TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> חדשות שוק ההון

אנלייט חתמה על הסכם לרכישת הזכויות בפרויקט אנרגיית רוח בספרד בהספק כולל של 300 מגה-וואט


אנלייט
ההכנסות הצפויות מהפרויקט הנן כ- 34-40 מיליון אירו לשנה ב- 10 השנים הראשונות ובהמשך התקופה ההכנסות צפויות לנוע בטווח שבין 40-50 מיליון אירו לשנה

מיזם מובילים השלים בהצלחה את מלוא מסגרת ההשקעה שנקבעה עבורו בסך 125 מיליון אירו


גלעד יעבץ מנכ"ל אנלייט מסר: " הפרויקט בלה-מנשה, ספרד, מהווה קפיצת מדרגה נוספת בפעילות הליבה של אנלייט בפיתוח חוות רוח גדולות ונעשה בו שימוש בניסיון הרב שצברנו בתחום זה באירופה. מדובר באחת מחוות הרוח הגדולות והמפותחות בספרד, אשר מתוכננת למכור את החשמל הנקי המיוצר בה לצרכנים גדולים במחירים הנמוכים ממחירי החשמל בשוק הספרדי. אנלייט תיכנס לעמדת הובלה בשוק החדש המתפתח בעולם, שבו טורבינות רוח לא רק שאינן צורכות סובסידיות, אלא אף מוכרות את החשמל בזול יותר מאנרגיה גרעינית ומתחנות גז טבעי. בכך אנרגיית הרוח תביא הן להפחתת זיהום האוויר והן להוזלת יוקר המחיה באירופה, ובהמשך גם בישראל"


הפרויקט אינו תלוי בסובסידיות ממשלתיות ומתבסס על מכירת חשמל בתנאי שוק
אנלייט אנרגיה מתחדשת מדווחת על חתימת הסכם לרכישת מלוא הזכויות בפרויקט אנרגיית רוח בספרד, המצוי בתהליכי פיתוח מתקדמים, בהספק כולל של כ- 300 מגה-וואט. פרויקט Gecama, המצוי באזור Castilla-La Mancha בספרד, צפוי לכלול כ-80 טורבינות. ההספק המותקן עשוי לגדול לכ- 315 מגה-וואט, בכפוף לקבלת אישורים שונים.


על פי הערכות ראשוניות, עלות ההשקעה העתידית הכוללת בפרויקט נאמדת בסך של כ310-350 מיליון אירו, מתוכה כ- 20-30 מיליון יורו בגין רכישת המניות והזכויות בפרויקט והיתרה לצורך השלמת הפיתוח ועלות ההקמה הכוללת של המיזם. החברה מעריכה כי שיעור ההון העצמי הנדרש לפרויקט יעמוד על כ- 40%-50% מעלות ההשקעה הכוללת. ההכנסות הצפויות בגין הפרויקט ב- 10 השנים הראשונות הינן כ- 34-40 מיליון אירו לשנה, בהתבסס בעיקר על הסכמי מכירת חשמל PPA)) מסחריים. בהמשך התקופה, ההכנסות צפויות לנוע בטווח שבין 40-50 מיליון אירו לשנה, כתלות במחירי השוק של החשמל, ובתמהיל מכירות החשמל של המתקן, שצפוי להתחלק בין מכירה ישירה במחירי שוק לבין מכירה בהסכמי PPAמסחריים.


הפרויקט מצוי בשלבי פיתוח מתקדמים והשלים תסקיר סביבתי, תכנית מאושרת (תב"ע), קבלת תנאי חיבור לרשת והשגת מרבית הזכויות בקרקע, כאשר השלבים שנותרו להשלמת הפיתוח כוללים הוצאת היתרי בניה והשלמת הבטחת הזכויות בקרקע ליתרת שטחי הטורבינות ולתוואי קווי החשמל. במסגרת הוצאת היתרי הבניה בכוונת החברה לבצע אופטימיזציה תכנונית, שצפויה לאפשר הקמת טורבינות מתקדמות, לשם מקסום תשואת הפרויקט.


להערכת החברה תהליכי הפיתוח והסגירה הפיננסית של הפרויקט יושלמו בטווח שבין 12-18 חודשים. מועד ההפעלה המסחרית של הפרויקט מוערך לשנת 2021.


אנרגיה מתחדשת היוותה כ-34% מכלל ייצור החשמל בספרד בשנת 2017, ולפי הערכות ממשלת ספרד צפויה להגיע לכ-67% מכלל ייצור החשמל ב-2030. שוק אנרגיית הרוח בספרד הינו בשל ומפותח, כאשר אנרגיית הרוח מהווה מקור ייצור משמעותי ביותר, עם הספק מותקן של כ-23 ג'יגה-וואט. לאור ירידה במחירי טורבינות רוח ושיפורים טכנולוגיים, אנרגיית רוח מהווה כיום אחד ממקורות הייצור הכדאיים בספרד ללא צורך בסבסוד. על מנת לעמוד ביעדי ממשלת ספרד ל-2030, הספק אנרגיית הרוח צפוי לגדול לפי הערכות שונות בכ-17-20 ג'יגה וואט נוספים.


פרויקט Gecama אינו תלוי בסובסידיות ממשלתיות, ומתבסס על מכירת חשמל בתנאי שוק, כאשר מרבית החשמל המיוצר מהפרויקט ב-10 השנים הראשונות לכל הפחות צפוי להמכר במסגרת הסכמים למכירת חשמל PPA מול צרכנים גדולים ו/או גופים מסחריים בעלי דירוג אשראי גבוה, המבטיחים מחיר ידוע מראש לתקופת ההסכם ו/או הגנה על מחירי מינימום למכירת החשמל. החברה מצויה במו"מ עם מספר גופים לקידום הסכמים מסוג זה.


בכוונת החברה לקבל מימון במתווה Project Finance לפרויקט. החברה מצויה בדיונים ראשוניים עם מספר מממנים מקומיים ובינלאומיים קשר עם מימון הפרויקט.
הפרויקט מוחזק על ידי קבוצה של יזמים מקומיים, שנעזרה בגופי תכנון מקצועיים לפיתוחו. בהתאם להסכם הרכישה, תירכשנה בשלבים מלוא המניות בחברה המחזיקה כיום בזכויות בקרקע עבור הפרויקט ובזכויות לקבלת היתר בניה ורישיון ההפעלה בגינו, תמורת סך כולל של כ-20-30 מיליון אירו, בהתאם לאבני דרך ומנגנוני התאמה שנקבעו בהסכם.


ההשקעה בפרויקט תבוצע בחלקה, בהיקף של כ-20% מההחזקות, באמצעות מיזם "מובילים" בהובלת אנלייט וגופים מוסדיים, לאחר שהשקעה בהיקף זה בפרויקט אושרה תחת מסגרת ההשקעות של מובילים. בכך למעשה השלים מיזם מובילים בהצלחה את מלוא מסגרת ההשקעות שנקבעה עבורו בסך 125 מיליון אירו, וזאת לאחר שבתקופת ההשקעה בוצעו השקעות בפרויקטים באירלנד, קרואטיה, סרביה, הונגריה וכעת ספרד.


החברה בוחנת שילוב גופים מוסדיים נוספים בהשקעות בהון המיזם, בחלופות שונות אך לא יותר משיעור של כ-75% מההון העצמי הדרוש לפרויקט, ומצויה במו"מ ראשוני עם מספר גופים בנושא. על פי מדיניות החברה, היא תמשיך להחזיק ב- 100% מזכויות הניהול של המיזם.

חברת אנלייט אנרגיה מתחדשת, הנסחרת במדד תל אביב 125, היא מהמובילות בישראל בייזום, פיתוח, מימון, הקמה והפעלה של מיזמים לייצור חשמל נקי ממקורות אנרגיה מתחדשת. החברה פועלת כיום בישראל ובאירופה. במהלך השנתיים האחרונות הקימה ו/או השקיעה החברה בלמעלה מ- 130 פרויקטים, בהספק כולל של מעל 350 מגה ואט. החברה נהנית מצבר הכנסות הולך וגדל הבנוי מהסכמים ארוכי טווח למכירת החשמל במתקניה הקיימים, ובמקביל מפתחת פורטפוליו משמעותי של פרויקטים נוספים בעלי פוטנציאל מימוש בעתיד.



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il