TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> חדשות שוק ההון

עפר קליין מקבוצת הראל ביטוח ופיננסים


הראל פיננסים
לאחר הבחירות בגרמניה- סיכוי למדיניות פיסקאלית מרחיבה יותר בגרמניה ובאירופה
לדברי עפר קליין, ראש אגף כלכלה ומחקר בהראל ביטוח ופיננסים:

לאחר הבחירות בגרמניה - סיכוי למדיניות פיסקאלית מרחיבה יותר בגרמניה ובאירופה.
הבחירות בגרמניה תפסו פחות כותרות בהשוואה לבחירות בצרפת, בשל הסבירות הגבוהה מאוד שמפלגתה של אנג'לה מרקל תזכה במירב הקולות. מרקל אכן זכתה, אך התמיכה בה פחתה, ובפרט, מפלגת הימין הקיצוני (afd) הפכה למפלגה השלישית בגודלה בגרמניה. אמנם היא לא צפויה לחבור לקואליציה, אך התחזקות מדגישה בעיקר את היקף אי שביעות הרצון של חלק מהציבור, ממדיניות ההגירה של מרקל בשנים האחרונות. להערכתנו, עכשיו, כשמערכת הבחירות מאחוריה, מרקל שהובילה בעבר מדיניות פיסקאלית קשוחה בגרמניה, ודחפה ליישום מדיניות הצנע בכל רחבי האיחוד האירופי תתפנה לטפל במשא ומתן התקוע עם בריטניה ובשותפותיה לאיחוד האירופאי ולגוש האירו בצורה רכה יותר.

יפן הולכת לבחירות בזק ולהמשך הרחבה פיסקאלית
ראש ממשלת יפן הודיע על בחירות בזק ותמריצים כלכליים בשווי 18 מיליארד דולר. שינזו אבה הודיעה שיפזר השבוע את הבית התחתון של הפרלמנט ביפן ויערוך בחירות בחודש הבא, בניסיון למנף את העלייה בשיעורי התמיכה בו על רקע המתיחות מול צפון קוריאה; לפני ההכרזה על הקדמת הבחירות הורה אבה לממשלתו להרכיב חבילת תמריצים כלכליים חדשה בשווי של 2 טריליון יין עד סוף השנה. חבילת התמריצים תכלול בין היתר הוזלה בחינוך לגיל הרך, צעדים להעלאת השכר ועידוד השקעות. להערכתנו, על רקע המתיחות עם צפון קוריאה במקרה שאבה ישיג את הרוב הדרוש בבחירות הוא יבצע גם השקעות נרחבות בשיפור והגדלת הצבא היפני.

דירוג האשראי של אירלנד ופורטוגל עלו חזרה לדירוג השקעה (BBB מינוס) ואופק הדירוג של רוסיה עלה לחיובי. בצד השלילי, חברות הדירוג מישרות קו ומורידות את הדירוג של סין לA ובריטניה לAA .
השיפור בצמיחה, ובתחזית קדימה באירופה, תרם לחברת הדירוג S&Pלהעלות את דירוג האשראי של אירלנד ופורטוגל, חזרה לדירוג השקעה (BBB מינוס). העלאת הדירוג של אירלנד הייתה צפויה כבר זמן רב, אך זו של פורטוגל הגיעה מוקדם מהערכות המוקדמות. בנוסף, סוכנות הדירוג פיץ' העלתה את אופק הדירוג של רוסיה מיציב לחיובי (BBB מינוס). מנגד, דירוגי האשראי של בריטניה וסין ירדו ל Aa2 מודיס ולA+ S&Pבהתאמה. בכך מישרות שתי סוכנויות אלה קו עם שאר סוכנויות הדירוג שהורידו את הדירוג של בריטניה (על רקע הברקזיט) ושל סין (על רקע החוב הגבוה) לרמות דומות לפני מספר חודשים. לדעתנו, יישור הקו הזה של שתי סוכנויות הדירוג דווקא בנקודת הזמן הנוכחית, כאשר בבריטניה אנו רואים נתוני מאקרו טובים וצפי לעליית ריבית ובסין ראינו ירידה ברמות החוב - מעט תמוהה. בכל אופן, בשווקים לא נרשמה התרגשות מהמהלך.

נקודות מרכזיות
ישראל - האינדיקאטורים שפורסמו השבוע לרבעון השלישי מעורבים;
ביולי חולשה בייצור התעשייתי ובפדיון ענפי המשק.
יציבות בשיעור האבטלה באוגוסט לצד ירידה קלה בשיעור ההשתתפות.
מנגד, זינוק ביצוא השירותים ביולי, אך בניכוי חברות ההזנק נרשמה ירידה קלה.
לאחר הירידה החדה בשבוע הקודם, השבוע הציפיות לאינפלציה נותרו כמעט ללא שינוי.

עוד בעולם
הבנק המרכזי בארה"ב הותיר את הריבית ללא שינוי ויתחיל לצמצם את מאזנו בחודש הבא. הבנק רמז להעלאה נוספת בריבית עוד השנה.
בגוש האירו האצה מפתיעה בסנטימנט החברות בסוף הרבעון השלישי.
לאחר הבחירות בגרמניה - סיכוי למדיניות פיסקאלית מרחיבה יותר בגרמניה ובאירופה.
יפן הולכת לבחירות בזק בחודש הבא.
שינוי דירוג בעולם: דירוגי האשראי של אירלנד ופורטוגל עלו חזרה לדירוג השקעה (BBB מינוס) ואופק הדירוג של רוסיה עלה לחיובי. בצד השלילי, חברות הדירוג מישרות קו ומורידות את הדירוג של סין לA ובריטניה לAA .


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il