TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> חדשות שוק ההון

אבגול מדווחת על תוצאותיה לרבעון הראשון של 2018


אבגול
חברת אבגול, מובילה עולמית בפיתוח, ייצור ושיווק בדים לא ארוגים (Nonwoven) עבור חיתולים לילדים ולמבוגרים, מוצרי היגיינה נשית ומגבונים, דיווחה אמש על תוצאותיה הכספיות לרבעון הראשון של 2018

בסמוך לפרסום תוצאות הרבעון, דיווחה אבגול לבורסה לניירות ערך בת"א כי נחתם הסכם שבמסגרתו בעלת השליטה HFH International BV ("HFH") תמכור את מניותיה, המהוות 50.76% מהון המניות של החברה לשותפות Indorama Ventures Public Company Ltd. במקביל, לאומי פרטנרס, בעלת מניות נוספת, התקשרה אף היא בהסכם עם Indoramaלמכירת מניותיה באבגול ,המהוות 14.96% מהון המניות של החברה.


השלמת עסקת המניות כפופה לקבלת אישורים רגולטוריים, אשר צפויים להתקבל ב-120 ימים הבאים. בזמן זה אנו ממשיכים לפעול באופן רגיל, בייצור ומכירה של בדים לא ארוגים ברמה בינלאומית.


Indorama Ventures Public Company Ltd, חברה ציבורית הנסחרת בתאילנד Bloomberg ticker) IVL.TB) וחברה במדד דאו ג'ונס לקיימות, היא אחת מהיצרנים המובילים בעולם של מוצרים פטרוכימיים.
לחברה פעילות ייצור באפריקה, אסיה, אירופה וצפון אמריקה. הפורטפוליו של החברה כולל קטגוריות של מוצרים חיוניים ומוצרי ערך מוסף (HVH) העשויים מפולימרים, אריגים ומארזים, המשולבים באופן סלקטיבי עם אתילן אוקסייד, Glycols ו-PTA המיוצרים בייצור עצמי במקומות בהם יש כדאיות כלכלית לכך.

במוצרים של החברה נעשה שימוש בתעשיית מוצרי הצריכה המתכלים ולתעשיית הרכב, לייצור מוצרים דוגמת משקאות (בקבוקים וכו'), מוצרי היגיינה וטיפול אישי, צמיגים ואביזרי בטיחות. החברה מעסיקה כ-15 אלף עובדים ברחבי העולם ודיווחה ב-2017 על הכנסות של כ-8.4 מיליארד דולר.
מטה החברה ממוקם בבנגקוק, תאילנד, ולחברה אתרי פעילות ברחבי העולם באזורים הבאים:
אירופה, המזרח התיכון ואפריקה: הולנד, גרמניה, אירלנד צרפת, בריטניה, איטליה, דנמרק, ליטא, פולין, צ'כוסלובקיה, לוקסמבורג, ספרד, טורקיה, ניגריה, גאנה, פורטוגל.
צפון אמריקה: ארה"ב, מקסיקו וקנדה.
אסיה: תאילנד, אינדונזיה, סין, הודו, הפיליפינים ומיאנמר.


מר אלוקה לוהיה (Aloke Lohia), מנכ"ל קבוצת Indorama Ventures התייחס לרכישה:
"אנו שמחים על ההזדמנות הנדירה לצרף את אבגול למשפחת Indorama Ventures, המהווה צעד גדול בהרחבת הפרוטפוליו של HVA. באמצעות רכישה זו אנו מצרפים חברה בעלת אחיזה חזקה ואופק צמיחה מבטיח, בתחום בעל זיקה גדולה לפעילותנו.


אבגול כבר ביצעה מספר השקעות משמעותיות לשם הגדלת פעילותה באמצעות הגדלת כושר הייצור והפריסה הגיאוגרפית, ואנו מקווים לקצור את הפירות ולסייע לחברה להגיע לגבהים חדשים. אבגול בנתה בסיס לקוחות, יכולות משלימות ונוכחות משמעותית בשווקים בעלי שיעור צמיחה גבוה, ובשיתוף עם הנוכחות הבינלאומית של Indorama Ventures, תיווצר הזדמנות חזקה ליצירת ערך מוסף לכל לקוחותינו".

הנהלת אבגול שמחה על האפשרות להיות חלק מקבוצת Indorama Ventures ומאמינה שזה יוסיף לחיזוק חברתנו המצליחה ויאפשר לנו להמשיך להתפתח ולהוסיף ערך לבעלי המניות והלקוחות הקיימים והעתידיים ברחבי העולם.

מנכ"ל החברה, דיויד מלדרם התייחס לתוצאות הרבעון הראשון של השנה:
"אנו שמחים לדווח על תוצאות הרבעון הראשון של 2018. במהלך הרבעון הראשון המשכנו להתמקד בקבלת אישורי ייצור סדרתיים מלקוחותינו למוצרים חדשים והאצת התפוקה בקווי הייצור החדשים. ברבעון ראשון המשכנו במגמת הצמיחה בכמות הנמכרת עם גידול של 6.75% בהשוואה לרבעון ראשון של 2017, וגידול במכירות של 13.4%. החברה מתמקדת בהמשך הרחבת בסיס לקוחותיה והגדלת המכירות, לצורך ניצול קיבולת הייצור הנוספת חדשה, ואנו מתקדמים בפעילויות אלו.


סיימנו בתהליך הקוואליפיקציה לכל המוצרים עם הלקוח המרכזי שלנו בהודו, והיקף המכירות והייצור שלנו באתר זה גדלים בהתמדה. בנוסף, באתר בדימונה, נכון ליום לפרסום הדוח נמשכת מגמת הגידול בהיקף הייצור והמכירות , וזאת לאחר השלמת הקוואליפיקציה של מוצרים עבור לקוחות חדשים במהלך הרבעון. בהתייחס לאתר הייצור בצפון אמריקה, אנו מעודדים מההתקדמות החיובית ביעילות התפעולית שלנו באתר זה.


יחד עם זאת, עם תחילת פעילות הייצור המסחרית של קווי הייצור החדשים, אנו נושאים עלויות תקורה נוספות הנובעות בעיקר מעלויות שכר עבודה המיוחסות לקיבולת הייצור הלא מנוצלת, שיימשכו עד למועד בו הקיבולת תנוצל במלואה. עניין זה השפיע באופן שלילי על התוצאות שלנו ברבעון ראשון של 2018.

סיימנו בהצלחה את המו"מ עם לקוח עיקרי שלנו שחתם על הסכם אספקה לשנתיים בצפון אמריקה והסכם לשנה אחת באזורים אחרים. ההסכם כולל הגדלה בכמות הנמכרת לאותו לקוח ברחבי העולם, אולם דרש הפחתה מסוימת במחירי המכירה, בעיקר בצפון אמריקה. אנו פועלים כדי לצמצם באופן חלקי את ההשפעה של הפחתת מחיר המכירה באמצעות שיפורים ביעילות התפעולית, שינויים בתמהיל המוצרים ורכישה משופרת של חומרי גלם .

בהתייחס לצד התפעולי, היקף הייצור ברבעון הראשון של 2018 עלה ב-11.6% בהשוואה לרבעון ראשון 2017, בעיקר בשל קו הייצור החדש בהודו, אשר החל בפעילות מסחרית בינואר 2018, והגדלת היקף הייצור בקו בדימונה אשר החל את פעילותו המסחרית הראשונית בספטמבר 2017.


היקף הייצור בדימונה וברקן ביחד גדל במעל 2000 טון בהשוואה לרבעון הראשון של 2017.
המכירות בדימונה ובהודו מתוכננות לגדול בחודשים הקרובים, זאת כאשר אנו ממשיכים בתהליך הקוואליפיקציה למוצרים של הלקוחות העיקריים שלנו. הקיבולת הנוספת תאפשר לנו למצב את עצמנו כספק באזורים כמו הודו ואמריקה הלטינית, ותאפשר לנו לספק תמיכה נוספת לביקוש למוצרים שלנו באירופה, המזרח התיכון ואפריקה.


לאבגול קיים מנגנון בחוזים עם מרבית הלקוחות, במסגרתו מותאמים מחירי המכירה מעלה או מטה בהתאם לשינויים במדדי חומרי הגלם. רוב ההתאמות במחיר המכירה, למעלה או למטה, באות לידי ביטוי בעיכוב של רבעון. על אף שאבגול מוגנת לטווח הארוך, בטווח הקצר אנו יכולים להרוויח או להפסיד במשך רבעון בהתאם למהלכים אלו.


תחילת הרבעון הראשון של 2018 התאפיינה בהמשך מגמת עליה של מחיר חומר הגלם (Resin), שראינו כבר ברבעון הרביעי של 2017. לפער הזמן בהתאמת מחיר המכירה לעליית מחיר חומר הגלם הייתה השפעה שלילית בסך של כ-2.8 מיליון דולר על ה-EBITDA. ברבעון הראשון של 2018. לקראת סוף הרבעון הראשון, מחירי חומרי הגלם החלו לרדת, אולם במהלך חודש מאי 2018 הם עלו במעט בשל עליית מחירי הנפט. מגמת שינוי זה במדד חומרי הגלם צפויה להשפיע באופן חיובי על תוצאות החברה ברבעון השני של 2018.

ה-EBITDA ברבעון הראשון של 2018 הסתכם בכ-10.4 מיליון דולר, ביחס ל-15.1 מיליון דולר ברבעון הראשון של 2017. בנטרול השינוי במחיר חומר הגלם, הן במחירי הרכישה והן בהתאמות מחיר המכירה, ה-EBITDA Underlying ברבעון ראשון 2018 היה מגיע ל-13.3 מיליון דולר, בהשוואה EBITDA Underlying של 15.9 מיליון דולר ברבעון ראשון 2017.


הקיטון ב- EBITDA Underlying במהלך התקופה נבע בעיקר מגידול בהוצאות תפעול המיוחסות לתחילת הפעילות המסחרית של מפעלי הייצור החדשים בדימונה ובהודו, עלייה בהוצאות חרושת בעיקר שכר עבודה, וכן עלויות הקשורות לקוואליפקציות של מוצרים חדשים בעלי מורכבות גבוהה עבור פעילות פוטנציאלית חדשה. חלק גדול מעלויות אלה היו צפויות, וזהו מצב נורמלי כאשר משיקים קווי ייצור באתרים חדשים. ההשפעה של הגידול בעלויות צפויה לרדת ככל שניצולת הייצור בקווי הייצור החדשים תגדל.


בנוסף, ההפחתה במחירי המכירה הקשורה לחידוש ההתקשרות עם לקוח עיקרי השפיעה גם כן באופן שלילי על ה- Underlying EBITDA, אולם רוב השפעה זו קוזזה באמצעות שיפור בתנאי רכש חומרי הגלם ועלויות הלוגיסטיקה, לצד ושיפורים נוספים ביעילות התפעולית.


ציוני דרך מרכזיים אחרים:
הוצאות מימון נטו ברבעון ראשון 2018 הסתכמו ב-3.1 מיליון דולר, בהשוואה ל-6 מיליון דולר במהלך הרבעון המקביל אשתקד. הוצאות המימון ברבעון ראשון 2018 כללו הכנסות מהפרשי שער חליפין שהסתכמו ל-0.9 מיליון דולר בהשוואה להוצאות בגין הפרשי שער בהיקף של 3.3 מיליון דולר ברבעון ראשון של 2017. עיקר השערוך בתקופה ובתקופה המקבילה נבע בעיקר מהשינויים בשער השקל מול דולר, שהשפיעו על הרכיב הלא מגודר של אג"ח סדרה ג'.
לשינוי בשער החליפין ולהשפעה הנלווית בהוצאות המס אין השפעה על תזרים המזומנים של החברה.

הרווח הנקי ברבעון ראשון 2018 הסתכם ב-0.1 מיליון דולר, בהשוואה ל-1.3 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. הקיטון ברווח הנקי במהלך התקופה בהשוואה לרבעון המקביל נבע בעיקר מהירידה ברווח הגולמי כתוצאה מהשפעת מחירי חומרי הגלם והניצול החלקי של קווי הייצור החדשים, הכולל תוספת של 1.5 מיליון דולר בהוצאות פחת המיוחסות להשקעות האחרונות.

אנו מצפים לקצור את הפירות של ההשקעות המשמעותיות שנעשו בדימונה ובהודו, תוך המשך איתור הזדמנויות צמיחה נוספות ברבעונים הקרובים.



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il