TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> חדשות שוק ההון

עפר קליין מקבוצת הראל ביטוח ופיננסים


הראל פיננסים
השיא בהכנסות המדינה ממסים צפוי להפעיל לחץ נוסף כלפי מטה על הציפיות לאינפלציה

לדברי עפר קליין, ראש אגף כלכלה ומחקר בהראל ביטוח ופיננסים:

השיא בהכנסות המדינה ממסים צפוי להפעיל לחץ נוסף כלפי מטה על הציפיות לאינפלציה

הכנסות המדינה ממסים בספטמבר עמדו על 29.5 מיליארד ₪, הגבוהות ביותר בהיסטוריה, וזאת לאחר שהשיא הקודם היה רק בחודש שעבר. הסיבה המרכזית לגידול החד בהכנסות בחודשיים האחרונים נובע מהפחתת שיעור המס על דיבידנדים לבעלי עניין (מבצע ההנחות לבעלי "חברות-ארנק"), שעל פי ההערכות תרם בחודשיים האחרונים מעל ל-4 מיליארד ש"ח בגבייה. הגידול החד בהכנסות תרם לעודף גם החודש בפעילות התקציבית ולירידה חדה בגירעון כאחוז מהתוצר, שעמד על 1.9 אחוזים ב-12 החודשים האחרונים עד ספטמבר, לעומת 2.6 אחוזים לפני חודשיים.

יש לציין שגם בניכוי הגורמים החד פעמיים, הנתונים ממשיכים להצביע על קצב צמיחה נאה בפעילות הכלכלית גם במהלך הרבעון השלישי. להערכתנו, גם השנה הגירעון יהיה נמוך מהיעד (2.9%), ולמרות שחלק מההכנסות בעלות אופי חד פעמי, ישנה אפשרות שהאוצר ינסה להוציא לפועל הפחתת מיסים נוספת במהלך החודשים הקרובים. דבר זה, יחד עם המשך התחזקות השקל מול סל המטבעות, צפוי להפעיל לחץ נוסף כלפי מטה על הציפיות לאינפלציה בטווחים הקצרים והבינוניים.

ביום א' הקרוב צפוי להתפרסם מדד המחירים לצרכן לחודש ספטמבר
הצפי שלנו שהמדד ירד ב-0.3 אחוז על רקע ירידה עונתית בסעיפי החופשה והנסיעות לחו"ל, הפירות והירקות, בגדי הקיץ בשילוב ההפחתה במחירי הצהרונים. סביבת האינפלציה נשארת נמוכה מאוד. ב-12 המדדים הקרובים אנו עדיין צופים אינפלציה של 0.4 אחוז (הפחתנו מעט את התחזית על רקע ההפחתה הצפויה במרווחי השיווק של הבנזין).

בעולם – מדדי מנהלי הרכש בשווקים המפותחים שוברים שיאים. המשך גל הנתונים החיוביים (בעיקר אלו הצופים פני עתיד) תומך בצמיחה ואינפלציה גבוהים יותר ברבעונים הקרובים.

סנטימנט החברות בארה"ב השתפר מאוד במהלך ספטמבר; מדד מנהלי הרכש ISM לענף השירותים עלה ל-59.8 נקודות (הזמנות חדשות ב-63 נקודות), הרמה הגבוהה ביותר מזה 12 שנה. הנתון המצוין מגיע לאחר שסנטימנט ענף התעשייה גם בשיא של כ-13 שנים ומצביע על מומנטום חיובי בסוף הרבעון השלישי.

בגוש האירו מדד מנהלי הרכש המשולב עמד על 56.7 נקודות בספטמבר, בהתאם להערכה המוקדמת לעומת 55.7 באוגוסט. הקריאה מצביעה על התרחבות בפעילות הכלכלית בגוש כבר חודש 51 ברציפות. בכך סיימה כלכלת הגוש את הרבעון השלישי של השנה בהאצה נוספת, על גב התרחבות בענפי התעשייה והשירותים. ההתרחבות נבעה מגידול בתפוקה ובהזמנות - שרשמו את הרמה הגבוהה ביותר ב-6 השנים האחרונות. יצירת מקומות תעסוקה חדשים שברה גם היא שיא, ואף לחצי אינפלציה הורגשו, כאשר נרשמה עליה במחירי סחורות וחומרי גלם. ברמת מדינות בולטות, גרמניה הובילה את ההתרחבות בפעילות עם קריאת שיא של 77 חודשים, צרפת עם שיא של ה-76 חודשים האחרונים וספרד עם שיא של החודשיים האחרונים. מנגד, באירלנד נרשמה התמתנות קלה ובאיטליה נרשמה הרמה הנמוכה ביותר במדד בששת החודשים האחרונים.

נתונים אלו ממשיכים לתמוך בדעתנו שהפד יעלה את הריבית פעם נוספת עוד השנה, ושאכן נראה את הבנק המרכזי באירופה מקטין את ההתערבות שלו בשוק בהודעתו הקרובה.

נקודות מרכזיות

ישראל
שיא חדש בהכנסות המדינה ממסים בספטמבר.
התמתנות בקצב עלייה בשכר הממוצע ביולי.
בנק ישראל האט את קצב רכישות המט"ח ברבעון השלישי.
מאז הסקירה הקודמת הציפיות לאינפלציה נותרו ללא שינוי משמעותי.


ארה"ב
דוח תעסוקה חלש בספטמבר בשל ההוריקנים אך ההאצה בעליית השכר העלתה את הצפי להעלאת ריבית.
סנטימנט החברות ברמתו הגבוהה ביותר זה יותר מעשור.
זינוק במכירות רכבים באוגוסט, תיקון להשפעת ההוריקנים.

עוד בעולם
בגוש האירו מדד מנהלי הרכש מראה האצה – אך המכירות הקמעונאיות ירדו חודש שני ברציפות.
בסין מדד מנהלי הרכש מראה התמתנות בפתח הרבעון הרביעי.



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il