TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> חדשות שוק ההון

רשות ניירות ערך העניקה רישיון חברה חדשה בתחום מימון ההמונים מבוסס הון


טוגדר
הבידול של "טוגדר": מיזמים בוגרים; מודל השקעות ייחודי וצוות יועצים בכירים המגדיל את הביטחון למשקיע

• מה הם יעשו אחרת? טוגדר השקעות המונים הרכיבו צוות יועצים המורכב מבכירים בענפי ההיי-טק, הפיננסים והמשפטים הכולל בין השאר, את האלוף במיל' עוזי מוסקוביץ, לשעבר ראש אגף התקשוב; רו"ח איריס שטרק; דורון ליבשטיין, לשעבר סמנכ"ל בכיר במיקרוסופט אירופה; עו"ד (דר') נמרוד קוזלובסקי ועו"ד אפרת צור, אשר יילוו את החברה מטעם הרצוג פוקס נאמן.

• כיצד זה יעבוד? בשלב הראשון, טוגדר תערוך סבב גיוס ראשוני בקרב מועדון משקיעים של טוגדר; בשלב השני – טוגדר תיפתח למימון המונים בקרב הציבור הרחב באמצעות "רכז הצעה".

• יו"ר החברה, רו"ח שוקי כהן שרת: "הבנו כי הדרך הטובה ביותר לגייס הון משמעותי מהציבור למיזמים וחברות סטארט-אפ היא באמצעות שילוב משקיעים מובילים ומתוחכמים לצד משקיעי ההמון".

• מנכ"ל החברה, אלעד שמש: "ההון שבידי הציבור הישראלי גדול יותר מההון של הקרנות. המודל שלנו יפתח בפני הציבור אפשרויות ייחודיות להשקעה, ללא צורך בהון רב מאוד ומנגד יאפשר לחברות פורצות דרך להגשים את חזונן".

• האלוף במיל' עוזי מוסקוביץ, אשר כיהן כראש אגף התקשוב בצה"ל: "מימון המונים הפך לכורח המציאות. לאור רמות הסיכון הנמוכות שקרנות ההון סיכון לוקחות כיום, ניתן למחוק את המילה 'סיכון' משמן" >> "נעשה ככל יכולתנו כדי לבדוק שלחברות המגייסות קיימת טכנולוגיה טובה, צוות בשל וסיפור עם פוטנציאל מסחרי"

• החברות הראשונות בפורטפוליו: הפיתוח החדש של מייסד ReWalk הציבורית דר' עמית גופר; והמחשוב הלביש, מציל החיים, של פרופ' סמי ויסקין, מנהל היחידה לאשפוז קרדיולוגי באיכילוב, לו מייעץ גם ישראל מקוב, לשעבר מנכ"ל טבע.

רשות ניירות ערך העניקה בימים אלה רישיון לחברה חדשה בתחום מימון ההמונים – חברת טוגדר. אף שבהתאם לרישיון, טוגדר כבר רשאית להציע לציבור הרחב השקעות הון וחוב, בצוות המוביל את החברה מגלים איפוק – והחליטו לעשות את הדברים אחרת.

בשלב המיידי מתכוונים בטוגדר לפתוח את ההשקעה במיזמים למועדון המשקיעים של טוגדר עד 35 ניצעים ולמשקיעים מתוחכמים בלבד, בהתאם לחוק ניירות ערך. לאחר שהמשקיעים "המתוחכמים" יותר יצביעו ברגליים ויחליטו להשקיע את כספם במיזמים הראשונים שיוצעו, תעבור החברה לשלב השני. במסגרת זאת, טוגדר תציע גם לציבור הרחב להשקיע את הונו במיזמים נבחרים.

בפלטפורמת המימון התלבטו כיצד להעניק לציבור המשקיעים מידה רבה יותר של ביטחון בהשקעתם. הפתרון שעליו הוחלט: צוות יועצים בכירים הכולל Advisory Boardומנטורים, לצד שיתופי פעולה אסטרטגים עם גופים כמו פירמת הייעוץ הכלכלי Deloitte, שתפקידם לייעץ לחלק מהמיזמים המגייסים באמצעות החברה. בחברה מדגישים כי האדוויזורי לא יבצע בדיקות נאותות אלא יצביע על אלו שהם בעלי פוטנציאל, תוך מתן ליווי וייעוץ.

בין הבכירים שגייסו טוגדר לפאנל הבכירים המייעץ: האלוף במיל' עוזי מוסקוביץ, מי שכיהן כראש אגף התקשוב בצה"ל; רו"ח איריס שטרק, מבכירות רואות החשבון בישראל, אשר תשמש גם כדירקטורית עצמאית; פרופ' אהוד רענני, מנהל מערך ניתוחי הלבבמרכז הרפואי שיבא בתל-השומר; דורון ליבשטיין, לשעבר סמנכ"ל בכיר במיקרוסופט אירופה. כמו כן, ילוו את החברה עו"ד (דר') נמרוד קוזלובסקי ועו"ד אפרת צור, שותפים בהרצוג פוקס נאמן אשר מלווה את החברה.

טוגדר הוקמה על ידי קבוצת יזמים בעלי רקע וניסיון רב בתחום ההיי-טק, הפיננסים והשיווק. רו"ח שוקי כהן שרת, ממייסדי החברה ויו"ר הדירקטוריון, מומחה בתחום הפיננסים וההיי-טק ואף לקח חלק בגיבוש התקנות למימון ההמונים. בעבר, ניהל כהן שרת את קבוצת החממות מעין ונצ'רס אשר עסקה בהשקעות בהיי-טק; אלעד שמש, המשמש גם כמנכ"ל החברה הינו מומחה לאסטרטגיה ופיננסים בתחום ההשקעות, אשר ליווה בשנים האחרונות שורה ארוכה של גיוסי הון למיזמים בארץ ובחו"ל; לירן פלג, דירקטור וממייסדי החברה, מנהל את בסט-טריידר, חברה המובילה בתחום שיווק שירותי מסחר בשוק ההון; וליאור אלקן, מנהל השקעות טכנולוגי בכיר, יוצא קרן ההון סיכון גלילות קפיטל. כמנהל שיווק ופיתוח עסקי משמש אלון אוסטרוביצקי אשר בתפקידו האחרון ניהל מערכי גיוסי הון בעולמות החדשנות והנדל"ן באירופה.

לדברי יו"ר החברה, שוקי כהן שרת, "העבודה מול חברות הזנק במסגרת ניהול קבוצת החממות הטכנולוגיות חשפה בפני את הקושי האמיתי של החברות, ובכללן חברות מצוינות, לגייס כספים. זאת, למרות היותנו מדינה מובילה בהיי-טק העולמי, ועל אף רצונם של משקיעים רבים לקחת חלק בהצלחת ההיי-טק הישראלי ולהשקיע חלק מכספם בהשקעות אטרקטיביות. עובדה זו הובילה אותי לחקור לעומק את עולם השקעות ההמונים מבוסס הון, אשר בשנים האחרונות הציג הצלחה פנומנלית במדינות המערביות המובילות".
מנכ"ל טוגדר, אלעד שמש, מסביר כי בשנה האחרונה החברה שקדה על "פיתוח פלטפורמה מקצועית אשר תנגיש לציבור השקעות אטרקטיביות שהיו עד היום חסומות בפניו."ההון שבידי הציבור הישראלי גדול יותר מההון של הקרנות. המודל שלנו יפתח בפני הציבור אפשרויות ייחודיות להשקעה, ללא צורך בהון רב מאוד ומנגד יאפשר לחברות פורצות דרך להגשים את חזונן".

בימים אלה, קיבלו בחברה את רישיון רשות ניירות ערך, המתיר להם להציע לציבור השקעות כ"רכז הצעה" – מדובר, למעשה, ברישיון להפעיל פלטפורמה המאפשרת לציבור להשקיע אלפי שקלים במיזמים שונים בתמורה להון מניות, בניגוד להשקעות שמקנות מוצר כזה או אחר (כפי שנעשה באתרים קיקסטארטר, אינדיגוגו). ואולם, שמש מציין כי הם "מעדיפים לבנות מודל שיקנה ביטחון בהשקעות בהתבסס על משקיעים מובילים ומתוחכמים בטרם הפנייה למשקיעי ההמון".

"בחודשים האחרונים הייתה לנו הזדמנות לבחון את הפעילות של כל השחקנים הפעילים בארץ בתחום. גילינו כי במקרים רבים, פרויקטי גיוס למיזמי היי-טק אשר אינם נשענים על קבוצת משקיעים איכותית - לא מצליחים להגיע ליעדי הגיוס והכסף מוחזר לציבור. מכאן הגענו למסקנה כי הדרך הטובה ביותר לגייס הון מהציבור היא באמצעות שילוב בין משקיעים מובילים ומתוחכמים לצד משקיעי ההמון הרחב. לא בכדי התקנות מאפשרות את הגדלת סבב הגיוס למיזם כשהשקעה מובלת על ידי משקיע מוביל", אומר המנכ"ל אלעד שמש.

חברה אשר תרצה לגייס באמצעות טוגדר, לאחר שעברה את וועדת ההשקעות של החברה, תיבחן גם על ידי חבר, אחד או יותר, ב-Advisory Board – פאנל הבכירים שטוגדר הרכיבו ושתפקידו, בין השאר, יהיה לסייע בבחינת המיזמים המבקשים לגייס באמצעות החברה. בטוגדר מדגישים כי, האדוויזוריבורד לא יבצע בדיקות נאותות למיזם ותפקידו יהיה "לסנן" מיזמים ולהצביע על כאלו שהם בעלי פוטנציאל.

לדברי האלוף במיל' עוזי מוסקוביץ, מי שכיהן כראש אגף התקשוב בצה"ל בין השנים 2011 - 2016: "אף שאין פה ערובה להצלחה, נעשה ככל יכולתנו כדי לבדוק שלחברות המוצעות להשקעה קיימת טכנולוגיה טובה, צוות בשל ומנוסה וסיפור בעל פוטנציאל מסחרי מצליח. מימון המונים הפך לכורח המציאות. לאור רמות הסיכון הנמוכות שקרנות ההון סיכון לוקחות כיום, ניתן למחוק את המילה 'סיכון' משמן".

מי הם המיזמים שמגייסים כיום באמצעות טוגדר? כרגע מתמקדים בטוגדר במספר מיזמים מובילים. זאת, לדברי המנכ"ל שמש, "בשל התשומות הגבוהות שמשקיעה הפלטפורמה בכל מיזם שנבחר. לאחר סינון קפדני, אנו יושבים עם הצוות המוביל של החברה, מנסים להבין האם מדובר במיזם שמציע פתרון אמיתי לבעיה אמיתית. האם יש לו סיכוי לכבוש קהלים רחבים? האם המיזם יהיה מספיק ברור למשקיעים? האם הצוות מספיק בשל ומנוסה? האם השוק של המוצר מספיק מעניין? ובעיקר, האם המיזם יצליח להניב תשואה טובה למשקיעים? אנו לא ממהרים להחתים אף אחד. מיזמים רבים מופתעים מהיסודיות ומרמת המחקר שאנו מבצעים טרם כניסה לפעילות איתם. אלו שמגיעים עד הסוף – הם באמת אלו שאנו מאמינים ביכולת שלהם לעשות הבדל ולהתפתח. במקרים רבים מדובר בחברות שכבר עברו סבבי גיוס משמעותיים, ואנו גם נותנים העדפה לחברות שגייסו מהמדען הראשי ובמקביל ממשקיע מתוחכם, כך שהן מגיעות אלינו בשלות יותר, כשהן פונות אל הציבור כחלק מסבב גיוס רחב יותר", אומר שמש.

המיזם הראשון שמשיק בימים אלה קמפיין גיוס ביחד עם טוגדר הוא UPnRIDE – שמאחוריו עומדים מייסדי ReWalk, השלד הרובוטי שמאפשר למשותקים לעמוד וללכת. בעקבות הצלחת המיזם והנפקתו בנאסד"ק ב-2014, פיתחו מייסדי החברה, דר' עמית גופר ואורן תמרי, מיזם חדש: כיסא גלגלים רובוטי חכם, אשר לראשונה בעולם מאפשר ניידות מלאה במצב עמידה למשותקים מהצוואר ומטה ולמוגבלי תנועה.

אלגוריתמים מורכבים שפותחו במשך שנים רבות, (בהם פטנטים רשומים ברחבי העולם, כולל המזרח הרחוק וארה"ב), יוצרים מערכת איזון אוטומטית לכיסא, שבלחיצת כפתור מאפשרת מעבר מישיבה לעמידה ותנועה עצמאית בעליות, בירידות, או בתנאי שטח אחרים. בין המשקיעות בחברה, קרן OurCrowd שכבר הביעה את אמונה בחברה עם השקעה עוד בשלביה הראשונים. משקיעי טוגדר יקבלו הזדמנות להשלים את סבב הגיוס של החברה לאחר שהושקע בה סכום מהותי.

המיזם השני הואCardiacSense, פתרון רפואי מתקדם ומוכח קלינית, כולל לא מעט פטנטים מהפכניים שכבר אושרו בארץ ובעולם. מדובר בשעון יד חכם המספק ניטור רציף של מערכת הלב ולחץ הדם של המשתמש לאורך 24 שעות היממה. במקרה של הפרעות קצב לב, כגון פרפור, דום לב, או ירידה דרמטית בלחץ דם, השעון שלCardiacSense שולח התראה מידית הכוללת מידע רפואי למי שהמשתמש הגדיר, וזאת כדי לזרז את ההתערבות הרפואית הנדרשת במהירות במצבים אלו. בין מייסדיCardiacSense נמצאים פרופ' סמי ויסקין, מנהל היחידה לאשפוז קרדיולוגי במרכז הרפואי ת"א (איכילוב) ואלדד שמש, לשעבר ראש תכנית הלוויין של חיל האוויר וסמנכ"ל הנדסה בספייסקום (מפתחת לווייני "עמוס") לצד בכירים נוספים, בהם ישראל מקוב, לשעבר מנכ"ל טבע. משקיעי טוגדר יקבלו הזדמנות להפוך לבעלי מניות כחלק מסבב הגיוס בו הושקע גם סכום מהותי על-ידי משקיעים מתוחכמים.

צוות טוגדר

קרדיט צילום: מאי בינסטוק



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il