TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> חדשות שוק ההון

משכנתא - כמה זה עולה לך?


משכנתא - כמה זה עולה לך
ריבית העוגן תקבע בין היתר כמה כסף תעלה לכם ההלוואה שלקחתם מהבנק כדי לרכוש דירה. במאמר הבא נסביר מה מרכיב אותה ונביא טיפים לבנייה נכונה של תמהיל משכנתא

מנתוני בנק ישראל עולה שלאורך שנת 2017 נלקחו משכנתאות בהיקף של 53.4 מיליארד ש"ח. על אף שמדובר בירידה של 9% לעומת נתונים דומים מ-2016, ביולי 2018 התבשרנו על שבירת שיא עם משכנתאות בהיקף של 5.5 מיליארד ש". בתוך כך, ב-12 החודשים שעברו בין יולי 2017 ו-2018 נלקחו בממוצע מדי חודש כ-4.6 מיליארד ש"ח במשכנתאות והצפי הוא לגידול נוסף עד סוף השנה.


הבעיה היא שהנתונים הגולמיים לא בהכרח חושפים את העלות האמיתית של משכנתא עבור הלווים. בנוסף, גם שימוש בכלים כמו מחשבון משכנתא לא תמיד מנבא במדויק את ההחזר החודשי כי הוא מושפע משורה ארוכה של פרמטרים. מבין כולם, הפרמטר החשוב ביותר הוא הריבית ולכן בו כדאי להתמקד.


כך נקבעת הריבית בפועל
הריבית מייצגת את המחיר של הכסף שאותו מקבלים מהבנק לשם רכישת הדירה ובתמורה לשעבוד הנכס. באופן עקרוני, יש שני סוגים של ריביות: ריבית קבועה וריבית משתנה. במילים פשוטות, ריבית קבועה נותרת כמו שהיא לכל אורך חיי ההלוואה, בעוד בריבית משתנה היא נקבעת לפי "עוגן" מסוים. העוגן הוא פרמטר אובייקטיבי וידוע מראש לשני הצדדים – וכאשר הוא עולה הריבית עולה באותו שיעור, אך כשהוא יורד הריבית יורדת בהתאם.


כל בנק רשאי לקבוע יחד עם הלקוח עוגן שונה בהתאם לקריטריונים של בנק ישראל. בבחירת מסלול בריבית משתנה, הריבית מתעדכנת לפי העוגן הרלוונטי בנקודות זמן מסוימות שגם הן נקבעות מראש, כמו למשל מדי שנה, שנתיים, חמש שנים וכן הלאה.


הריבית למשכנתא אף פעם לא נקבעת באופן שרירותי. התמחור שלה מושפע מעלות מקורות המימון של הבנק ומהסיכון שהוא נוטל בעצם העמדת ההלוואה: ככל שהעסקה מסוכנת יותר לבנק (כמו לדוגמא במקרים שבהם ההון העצמי שלכם נמוך), כך הריבית תהיה גבוהה יותר. בנוסף, הבנק אוסף מגוון נתונים כדי לבצע את הערכת הסיכון ואף משקלל מודלים סטטיסטיים בהתבסס על מיקום הנכס, המחיר החוזי, ההכנסות שלכם, התחייבויות שיש לכם בבנקים אחרים, נתונים אישיים, תקופת ההלוואה, הרכב ההלוואה, אחוז המימון ועוד.


איזה עוגן הוא המשתלם ביותר?
כבר עכשיו צריך להדגיש שאין מסלול משכנתא אחד שמתאים לכולם או עוגן מושלם שבו בהכרח צריך לבחור. הסוד בנטילת משכנתא הוא לתכנן אותה לטווח ארוך, להתייעץ עם אנשי מקצוע ולבחור רק את התמהיל שמתאים לכם.


לבסוף, מומלץ לשמור על גמישות בביצוע שינויים בהלוואה כי אולי תרצו למחזר אותה בעתיד ולפזר כמה שיותר את הסיכונים. כמו כן, צריך להכיר את מגבלות בנק ישראל ולבדוק מה יקרה ליתרת ההלוואה לאורך זמן.



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il