TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> חדשות שוק ההון

רכישה שמינית לפרוטרום ב- 2017


פרוטרום
חתמה על הסכם לרכישת 60% מ-Mighty, יצרנית הטעמים ופתרונות ה-Savory המובילה והחדשנית בתאילנד לפי שווי של 655 מיליון באט (כ-20 מיליון דולר)
מכירות Mighty ב-12 החודשים שהסתיימו באוגוסט 2017 עמדו על כ-500 מיליון באט (כ-15 מיליון דולר) לאחר שצמחו בקצב שנתי ממוצע של כ-12% ב-4 השנים האחרונות

הרכישה מחזקת את מיצובה של פרוטרום בשווקים המתעוררים הצומחים של דרום-מזרח אסיה ואת מעמדה הגלובלי המוביל בתחום פתרונות הSavory -

חברת פרוטרום תעשיות בע"מ ("פרוטרום") אחת מעשר החברות הגדולות בעולם בתחום הטעמים וחומרי גלם הטבעיים הייחודיים, ממשיכה את תנופת הרכישות ואת יישום אסטרטגיית הצמיחה המהירה והרווחית: מודיעה היום, כי חתמה על הסכם לרכישת 60% ממניות חברת The Mighty CO. LTD התאילנדית (הכוללות את פעילות החברותMaharaj Food Co. Ltd ו-Mighty International Co. Ltd, וביחד להלן: "("Mighty בתמורה לכ-393 מיליון באט תאילנדי (כ-12 מיליון דולר) (נטו מחוב) ולפי שווי של 655 מיליון באט תאילנדי (כ-20 מיליון דולר) (נטו מחוב).

במסגרת העסקה תרכוש פרוטרום בשלב הראשון 49% מ-Mighty , ובכפוף למספר תנאים מתלים ולאישורים רגולטוריים בתאילנד תגדיל את אחזקתה ל- 60%. העסקה כוללת מנגנון תמורה עתידית הכפופה לביצועיה העתידיים של Mighty ואופציה לרכישת יתרת האחזקה ב-Mighty בשני שלבים, בתקופות המתחילות בעוד שלוש וחמש שנים ממועד השלמת העסקה. חלקה הראשון של העסקה יושלם בשבועות הקרובים ופרוטרום מעריכה שהגדלת האחזקה ל-60% תושלם בתוך מספר חודשים. הרכישה תמומן ממקורות עצמיים וחוב בנקאי.

מחזור המכירות של Mighty ב- 12 החודשים שהסתיימו באוגוסט 2017 הסתכם בכ-500 מיליון באט (כ-15 מיליון דולר), לאחר שרשמו צמיחה שנתית ממוצעת של 12% ב-4 השנים האחרונות.

Mighty שנוסדה בשנת 1989, עוסקת בפיתוח, בייצור ובשיווק של טעמים, כולל פתרונות טעמי Savory (תחום הטעמים הלא מתוקים). החברה הינה בעלת מעמד מוביל בשוק הטעמים בתאילנד, בו קיימים מספר מועט של יצרני פתרונות טעם, ומחברות הטעמים החדשניות ביותר דרום מזרח אסיה המבוססות על מו"פ עצמאי. בשנים האחרונות זכתה Mighty במספר פרסים כיצרנית טעמים חדשנית ומובילה בדרום מזרח אסיה. סל הפתרונות הרחב של החברה כולל טעמים, תערובות תבלינים ומרינדות וכן חומרי גלם פונקציונאליים ייחודיים לתעשיית המזון והמשקאות עם דגש על תחומי מזון הנוחות (Convenience Food), החטיפים, הנודלס, הדגים, הבשר, המאפים, המשקאות והחלב ולה סל מוצרים ופתרונות ייחודיים המותאמים לטעמים האסייתיים, המבוסס על ידע וניסיון רב של מנהליה. פעילותה של Mighty כוללת בנוסף פתרונות ייחודיים לייצור חומרי גלם לתחומי מזון התינוקות (Infant Nutrition) וההזנה הייעודית (ה-Nutrition Elderly) ובכוונת פרוטרום להמשיך ולפתח פעילות זו בתאילנד ובמדינות האזור.
כ-60% מפעילותה של Mighty הינה פעילות יצרנית בתחום פתרונות הטעמים, עם מובילות שוק בתחום ה-Savory, וכ-40% הינה פעילות סחר בחומרי גלם ייחודיים לתחומי המזון, המשקאות והתזונה.

ל-Mighty, המעסיקה כ- 180 עובדים, שני אתרי ייצור בעלי כושר ייצור עודף, כולל אתר חדש הממוקם באזור פיתוח הנהנה מתמריצים ממשלתיים והינו בעל ציוד מתקדם וכושר ייצור שמאפשר פוטנציאל התרחבות משמעותי, ופעילות מו"פ מתקדמת וחדשנית, עם צנרת מעניינת של מוצרים ופיתוחים מוגני פטנט בתחום טעמי ה-Savory.

לMighty- כ- 160 לקוחות והיא מחברות הטעמים המקומיות הבודדות בדרום-מזרח אסיה הפועלת בסטנדרטים בינלאומיים המאפשרים אספקה ללקוחות מזון ומשקאות בינלאומיים גדולים לצד לקוחות מקומיים קטנים ובינוניים. כ-70% מפעילותה הינה בתאילנד והיתר הינו במדינות הצומחות בדרום מזרח אסיה ובאסיה פאסיפיק, בין היתר באינדונזיה, מלזיה, סינגפור, וייטנאם, בנגלדש והודו.

תאילנד, בה מתגוררים כ-70 מיליון איש, הינה הכלכלה השניה בגודלה בדרום מזרח אסיה וכלכלת הסחר השנייה בגודלה באזור, והיא מהכלכלות שרשמו בשנים האחרונות את הקפיצה העולמית הגדולה ביותר במונחים של הקטנת שיעור העוני תוך מעבר לתעסוקה מלאה ואבטלה אפסית בתמיכה ובעידוד של תכניות ממשלתיות, בין היתר להסרת חסמי סחר.

פעילותה של Mighty סינרגטית לפעילותה הצומחת של פרוטרום בתחום הטעמים בדרום מזרח אסיה, שגדלה בשנים האחרונות בקצבים גבוהים מעל קצב צמיחת השוק וחיבור הלקוחות המגוונים וסל הטכנולוגית הנרחב של Mighty ופרוטרום בתחום פתרונות הטעם יוצר הזדמנויות Cross-Selling רבות ומגוונות. בכוונת פרוטרום להפוך אתMighty למרכז מו"פ וייצור עבור מדינות האזור כולו ולהגדיל ולהאיץ את צמיחתה של Mighty גם בתחום הטעמים המתוקים, בהתבסס על יכולותיה של פרוטרום.

רכישת Mighty הינה הרכישה השנייה של פרוטרום השנה בדרום מזרח אסיה, לאחר רכישת יצרנית הטעמים הוייטנאמית WFF, והיא מהווה חלק ממימוש האסטרטגיה של פרוטרום להרחיב באופן משמעותי את פעילותה באסיה. במסגרת זאת רכשה פרוטרום בשנת 2015 את חברת הטעמים ההודית Sonarome ואת חברת פתרונות הטעם הסינית/הונג-קונגית Inventive ובשנת 2016 חנכה מפעל טעמים חדיש ומודרני הכולל מעבדת מו"פ מתקדמת בשנגחאי, סין. בכוונת פרוטרום להמשיך ולהרחיב משמעותית את פעילותה באסיה, הן בהתבסס על צמיחה אורגנית מואצת והן בהתבסס על צנרת רכישות מעניינת כולל במדינות מפתח נוספות באזור. זאת, לצד מיצוי מיטבי של הזדמנויות ה-Cross Selling הרבות וכן מהלכי אינטגרציה של מערכי הרכש, הייצור, המו"פ והשיווק והמכירות במדינות האזור.

פעילותה של Mighty משתלבת גם בפעילותה הגלובלית הצומחת של פרוטרום בתחום ה-Savory אשר גדלה מהותית בשנים האחרונות. פרוטרום רואה חשיבות אסטרטגית רבה בצמיחה המהירה בתחום ה-Savory, בו יש לה כיום מובילות שוק, והיא מתמקדת בפיתוח מוצרים טבעיים, בריאים, חדשניים וייחודיים, בעלי ערך מוסף גבוה, באתריה בכל העולם. שוק טעמי ה- Savory העולמי צומח עקב העלייה ברמת ובאורח החיים והשינויים בהרגלי הצריכה, המביאים לגידול בביקוש למזון מעובד ולמזון נוחות (Convenience Food), הן לצריכה ביתית והן מחוץ לבית. פרוטרום החלה לפני כ- 10 שנים במהלך אסטרטגי מתוכנן לבניית פעילות Savory גלובלית משמעותית באמצעות רכישות של חברות מובילות בתחומן בעלות פתרונות ייחודיים ומיצוב חזק בשווקי יעד אסטרטגיים. בין החברות והפעילויות שנרכשו: Nesse, Geurtzmuller ופעילות ה-Savory של CH. Hansen בגרמניה (ב-2006, ב-2007, וב-2009 בהתאמה), רכישות EAFI בבריטניה, פעילות ה-Savory של Rieber בנורבגיה, פעילות ה-Savory של CH. Hansen באיטליה ו-FSI בארה"ב ב-2011, רכישות Savoury Flavours בבריטניה ו- ETOL ב-2012, רכישות ג'נדרי הדרום אפריקאית ו- PTI ברוסיה ב- 2013 והרכישות של FoodBlenders האנגלית, BSA הקנדית, לה פעילות גם בהודו ב- 2015, ו- Amco הפולנית, Wiberg האוסטרית, Redbrook האירית, Piasa המקסיקנית ב-2016 ו- Unique הדרום אפריקאית ו-Muelhof השוויצרית ב- 2017.

בעלי חברת Mighty, Dr. Vasan Rattananupap, המכהן כמנכ"ל ומנהל המו"פ של החברה, ו-Watchareekul Rattananupap, מנהלת המכירות של החברה, ומנהל תפעול הבכיר Boonsong Pujanasuvonchai, שהינם בעלי ותק וידע של עשרות שנים בתעשיית המזון, המשקאות והטעמים הגלובלית והתאילנדית, ימשיכו לנהל את החברה ויצטרפו לשדרת הניהול של פרוטרום בתחום הטעמים באסיה.

לדברי אורי יהודאי, נשיא ומנהל העסקים הראשי של קבוצת פרוטרום: "רכישת חברת הטעמים התאילנדיתMighty היא רכישה נוספת של פעילות בתחום הליבה של פרוטרום שמחזקת את מובילות השוק הגלובלית שלנו בתחום ה- Savory לצד העמקת פעילותינו באזור החשוב והצומח של דרום מזרח אסיה וממשיכה את יישום אסטרטגיית הצמיחה המהירה והרווחית של פרוטרום, ואת מימוש חזונה "To be the preferred partner for tasty and healthy success".

"הרכישה תתרום לחיזוק מיצובנו בתאילנד, תוך השגת יתרון יחסי משמעותי של יכולות מו"פ מוכחות וחדשניות ומרכז מכירות וייצור מתקדם מקומי, באחד השווקים החשובים והצומחים בדרום מזרח אסיה. אנחנו ממשיכים לראות בדרום - מזרח אסיה כאזור חשוב במפת הצמיחה העתידית שלנו, ובוחנים עסקאות נוספות באזור שיאפשרו צמיחה מואצת בתחומי פעילות הליבה שלנו"

"בכוונתנו לפעול לניצול הזדמנויות ה-Cross Selling המשמעותיות המתאפשרות לנו על ידי חיבור סל המוצרים המגוון והטכנולוגיות החדשניות של Mighty ללקוחות פרוטרום, בדגש על מינוף יכולותיה הייחודיות והחדשניות של Mighty בפיתוח וייצור טעמים אסייתיים בתחומי ה-Savory שזוכים לביקוש גדול בעולם המערבי, והן על ידי חיבור סל הפתרונות הרחב של פרוטרום ללקוחות Mighty.

יהודאי סיכם ואמר, כי "רכישת Mighty היא הרכישה השמינית שאנחנו מבצעים השנה, בהמשך ל-27 רכישות שביצענו משנת 2015, שמשולבות בהצלחה עם פעילותנו הגלובלית ותורמות ותתרומנה להמשך הגידול במכירות ולשיפור ברווח וברווחיות, תוך ניצול מירבי של הסינרגיות הטמונות בהן. יש לנו צנרת מצויינת של רכישות אסטרטגיות נוספות של חברות ופעילויות בתחומי פעילותנו ונמשיך ליישם את אסטרטגית הצמיחה המהירה והרווחית שלנו, המבוססת על שילוב צמיחה פנימית רווחית ורכישות אסטרטגיות, להשגת היעדים שהצבנו - מכירות של לפחות 2 מיליארד דולר, עם שיעור EBITDA של מעל 22% בפעילויות הליבה שלנו, עד שנת 2020".

אודות פרוטרום:
פרוטרום היא חברה רב לאומית הפועלת בשווקי התמציות וחומרי הגלם העולמיים. לפרוטרום מרכזי ייצור ופיתוח משמעותיים בכל ששת היבשות, והיא משווקת ומוכרת מעל 60,000 מוצרים למעל 30,000 לקוחות ביותר מ-150 מדינות.


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il