TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> חדשות שוק ההון

"בעוד 25 שנה נזדקק לפי 4 דירות"


ניר שמול- מנכל חברת שניר. צילום תומר פדר
נתוני רשות האוכלוסין והגירה שפורסמו בערב השנה החדשה תשע"ט חושפים את הקשר לנדל"ן

לדברי ניר שמול, מנכ"ל חברת שניר:

"בעוד 25 שנה מהיום נזדקק לפי 4 דירות", כך טוען ניר שמול, מנכ"ל חברת שניר, המתמחה בשיווק נדל"ן למגורים ולמסחר, בארץ ובחו"ל.
מנתוני הרשות שפורסמו אמש, חושפים את עומק המשבר בענף הנדל״ן: בשנת בתשע"ח נולדו 168,441 תינוקות. 24,496 עולים חדשים הגיעו לישראל, 61,181 זוגות התחתנו ו-24,868 התגרשו. 41,165 ישראלים הלכו לעולמם בשנה החולפת.

מנתוני רשות האוכלוסין, עולה כי נרשמה עלייה במספר התינוקות שנולדו, עלייה במספר העולים החדשים ובמספר המתגרשים. ירידה נרשמה במספר הנישאים והנפטרים.


מנתונים אלו, אנו מבינים את הפער הגדול הקיים במדינת ישראל בנושא ההיצע, הביקוש ואת הסיבה המרכזית לעליית מחירי הדיור ב 13 השנים האחרונות. כשהנתונים הם, שכל ישראלי שלישי מתגרש, זה מצריך דירה נוספת לכל בית אב. וכאשר 25,000 עולים חדשים הגיעו לישראל, נדרשו עוד כ- 10000 דירות חדשות בשנה החולפת.


לעומת זאת, התחלות הבנייה לפי נתוני הלמ"ס, ירדו בשנה החולפת לכיוון ה- 46,000 דירות חדשות. כלומר הנתון של כמות הדירות החדשות הנבנות, תואם יחסית לכמות הנפטרים. מזה אנו למדים, שבעוד 25 שנה, כאשר הילדים שנולדו בשנת 2018 יזדקקו לדירות, עלולה להיווצר בעיה, זאת אם מדינת ישראל לא תשכיל, ותתחיל לבנות מעכשיו ערים חדשות. הדגש הוא על ערים ולא שכונות חדשות, כי אחרת אנחנו נהיה בפער שאינו ניתן לגישור.


המחירים עולים כי אין דירות, וכי אין הבנה לצורכי השוק. הקרקע מתייקרת מכיוון שכמות הדירות הנדרשת עולה משמעותית על הכמות הנבנית. לא ראיתי שום התייחסות לכך במאמצים של הממשלה להוריד את מחירי הדיור. ישו צורך בהרבה יותר דירות, מכיוון שהישראלים מביאים לעולם הרבה יותר ילדים, מתגרשים יותר, וישנה עלייה ממדינות העולם בגלל האנטישמיות הגוברת ובגלל חוזקה של הכלכלה הישראלית, המושכת יהודים לעלות ארצה. זאת לעומת היחלשות הכלכלות בחלק ממדינות המוצא של העולים לישראל.
ואנחנו? בונים פחות משנה הקודמת. (התחלות הבנייה לפי הלמ"ס של 2017, לעומת 2016 הן בירידה מ- 53,900 ל- 46,300 דירות).


במקום שתהיה עלייה בהתחלות הבנייה, בכדי להתמודד עם הגידול הענקי באוכלוסין, מה שקורה בפועל, הוא שבונים פחות, הרבה הרבה פחות ממה שצריך.
אני מציע לממשלה, להכריז כבר היום, על תכנית חירום לאומית שתקרא "ישראל 2050" עם יעד של 4 מיליון דירות חדשות עד לתאריך זה. התחזיות בפועל המדברות על יעד של כ-2 מיליון דירות ב-30 השנה הקרובות, אינו רלוונטי עוד ולא מתאים לצרכים הרלוונטיים של מדינת ישראל העכשווית. מדובר ביעד פרה היסטורי שאינו לוקח בחשבון את הגידול האדיר באוכלוסייה, את הירידה בתמותה ואת שיפור ברפואה ועליית ושיעור הגירושין.


מדינת ישראל היא המדינה עם הכי הרבה ילדים במדינות ה OECD , עם מדע מפותח, סטארט אפ ניישן שמייצאת טכנולוגיה גבוהה לכל מדינית העולם. אך בפועל בשוק הנדל״ן מתנהגת כמו עיוורת. עיוורת לנתונים, למצב ולמציאות.


יש להקים במקביל וועדה בהשתתפות מומחים ועתידניים הקשורים לא רק בשוק הנדל"ן בישראל, אלא מומחים בתחום ההגירה והאוכלוסייה, זאת בשביל לתת מענה אמיתי, חכם נכון ומהיום לצורך העז והאדיר בדירות חדשות ובהקמת ערים חדשות .
עד שהנושא לא יטופל, מחירי הדירות בישראל ימשיכו לעלות ובאחוזים גדולים יותר. כל זאת עד להדבקת הפער האדיר בין הביקושים להיצע.





טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il