TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> חדשות שוק ההון

המרווחים שוב שוברים שיאים- ספטמבר 2017


מידרוג לוגו
הציפיות לאינפלציה משוק ההון לטווח של 12 חודשים קדימה המשיכו להתמתן גם החודש ועומדות על רמה אפסית של 0.1%, כאשר בטווח הזמן הבינוני-ארוך ציפיות האינפלציה מעוגנות בתוך טווח היעד של בנק ישראל

בחינת המרווחים החציוניים (בממוצע חודשי) בשוק האג"ח הקונצרני (המדורג) בישראל לחודש ספטמבר אל מול החודש הקודם מראה כי במגזר השקלי נמשכה מגמת צמצום המרווחים לאורך סולם הדירוג של עד כ- 17 נקודות בסיס (למעט בדירוג Baa2.il שבו נפתחו המרווחים בשל כניסת שתי תצפיות חדשות של חברת נדל"ן אמריקאית במרווחים גבוהים מהמרווח החציוני של רמת הדירוג וגודל המדגם הקטן). גם החודש המרווחים ממשיכים לשבור שיאים והינם הנמוכים ביותר מאז תחילת שנת 2017 (עד A3.il). במגזר הצמוד חלה מגמה מעורבת ביחס לחודש הקודם, עם פתיחת מרווחים בקצוות סולם הדירוג וצמצום מרווחים בכל שאר רמות הדירוג עד לרמה של 20 נקודות בסיס.

צמצום המרווחים כאמור במגזר השקלי תמך בירידת התשואות החציוניות (בממוצע חודשי) בחודש ספטמבר ביחד עם המשך מגמת ירידת עקום הבסיס השקלי (חסר סיכון) לכל אורכו, כך שהתשואות החציוניות במגזר זה הצטמצמו לאורך סולם הדירוג בעד כ-20 נקודות בסיס (למעט בדירוג Baa2.il). במגזר הצמוד חלה מגמה מעורבת, כאשר התשואה הריאלית ירדה בחלק הבינוני ארוך של עקום הבסיס הצמוד (חסר סיכון), ועלתה בחלקו הקצר (של עד שלוש שנים), תוך המשך מגמת התמתנות השיפוע.
עקום התשואות חסר הסיכון בארה"ב שמר על יציבות מסוימת בחודש החולף.
הציפיות לאינפלציה משוק ההון לטווח של 12 חודשים קדימה המשיכו להתמתן גם החודש ועומדות על רמה אפסית של 0.1%, כאשר בטווח הזמן הבינוני-ארוך ציפיות האינפלציה מעוגנות בתוך טווח היעד של בנק ישראל.

אותה תמונה מתקבלת גם בבחינת מרווחי החובות הנחותים (אג"ח Coco's) של הבנקים (אגוד, לאומי, הבינלאומי ודיסקונט), אשר ממשיכים להצטמצם בשלושת החודשים האחרונים, אולם עדיין משקפים סיכון גבוה יותר ביחס לדירוג החציוני שבו דורגו. הפער ביניהם לבין המרווח החציוני של הדירוג שבו דורגו שמר על יציבות מסוימת (בממוצע חודשי) ביחס לחודש הקודם (למעט בבנק איגוד) והם נעים בטווח שבין 0.2%-0.6%.

בחלוקה לפי ענפי פעילות במגזר הצמוד נשמר מדרג הסיכון בין הענפים המרכזיים כאשר תשואות גבוהות יותר נצפו בענפי פעילות בעלי סיכון גבוה יותר- חברות אחזקה ונדל"ן, לעומת ענפי פעילות המאופיינים בסיכון נמוך יותר- בנקים וחברות ביטוח, כפי שמתבטא גם במדרג המרווחים לאורך זמן. גם החודש נותרה התשואה החציונית בענפים אלו מתחת לרמה של 2.0%. המרווחים החציוניים (בממוצע חודשי) ברוב הענפים המרכזיים במגזר הצמוד ירדו ביחס לחודש שעבר בטווח של 2-15 נקודות בסיס, כאשר במגזר הנדל"ן חל צמצום המרווחים המשמעותי ביותר בחודש החולף.

מדרג הסיכון בין הענפים משתקף גם בתנודתיות התשואות (פער הריביות), כאשר התנודות המשמעותיות ביותר שנחזו בתשואות ב-12 החודשים האחרונים, נמצאו ברובן חברות מענפי הנדל"ן (ובפרט חברות הנדל"ן האמריקאיות) והאחזקה, כאשר כיוון התנודה משתנה בין התצפיות.
בבחינת המרווחים הממוצעים לפי קבוצות דירוג בהתפלגות גיאוגרפית נראה כי ברמות הדירוג הגבוהות פער המרווחים בין החברות המקומיות (אג"ח קונצרני שקלי בלבד) לחברות בארה"ב ואירופה נותר מתון יחסית (כאשר הדירוג שלהן גלובאלי ביחס לדירוג המקומי) וככל שרמת הדירוג יורדת נפתחים המרווחים. המרווחים הממוצעים לפי קבוצות הדירוג שמרו על יציבות מסוימת ביחס לחודש הקודם בארה"ב ואירופה, כאשר בישראל הם הצטמצמו, למעט בקבוצת הדירוג Baa.il.



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il