TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> חדשות שוק ההון

מידרוג מותירה על כנו דירוג A3 באופק יציב לאיתנות הפיננסית של הכשרה חברה לביטוח


מידרוג לוגו
ומותירה על כנו דירוג של Baa2.il(hyb) לכתבי ההתחייבות הנדחים (הון משני מורכב) שהנפיקה החברה. אופק הדירוג יציב

שיקולים עיקריים לדירוג
דירוג החברה משקף פרופיל עסקי סביר, אולם מוגבל בגודלה של החברה ובפיזור קווי עסקים שאינו בולט לטובה ופוגם בנראות ההכנסות. כמו כן, הדירוג משקף פרופיל סיכון טוב ביחס לדירוג, הנתמך בסיכון מוצרים נמוך יחסית לצד חשיפה נמוכה ללקוחות גדולים, אולם מושפע לשלילה בשל תלות בעל השליטה בדיבידנדים לצורך שירות החוב.


הפרופיל הפיננסי של החברה מאופיין באיכות נכסים הולמת לדירוג וכרית הונית סבירה, אולם פוטנציאל בניית הכרית ההונית מוגבל מאוד לאור פוטנציאל רווח נמוך יחסית להערכתנו וצרכי שירות החוב של בעל השליטה. כרית הרווחיות נשחקה בשנים האחרונות ולהערכתנו צפוי המשך לחץ על הרווחיות בשל הסביבה העסקית המאתגרת, כמו כן לחברה פרופיל נזילות וגמישות פיננסית סבירים לדירוג.


על פי מודל ההון של מידרוג, לחברה עודף הון מותאם סיכון סביר ביחס לדירוג הנוכחי כאשר החברה עומדת בצורה גבולית בתרחיש הקיצון השלישי בחומרתו מתוך חמישה, על בסיס נתוני ה- 30 ביוני 2017. הסיכונים העיקרים אליהם חשופה החברה כפי שנתפס במודל- נובעים מסיכונים ביטוחיים בביטוח כללי בענפי הרכב בעיקר, וכן מסיכוני שוק בגין ההשקעות. כמו כן, בהתאם להוראות סולבנסי 2 עמד יחס ה-SCR ליום 31 בדצמבר 2016 על כ-103% ו-172% (ללא ועם התחשבות בתקופת הפריסה, בהתאמה), אשר אינם בולטים לטובה ביחס לענף. מידרוג מצפה, כי החברה תפעל לשמר מרווח ביטחון אל מול החסם הרגולטורי נוכח תנודתיות גבוהה יותר ביחס ההון ביחס לתקנות ההון הנוכחיות.


בטווח התחזית לשנים 2018-2017 אנו מעריכים כי החברה תשמר את מיצובה העסקי, תוך הגדלת הפרמיות המורווחות בשיעור מצטבר של כ-5%-7% ביחס לשנת 2016, שינבע בעיקר מענפי רכוש אחר וחבויות.
בתרחיש זה, מחוללי הרווח יהיו ענפי רכב רכוש ורכוש אחר, כאשר ענף הרכב חובה שהציג רווחיות גבוהה בשנים האחרונות צפוי להמשיך להיות הפסדי בטווח הקצר עד להתאמת תעריפים מלאה בגין עליית עלות התביעות, וזאת גם לאחר הרעה חיתומית משמעותית שחלה במגזר זה, אשר נגרמה בין היתר לאור גידול בחומרת הנזק, התפתחות התביעות בשנות החיתום הישנות והשפעות רגולטוריות. הסביבה העסקית תיוותר מאתגרת ותאופיין מחד בצמיחה מתונה, אולם יציבות בשיעור האבטלה שתדחוף להמשך עליית השכר הריאלי ומאידך אנו לא רואים לחץ לעלייה משמעותית בעקום הריבית בטווח הזמן הקצר, כאשר פוטנציאל התשואות בשוק ההון יוותר מתון ותנודתי להערכתנו.


במגזר הביטוח הכללי אנו מעריכים כי החברה תשמור על נתחי השוק הקיימים ותציג עלייה מסוימת בהיקף הפרמיות, זאת על רקע המשך התגברות התחרות בענף וגמישות מחיר מוגבלת בפרט בענף הרכב חובה.
שיעורי הרווחיות צפויים להיוותר נמוכים להערכתנו, כך שיחסי ה- ROC וה- ROA ינועו בטווח רחב יחסית של 0.5%-2.5% ו- 0.1%-0.2% בהתאמה בשנים 2018-2017. אופק הדירוג היציב משקף את העובדה כי אנו צופים שהחברה תשמור על נתוני המפתח בטווח תרחיש הבסיס שלנו, אולם שחיקה מתמשכת בהיקף הכרית ההונית (אם כי לא צפויה בטווח התחזית) עלולה להוביל לפעולת דירוג שלילית.



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il