהה מעט למשך שנה שנתיים, לשחוק חובות ולא לבלום צמיחה ע”י העלאת ריבית מהירה מידי. גם הנגידה הקודמת של בנק ישראל חושבת ככה, לפחות מראיון שנתנה לפני מספר שבועות..

· הבנק האירופאי מפחית את רכישות האג”ח שלו בחדות ומתכוון לסיים את הרכישות לחלוטין בדצמבר. אבל בינתיים הוא מגלה “בורות” בשוק האג”ח האיטלקי ובשוק האג”ח הממשלתי באירופה בכלל (כנראה שהוא היה הקונה העיקרי בשנתיים האחרונות) כאשר התשואות שם עולות ואפילו מושכות איתם את התשואות בארה”ב.

· עליית תשואות האג"ח היא מעין משקולת על תמחור המניות שגם מהווה אלטרנטיבה נוספת לשוק המניות. אם עד היום טענו כי הכסף הזול מוביל לתמחור יקר מידי בשוק המניות, אז עכשיו התמחור יהפוך לזול יותר. ובמילים אחרות, עליית תשואות שנובעת מכלכלה חזקה יותר, יכולה להוביל לתיקון של 10% ואולי קצת יותר - אבל לא מפולת.

· יחסי הסחר ארה"ב-סין - כל השוק ציפה לעסקה מחודשת בין ארה"ב-סין, ציפיות שאפילו התחזקו לאחר ההסכם עם מקסיקו וקנדה, אבל בינתיים היחסים מדרדרים, המתח בין שתי המעצמות עולה והפגיעה בכלכלת סין כבר נראית בנתונים. זה מוביל לפגיעה במניות הצמיחה בארה”ב ולפגיעה קשה עוד יותר בשווקים באסיה, שגם ככה מצבם מורע כאשר הדולר והנפט מתחזקים. הסחורה שם אולי נראית אטרקטיבית ברמת מחירים (והיא אכן כך) אבל המשקיעים לא יחזרו לשם בטרם ייחתם הסכם בין ארה”ב וסין, אם בכלל, בזמן הקרוב.



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il