TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> חדשות שוק ההון

חברת אל על מציגה היום את תוצאותיה הכספיות לסיכום שנת 2017 והרבעון הרביעי של השנה


אל על
הכנסות החברה בשנת 2017 עלו בכ-3% ל- 2,097 מיליון דולר, בהשוואה לכ- 2,038 מיליון דולר אשתקד; הגידול בהכנסות הינו פועל יוצא של המשך העלייה בכמות הנוסעים שהטיסה החברה בהיקף של כ-2.4%

שיעור התפוסה (Load Factor) עלה ל-84.7%, לעומת 84% ב-2016;
נתח השוק של החברה מתנועת הנוסעים בנתב"ג בשנת 2017 עמד על כ- 28.5% לעומת 32.6% אשתקד, זאת לאור העלייה החדה בתנועת הנוסעים בנתב"ג בהיקף של כ-16%, שיעור גבוה מקצב צמיחת פעילות אל על בנתב"ג שגדל בכ-2.4% והסתכם בכ- 5.6 מיליון נוסעים.

הוצאות ההפעלה גדלו בשנת 2017 בכ- 110 מיליון דולר ביחס לשנת 2016; בין היתר כתוצאה מגידול בהוצאות השכר, שהושפעו מהתחזקות השקל מול הדולר, מהסכמי העבודה, וכן מהפרשה למענקים בגין שנה קודמת. כמו כן, נרשמה עליה בהוצאות הדלק כתוצאה מעליה במחירי הדס"ל וכן הוצאה בגין שומת מס ועוד.
הרווח מהפעלה בשנת 2017 הסתכם בכ-29 מיליון דולר, בהשוואה לכ- 110.6 מיליון דולר ב-2016.
הרווח לפני מס הסתכם בשנת 2017 בכ- 8.7 מיליון דולר בהשוואה לכ- 93.4 מיליון דולר ב-2016.
החברה סיימה את שנת 2017 עם רווח נקי בסך של כ-5.7 מיליון דולר בהשוואה לרווח נקי של כ-80.7 מיליון דולר ב-2016.

למרות הירידה ברווחיות, החברה מייצרת תזרים מזומנים חיובי גבוה וממשיכה להציג נזילות גבוהה:

תזרים המזומנים מפעילות שוטפת הסתכם ב-2017 בכ-284 מיליון דולר, לעומת כ- 243 מיליון דולר ב-2016; ה-EBITDA בשנת 2017 הסתכם בכ-197 מיליון דולר, לעומת כ- 287 מיליון דולר ב-2016;
יתרות המזומנים והפיקדונות של החברה ל- 31.12.2017 הסתכמו בכ- 286 מיליון דולר.

הכנסות החברה ברבעון הרביעי של שנת 2017 עלו ב-11% ל-512 מיליון דולר, לעומת כ-461 מיליון דולר ברבעון הרביעי אשתקד.
החברה סיימה את הרבעון הרביעי של 2017 עם הפסד נקי של כ-29.7 מיליון דולר, לעומת הפסד של כ-2.4 מיליון דולר ברבעון המקביל בשנת 2016.

בשנת 2017 התקבלו בחברה 2 מטוסי דרימליינר חדשים כחלק מתוכנית ההצטיידות, ובשנת 2018 קיבלה החברה עוד 2 מטוסים נוספים מסוג זה. כך שעד כה נכנסו לשירות פעיל 4 מטוסי דרימליינר: אחד בבעלות ו – 3 בחכירה.

גונן אוסישקין מנכ"ל אל על: "במהלך שנת 2017 התמודדה החברה מול התחרות הגוברת בשוק התעופה הישראלי כתוצאה מגידול משמעותי במספר המושבים של חברות זרות ובמיוחד חברות ה Lowcost.
על אף הסביבה העסקית המאתגרת, החברה רשמה גידול של כ-3% בהכנסות, לצד זה רשמה החברה גידול בהוצאות שנבעו הן מהשינויים בשערי החליפין בעיקר של השקל מול הדולר שהשפיעו בין היתר על הוצאות השכר והן מעליה במחירי הדלק, ובהוצאות אחרות.


אל על מצויה בעיצומו של תהליך אסטרטגי של התאמת החברה לשינויים הנדרשים לשם שמירה על מעמדה התחרותי והמשך מיצובה כשחקנית המובילה בשוק התעופה הישראלי: ההצטיידות במטוסים החדשים והמתקדמים מדגם "הדרימליינר", שאנו רואים בה גורם משנה כללי משחק מבחינת החברה, אשר יביא לשידרוג חויית הנוסע ולחסכון בהוצאות התפעוליות של החברה; כמו גם הרחבת רשת הנתיבים בצפון אמריקה:בוסטון, מיאמי וסן פרנסיצקו והגדלת תדירויות ביעדי אל על ; השקעה בעולמות הדיגיטל מתוך כוונה לייצר שיפור ושינוי מהותי בתחום חשוב זה וכן אינטרנט במטוסים. בנוסף אנו ממשיכים לפעול, ולשמחתנו בהצלחה רבה, לשיפור הדיוק המיבצעי.


כמו כן, אנחנו בעיצומו של מהלך שינוי מתכונת הטיסות ליעדי החברה באירופה על מנת לתת מענה אל מול טיסות ה Lowcost שתופסות נתח הולך וגדל בנתב"ג. במסגרת זו איחדנו את כל מותגי החברה באירופה תחת המותג "אל על" לשיפור חווית הלקוח ובהמשך התייעלות תפעולית ולצד זה נשמור על מחלקת העסקים עבור לקוחות העיסקיים הנאמנים שלנו. המודל החדש מאפשר לנוסעי אל על לאירופה לטוס במחיר משתלם ולבחור בעצמם, תוך שקיפות מלאה, את חבילת הטיסה שמתאימה לצרכיהם.
מועדון הנוסע המתמיד וכרטיס האשראי Flycard ממשיכים להוות את אחד ממנועי הצמיחה העיקריים של החברה ואנו מעמיקים את הקשר עם הנוסעים חברי המועדון על ידי מתן הטבות ייחודיות.
אני מחויב להבטחת הצלחתה של החברה תוך התמודדות עם תנאי השוק המאתגרים ועם התחרות ונחוש לעשות ככל שניתן על מנת לבצע את התהליך האסטרטגי בצורה מיטבית ולהעניק ללקוחותינו שירות איכותי וחדשנות טכנולוגית"

דגנית פלטי, סמנכ"ל הכספים, ציינה: "במהלך שנת 2017 החברה קיבלה שני מטוסי דרימליינר חכורים ושילמה מקדמות עבור 3 מטוסים שרכשה . עד היום קיבלה החברה ארבעה מטוסי דרימליינר, כששלושה מתוכם חכורים ואחד בבעלותה, אותו מימנה החברה בהלוואות ארוכות טווח בשיעורי ריבית נוחים ובשיעורי מימון גבוהים .
למרות הפגיעה ברווחיותה, שנבעה בעיקר מעליה במחיר הנפט והתחזקות השקל מול הדולר, החברה מייצרת תזרים מזומנים גבוה מפעילות שוטפת וממשיכה להציג נזילות גבוהה ; ה- EBITDA הסתכמה בסך 197 מיליון דולר, ויתרות המזומנים והפיקדונות בסוף התקופה עומדות על 286 מיליון דולר ומעידות על איתנותה הפיננסית של החברה.
מצבה הפיננסי של החברה מאפשר לה לעמוד בהמשך תוכנית ההצטיידות בצי מטוסים חדש, שיאפשר את התפתחותה העתידית של החברה בשנים הבאות."

נתונים עיקריים לשנה שנסתיימה ביום 31 בדצמבר (במיליוני דולר):

1. הכנסות מהפעלה - ההכנסות מהפעלה גדלו בשנת 2017 בכ- 2.9%, גידול בכ- 58.6 מיליון דולר ביחס לשנת 2016, כאשר הכנסות מנוסעים גדלו בכ-3.1%, גידול בכ-55.7 מיליון דולר. הגידול בהכנסות נוסעים נובע בעיקר מהגידול בכמות הנוסע - ק"מ (RPK) שהטיסה החברה, וכן כתוצאה מעליה בתשואה לנוסע-ק"מ, כמפורט לעיל. הכנסות ממטען גדלו בכ-1.6% (כ-2.4 מיליון דולר), בעיקר כתוצאה מגידול בכמות טון - ק"מ (RTK) שהטיסה החברה אשר קוזז בחלקו ע"י קיטון בתשואה לטון-ק"מ.


2. הוצאות הפעלה - הוצאות ההפעלה גדלו בשנת 2017 בכ- 110.2 מיליון דולר, גידול של כ-6.7% ביחס לשנת 2016,
מהסיבות הבאות:
עליה בהוצאות השכר (המיוחסות להפעלה) בסך של כ-65.2 מיליון דולר.
עליה בהוצאות הדס"ל בסך של כ- 40.8 מיליון דולר.
תוספת הוצאה בסך של כ-10.2 מיליון דולר בגין הסכם פשרה עם פקיד השומה בקשר לתשלומי אש"ל צוות אויר, ביחס לסכום ההוצאה שהוכר בעניין זה בשנת 2016


גידול בהוצאות בסכום כולל של כ-26.1 מיליון דולר, הנובע ממכלול גורמים, אשר עיקרם גידול בפעילות, השפעת התחזקות השקל ביחס לדולר בסך של כ-8 מיליון דולר, עליה באגרות לרשות שדות התעופה (רש"ת) בסך של כ- 3.2 מיליון דולר בשל הקטנת הנחות כתוצאה מהירידה בנתח השוק בנתב"ג, גידול של כ-2 מיליון דולר בהוצאות החכירה של מתקני החברה בשל עדכון הסכמי החכירה מול רש"ת, וכן עליה בהוצאות ההפעלה של החברות הבנות ובעלות המכר של מוצרי דיוטי פרי בסך של כ-6 מיליון דולר כתוצאה מגידול בהכנסות בגין פעילויות אלו.


גידול בהוצאות בסכום כולל של כ-10 מיליון דולר, הנובע מהוצאות חריגות בשנת 2017, כגון תשלום לרש"ת עבור התחשבנות על חשבון שנים קודמות בגין שימוש במקרקעין, וכן כתוצאה מזיכויים שונים (בגין חשבון שנים קודמות) שנרשמו בשנת 2016, אשר לא קיימים בשנת 2017.
ההשפעות הנ"ל קוזזו בחלקן על ידי קיטון בהוצאות החכירה אד הוק של מטוסי נוסעים ומטען, בסך של כ- 42.1 מיליון דולר.
הוצאות דס"ל- של החברה בשנת 2017, גדלו בכ- 40.8 מיליון דולר (כ-10.6%) ביחס להוצאות בשנת 2016 וזאת כתוצאה מעליה במחירי הדס"ל, אשר קוזזה בחלקה ע"י השינוי בתוצאות עסקאות גידור הדס"ל.

הוצאות מכירה - בהוצאות המכירה חל גידול בסך של כ- 16.5 מיליון דולר, הנובע בעיקרו מעליה בהוצאות הפרסום של החברה, בעיקר כתוצאה מהשקת מסעות פרסום חדשים, וכן מעליה בהוצאות השכר כמפורט להלן.

הוצאות הנהלה וכלליות - בהוצאות הנהלה וכלליות חל גידול של כ- 14.7 מיליון דולר בהשוואה לשנת 2016. עיקר הגידול מקורו בגידול בהוצאות השכר, כמפורט להלן, וכן מגידול בהוצאות הנהלה וכלליות אחרות, בעיקר בגין אחזקת מערכות מידע, ייעוץ מקצועי ואחזקת משרד, בין היתר לאור התחזקות השקל ביחס לדולר.

הגידול בהוצאות השכר נובע ממספר גורמים, ביניהם התחזקות השקל ביחס לדולר אשר הביאה לגידול של כ-33.3 מיליון דולר, עליה בכמות העובדים ובשעות הפעילות (בין היתר בשל הפחתת השימוש של החברה בחכירות "רטובות" – חכירת מטוס על צוותו) ביחס לאשתקד, השפעת הסכמי עבודה אשר נחתמו עם מגזרים שונים בחברה במהלך שנת 2017, עלייה בשכר המינימום, מענקים שהוכרו בשנת 2017 בגין רווחי 2016 (בעוד שהמענקים בגין רווחי 2015 הוכרו באותה שנה) והפסד אקטוארי בגין הטבות אחרות לטווח ארוך בעיקר בשל ירידה בשיעור ההיוון של אותן התחייבויות.


הוצאות מימון נטו הסתכמו בכ-20.5 מיליון דולר בהשוואה לכ-23.1 מיליון דולר בשנת 2016. הקיטון נובע בעיקר מהשפעה חיובית של הפרשי שער שנכללו בהוצאות המימון, וכן מגידול בהכנסות ריבית על פקדונות כתוצאה מעליה ביתרות המזומנים של החברה.

מסים על ההכנסה בשנת 2017 הסתכמו בכ- 3 מיליון דולר לעומת כ- 12.8 מיליון דולר בשנת 2016. הירידה נובעת בעיקר מהירידה ברווח החברה לפני מסים, אשר קוזזה בחלקה ע"י תוספת הוצאת מס בסך של כ-1 מיליון דולר, בשל קיטון בהפסדים המועברים של החברה משנים קודמות, כפועל יוצא מההסכם הפשרה עם פקיד השומה כמפורט בביאור 15ב (30) לדוחות הכספיים. יצוין, כי בשנת 2016, קטנה הוצאת המס בסך של כ-11.3 מיליון דולר , בשל הפחתת שיעורי מס החברות .

רווח לתקופה הרווח לפני מסים בשנת 2017 הסתכם בכ- 8.7 מיליון דולר , רווח לאחר מס כ-5.7 מיליון דולר המהווה כ- 0.3% מהמחזור. לעומת רווח לפני מסים של כ- 93.5 מיליון דולר בשנת 2016 , רווח לאחר מס כ-80.7 מיליון דולר, שהיווה כ- 4.0% מהמחזור.

הכנסות מהפעלה גדלו בתקופה המדווחת בכ-51.5 מיליון דולר, כ-11.2% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד, כאשר בהכנסות מנוסעים חל גידול של כ-10.2% וההכנסות ממטענים, גדלו בכ-23.9%. הגידול בהכנסות נוסעים, נובע מעליה בכמות הנוסע - ק"מ (RPK) שהטיסה החברה וכן מהשפעה חיובית של שערי החליפין במטבעות בהם מבוצעות חלק מעסקות המכר של החברה, ביחס לדולר. הגידול קוזז בחלקו כתוצאה מהקיטון בתשואה לנוסע-ק"מ. הגידול בהכנסות ממטענים בתקופה המדווחת הינו כתוצאה מעלייה בכמות טון – ק"מ (RTK) בקיזוז ירידה בתשואה לטון –ק"מ.

הוצאות הפעלה גדלו בתקופה המדווחת בכ- 69.1 מיליון דולר, כ-17.4% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד. הגידול בהוצאות ההפעלה נובע בעיקרו מעליות בהוצאות השכר של החברה של כ- 27 מיליון דולר מהסיבות שמפורטות לעיל, בהוצאות הדס"ל בסך של כ- 19.2 מיליון דולר ובהוצאות התחזוקה בסך של כ- 12.3 מיליון דולר. הגידול בהוצאות קוזז חלקית על ידי קיטון בהוצאות החכירה אד הוק של מטוסי נוסעים ומטען בסך של כ- 8.9 מיליון דולר ביחס לתקופה המקבילה אשתקד. בנוסף, בתקופה זו הכירה החברה במרבית ההוצאה בגין הסכם הפשרה עם פקיד השומה כמפורט לעיל. זאת ועוד, ברבעון זה חלו מרבית ההשפעות המפורטות לעיל, ביניהן, עדכון ההסכמים מול רש"ת וירידה בנתח השוק של החברה. כמו כן, בתקופה זו הוכר ההפסד האקטוארי כמפורט לעיל.

הוצאות מכירה - חל גידול בסך של כ- 6.1 מיליון דולר (13.2%) בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד, בעיקר כתוצאה מגידול בהוצאות ההפצה עקב הגידול במכירות וכן מגידול בהוצאות השכר, מהסיבות המוסברות לעיל.

הוצאות הנהלה וכלליות - חל גידול של כ- 4.0 מיליון דולר (כ- 15.0%) בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד, בעיקר כתוצאה מעליה בהוצאות השכר ומגידול בהוצאות אחרות, כמוסבר לעיל.

הוצאות מימון נטו - הסתכמו בכ-5.8 מיליון דולר בהשוואה לכ-6.1 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד.

הטבת מס –הסתכמה בכ- 8.4 מיליון דולר לעומת הטבת מס בסך של כ- 10.2 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד. הירידה בהטבת המס, על אף הגידול בהפסד לפני מס, נובעת בעיקר בשל הכנסת מס של כ- 7.5 מיליון דולר שהוכרה ברבעון המקביל אשתקד עקב הפחתת שיעור מס החברות, וכן בשל הוצאת מס בסך של כ-1 מיליון דולר ברבעון המדווח כתוצאה מהסכם הפשרה עם פקיד השומה כמוסבר לעיל.

הפסד לתקופה - ההפסד לפני מסים בתקופה המדווחת הסתכם בכ- 38.2 מיליון דולר (הפסד לאחר מס כ-29.7 מיליון דולר המהווה כ- 5.8% מהמחזור) לעומת הפסד לפני מסים של כ- 12.7 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד (הפסד לאחר מס כ-2.4 מיליון דולר, שהיווה כ- 0.5% מהמחזור).

נתונים נוספים ליום 31 בדצמבר 2017:
נכסים שוטפים של החברה ליום 31 בדצמבר 2017 הסתכמו לסך של כ-518.4 מיליון דולר, גידול של כ-83.2 מיליון דולר ביחס ליתרתם ליום 31 בדצמבר 2016. הגידול נבע בעיקר מעלייה ביתרות המזומנים והפקדונות לזמן קצר ביחס ליתרתם בסוף שנת 2016, מעליה בסעיף הלקוחות וגידול בסעיף חייבים ויתרות חובה, אשר קוזזו בחלקם על ידי קיטון בסעיף מכשירים פיננסיים נגזרים ובסעיף המלאי.

התחייבויות שוטפות של החברה ליום 31 בדצמבר 2017 הסתכמו לסך של כ-956.4 מיליון דולר, גידול של 153.1 מיליון דולר ביחס ליתרתן ליום 31 בדצמבר 2016. הגידול נובע בעיקר מגידול בסעיף הכנסות מראש ממכירת כרטיסי טיסה, ביתרות הספקים והזכאים ביחס ליתרתם ביום 31 בדצמבר 2016, וכן מגידול בהפרשות. כמו כן, גדלה מצבת ההלוואות לזמן קצר בסך של כ-15 מיליון דולר, כתוצאה מהלוואות אשר הועמדו לחברה ונועדו למימון מקדמות על חשבון המטוסים, אשר פירעונן צפוי להיות בעת קבלת המטוסים באמצעות קבלת הלוואות לזמן ארוך, בניכוי ירידה בחלויות השוטפות של ההלוואות הקיימות.

הון חוזר -נכון ליום 31 בדצמבר 2017, לחברה גרעון בהון החוזר בסך כ- 437.9 מיליון דולר לעומת גרעון של כ- 368.0 מיליון דולר ליום 31 בדצמבר 2016. יצוין, כי חלק מהותי מהגרעון בהון החוזר אינו משקף תזרימי מזומנים בטווח הקצר, כמוסבר להלן. היחס השוטף של החברה ליום 31 בדצמבר 2017 נותר ללא שינוי בהשוואה ליום 31 בדצמבר 2016, כ- 54.2%.


הגרעון בהון החוזר ליום 31 בדצמבר 2017, כולל מרכיבים מהותיים אשר נכללים במסגרת סעיפי ההתחייבויות השוטפות של החברה ומאופיינים במחזוריות עסקית שוטפת, אולם החברה אינה נדרשת למקורות תזרימיים בטווח הקצר על מנת לפרוע אותם: הכנסות מראש ממכירת כרטיסי טיסה וממועדון הנוסע המתמיד בסך של כ- 360 מיליון דולר, שסילוקן ייעשה באמצעות העמדת שירותי טיסה עתידיים, והתחייבות לעובדים בגין חופשה בסך של כ- 48 מיליון דולר, אשר צפויה להיות משולמת בעת פרישתם, אך מסווגת כהתחייבות לזמן קצר בהתאם לכללי החשבונאות. בנוסף, ההתחייבויות השוטפות כוללות הלוואות למימון מקדמות עבור מטוסי ה- 787, אשר מקור פרעונן יהיה באמצעות מימון ארוך טווח שיתקבל בעת קבלת המטוסים. נכון ליום 31 בדצמבר 2017, הסכום המיוחס להלוואות האמורות לעיל מתוך סך ההתחייבויות השוטפות מסתכם לסך של כ- 85 מיליוני דולר.

נכסים לא שוטפים ליום 31 בדצמבר 2017, הסתכמו לסך של כ- 1,333.0 מיליון דולר, גידול של כ-48.1 מיליון דולר ביחס ליתרתם ליום 31 בדצמבר 2016, הנובע בעיקר כתוצאה מתשלום מקדמות לרכישת מטוסי ה- 787, כמפורט בביאור 9 לדוחות הכספיים, בניכוי הפחת השוטף.

התחייבויות לא שוטפות של החברה ליום 31 בדצמבר 2017, הסתכמו לסך של כ-616.9 מיליון דולר, קיטון של כ-15.9 מיליון דולר ביחס ליתרתן ליום 31 בדצמבר 2016, הנובע בעיקר כתוצאה מקיטון בהלוואות מתאגידים בנקאיים בשל פרעונות שוטפים אשר קוזז בחלקו על ידי גידול בהתחייבויות בגין הטבות לעובדים.

סך הון ליום 31 בדצמבר 2017 הסתכם לכ-278.2 מיליון דולר. הקיטון בסך של כ-5.9 מיליון דולר ביחס להון ליום 31 בדצמבר 2016 נובע בעיקר מהרווח לתקופה בניכוי דיבידנד ששולם בסך של כ-9.9 מיליון דולר, ובניכוי שינויים בקרנות ההון של החברה בסך כולל של כ-1.5 מיליון דולר.

אודות אל על

אל על נתיבי אויר לישראל, הנה חברת התעופה הגדולה בישראל. בשנת 2017 אל על רשמה הכנסות בהיקף של כ- 2.04 מיליארד דולר. אל על מטיסה בשנה כ- 5.5 מיליון נוסעים. החברה טסה לכ- 34 יעדים ישירים בעולם וליעדים רבים נוספים באמצעות הסכמי שיתופי פעולה עם חברות תעופה אחרות והיא מפעילה כיום 44 מטוסים, אשר מתוכם 27 מטוסים בבעלות החברה.
(www.elal.com)



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il